Opa meld zich voor aanvang dienst

opabert

New Member
14 sep 2014
1
0
Trophies
1
Beste allemaal,

Bert en nieuw bij airsoft en ben allang geen 20 jaar meer
icon_lol.gif

Kom uit de schietsport en ben meer dan 10 jaar lid van een SV met verlof.
Airsoft lijkt mij een nieuwe uitdaging.
Nieuwe VOG aanvraag is onderweg en ben mij aan het oriënteren.
Paar vraagjes als het mag ?
- zijn er ook wat 'ouderen leden actief' ?
- evenementen waar ook ouderen aan meedoen ?
- tips waar aanschaf van apparatuur ?
- wat tips en trics, bespaart mij om het wiel voor de 2e keer uit te hoeven vinden.

Bedankt en met vriendelijke groeten,
Opabert

Welkom Opa!

Wat is je echte naam als ik vragen mag? Is wat fatsoenlijker dan opa haha :P

Hoe lang schiet je al?

Ach wat is oud? Leeftijd speelt geen rol vind ik zelf, zolang je maar gezellig bent, lekker mee kan doen en kan ouwehoeren is alles prima ;) Maar volgens mij zijn er niet echt ''oudere'' leden. 

Ik zie altijd wel ouderen mee doen met skirms en die doen het goed ook! Zoals ik al zei, leeftijd is niet alles ;)
Tips voor het aanschaffen van apparatuur? Bedoel je replica's of je gear? Qua replica's kijk gewoon wat je zelf het mooist vind qua model (dus M4, M16 of wat dan ook) en wat je budget is. Je kan namelijk voor 150 euro klaar zijn maar er zijn ook replica's die kosten rond de 1500 euro dus dat ligt helemaal aan jezelf.
Tips? Lees dit! http://www.airsoftdb.nl/2013/08/13/beginners-guide-airsoft-in-nederland/Hier staat alles in wat je als beginner eigenlijk moet weten!
Als je nog meer vragen hebt gewoon stellen! Opa :P

Opa?  Tja wat is de leeftijd van deze opa... Zo zijn er mensen voor hun 50e Opa. En dan ben je zeker niet de oudste in deze sport..!
Zo ben ik op evenementen ook wel mensen van +65 tegen gekomen.. Die doen het wat rustiger aan. Maar spelen wel gewoon mee... Het is maar hoe oud je je voelt ;)
Bij ACN zijn er volgens mij ook wel wat oudere spelers. Maar ik weet niet of ik daar mensen mee beledig.

Wat deel name betreft aan evenementen voor ouderen. Bij een open evenement is iedereen boven de 18 welkom. Andere leeftijdseisen worden er niet gesteld. Mensen met een rollator of dergelijk worden ook niet specifiek in de regelementen geweigerd. Dus  kunnen gewoon komen.. ;)
Waar je je apparatuur haalt, ligt aan je zelf.. De ene wil het eerst vast houden, en verwacht er een stukje service bij.  De andere wil hem zo goed koop mogelijk en besteld er één uit een webwinkel uit polen of uit China.
Webshops in EU die wij veel  gebruiken.

unit13shop.eu         (BE)
taiwangun.com       (PL)
Gunfire.pl                (PL)

Voor een overzicht met fysieke locatie in NL volg deze link:
http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-in-nederland/

Tip?? Probeer eerst een keer als introduce mee te doen. Kijk of deze sport aan je verwachtingen voldoet. Voordat je er een boel geld in steekt.
Ook is het verstandig om een vast budget in te stellen voordat je begint.. Want als je begint met kopen. Is er geen houden meer aan ;)

Bij deze welkom Opa.
Volgens mij hebben Mobius en Eviltwin je al een aardig eindje op weg geholpen.
Zoals Evil al aangeeft is het misschien verstandig om eerst eens een introductie evenement mee te doen.
Heel toevallig heeft ACN 11 oktober zijn eigen Intro skirm.
Hier is plek voor 35 personen met een huurkit,
Ideaal om niet direct in het diepe gegooid te worden en gewoon met een groepje airsofters van beginnend niveau.
Jullie worden dan begeleid en op weg geholpen door een groep met wat meer kennis en ervaring die er plezier aan beleven anderen te helpen in deze mooie sport.
Als je iets niet duidelijk is of meer vragen hebt stel ze gerust.
Greetings

Beste allemaal,

Bedankt vd reacties.
In 1992 gestart bij SV en de meeste SV hebben een binnenbaan.
Laatste jaren kreeg ik last van de lood/kruit damp en allergie reacties op de damp en dit is minder prettig.

Heb gekeken naar lucht, maar is niet mijn ding.
Via klein kinders hoorde ik dat AA is toegestaan in NL en wil eens kijken of dit mij bevalt.

Wat ik zoek is de natuurgetrouwe beleving zoals met SV zonder dat ik het idee krijg met klappertje apparaat rond te lopen want mijzelf kennende ben ik dat gauw zat de aanschaf prijs spelen niet echt een grote rol.
Ik moet nog enorm wennen aan de AA termen zoals apparaat want voor mij zijn het nog steeds schiet wapens.

Vroeger toen ik jong was :)
croste ik het het hele land door, helaas dat doe ik niet meer en zoek ik de acties in mijn directe omgeving.

Ben beetje wijzer geworden want voor hand AA is AEG het beste heb ik begrepen en voor geweer is CO2.
Het downgraden moet ik mij nog in verdiepen maar deze ouwe is heel handig en niet bang voor vieze vingers.

Wachten is alleen nog op de nieuwe VOG ( mijn bestaande VOG + verlof was helaas niet geldig voor AA).
Mocht AA mij bevallen, dan gaat het verlof er uit.

In het kort samen gevat.

Mvrgr
Albert

@opabert Airsofters noemen het geen wapens maar airsoft apparaten of replicas. Het zijn namelijk geen wapens en er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat de buurvrouw de hele tijd gepraat over wapens hoorde :)

Moi opa en wrlkom.
mijn vader van in de 50 heeft ook al keer meegespeeld. Het is dat hij vaak tijd niet voor heeft. Hij zou graag vaker willen. En de bot leest niet goed :p maar ach doe doet wel vaker bot :)
Ps wins wisselen jullie elkaar af bij pc. In meerdere topics reageren jullie na elkaar :)

Overigens, je hebt net verkeerd om wat het 'beste' is. De meeste airsofters hebben een AEG main, en een GBB sidearm.
En natuurlijk welkom!

BOT: zoals geschreven wennen aan de nieuwe termen bij AA omdat ik vanaf 1992 met echte wapens schiet.
EVIN: u heeft gelijk  gooide het nu al even door elkaar, dit krijg je met teveel info te verwerken op 1 dag.
de term sidearm moet ik even opzoeken.

Bedankt  alle tips zijn welkom
dan hoef ik niet nogmaals het wiel voor de 2e keer uit te vinden

Welkom Opa Bert altijd leuk om een sportschutter erbij te hebben,Zelf ben ik 8 jaar actief geweest in de schietsport, uiteindelijk ben ik er mee gestopt door een verhuizing en het statische deel.Ik merkte dat het me niet echt meer kon boeien om telkens op kaartjes te moeten schieten.Maar het bloed ging toch waar het niet zou moeten gaan en een paar jaar geleden wilde ik toch weer de schietsport in maar toen bleek dat de regels zo heftig waren veranderd dat ik daar maar van af zag. (onder andere het eerste jaar alleen .22 schieten beviel me niet zo.)
Ps = een sidearm is je secundaire AA meestal een pistool of revolver maar kan ook een shotgun zijn of pistool mitrailleur.

Ha Opa Bert! 
Welkom :) Of je zo oud bent als onze oudjes weet ik niet ;) Maar er spelen inderdaad genoeg wat meer volwassen mensen mee. Het zijn niet alleen maar broekies op het veld. Dit nog even als toevoeging. 
Voor de rest zijn volgens mij je vragen beantwoord die je met je voorstel bericht had gesteld dus kan ik hier weinig meer neer plempen ;) 

En je hebt geen VOG nodig om het een keer te proberen.
Kijk in onze agenda waar we ergens zijn, regel een huurkit en ga gewoon een keer mee.
Volgens mij is onze zoveelste introductiedag van 11 oktobef al weer helemaal volgeboekt maar zolang er behoefte aan is zullen wij die blijven organiseren.
En nogmaals, leeftijd maakt niet uit, is maar net hoe oud je in je hoofd ben (en ik kan het weten, was een hele tijd de oudste hier maar ben ondertussen al meerdere keren ingehaald hier).
Voor wat betreft realisme: een AA heeft helaas niet een kick zoals een echt .....schietding (ha, probeer daar maar eens chocola van te maken, ACN bot).
Een zogenaamde GBB maakt gebruik van gas en heeft daardoor iets meer kick, soms vergelijkbaar met licht kaliber. Maar persoonlijk raad ik je af om te beginnen met een GBB omdat die wat gevoeliger voor storingen zijn en wat meer onderhoud vergen. Er zijn wel electrisch aangedreven AA die gebruik maken van een kunstmatige recoil, zoals wat uitvoeringen van Tokyo Marui, Bolt en nog 2 andere merken volgens mij. Ik heb zelf een Bolt en ben daar erg tevreden over. Als je een keer mee gaat mag je die best even proberen van mij.

Ik heb zelf een Bolt en ben daar erg tevreden over. Als je een keer mee gaat mag je die best even proberen van mij.

Ik heb die van mobius een keer geprobeerd en kan zeggen dat je zelfs met de recoil van dit speelgoed gewoon een smile op je gezicht krijgt die er het komende uur niet van af gaat.
Tuurlijk nog niet als het echte werk maar voor airsoft zeer goed.

<font face="Arial, Verdana" size="2">@opabert </font>
Heey 
Ten eerste je bent nooit te oud voor Airsoft.Iedereen speelt op zijn eigen tempo,bijvoorbeeld ik ren en vlieg met mijn 19 jaar het hele veld over,terwijl mijn broer het op zijn 23ste al wat rustiger aan wil doen.
Ik zal hieronder een lijst met afkortingen maken plus uitleg.
AEG - Automatic Electric Gun 
<font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">Deze replica's werken op batterijen.Op het moment dat jij ( of u ) de trekker overhaalt zal er een ingewikkeltt systeem gaan werken.Dit noemen wij de Gearbox , zonder al teveel in detail over in te gaan ,dit zorgt ervoor dat er verschillende aanlopen en aanspannen en nog meer dingen waar ik zelf het fijne ook niet van af weet. Downgrade wordt bijna altijd in de Gearbox gedaan en dan vaak het verwisselen van de Spring ( veer ) .Ondanks dat jij / u grillig bent om te werken aan uw replica raad ik het toch aan om dit door de verkopende webshop te doen,Gearboxen openmaken is namelijk een ongeloofelijk klere werk.</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">AA = Airsoft Apparaat</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">Simpel alles wat een BB ( balletjes waar Airsofters meeschieten ) is een Airsoft Apparaat.</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">EBB= Eletric Blowback </font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">Wanneer een AEG( of AA ) wordt betitelt als een EBB betenkt dit dat wanneer jij de trekker overhaald er iets terugkomt eigenlijk is dit altijd de <span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre"> Bolt Dit deoen fabrikanten om hun AA zo realistich mogelijk te maken.Eigenljk word erg gesimuleerd dat de kogel Shell er wordt uitgegooid net zoals bij een echte Ak/M4 etc.  </span></font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">GBB= Gas Bowback </font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">Deze replica's werken op Gas meestal is dit Green Gas, maar duster gas en Red gas komen ook voor .Deze replica's werken dus op gas wat gevuldt wordt aan de onderkant van de magazijn.De voordelen vab GBB is wel dat dit het meest realitisch is,wanneer je het eerste shot wil lossen zal je zelf de BB moeten kameren  in de loop.Bij een M4 is dat Charger handle naar achter trekkeb en klaar ,maar dat zal ik u gezien uw verleden niet over uitteleggen.Wanneer de laatste BB gevuurd is zal de Bolt ook zelf automatisch locken net zoals het in het echt.Op het moment dat je een nieuw magazijn din de AA doet moet ik de bolt ook losmaken van de bolt catch zodat het de eerste BB gekamert ( of gechambered) kan worden.Een ander voordeel van GBB is dat het een terugslag heeft deze is ter vegelijken met een kaliber 22 iets meer misschien.Wacht voordat u gelijk besloten heeft om een GBB te kopen deze soort replica's hebben ook nadelen en de grootste is nog wel dat het een beinvloed wordt door het weer.Wanneer het KOUDER is dan 15 graden Celsius dan willen deze dingen toch niet lekker werken.Ook zijn de magazijnen duur , je betaalt zo 40 Euro voor een gazijn met een capaciteit van 30 BB terwijl er voor de AEG'S magazijnen te koop zijn van  600 BB's voor 20 Euro.</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span>
<font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span><font color="#252525" face="sans-serif"><span style="font-size: 14px; line-height: 22.3999996185303px;">
</font></span>

@opabert

Vervolg van het verhaal
Sidearms zoals Glocks,M1911 en Desert Eagle's kunnen op 3 soorten werken 
1. Green gas,Duster Gas en Red Gas Zelfde als de GBB werkt dit precies het zelfde.Magazijn erin de slide naar achter trekken zodat de eerste BB gekamert kan worden, en bij elke schot een kleine terugslag.Is het Magazijn leeg dan zel de Slide naart achter locken zodat wanneer je een vers magazijn erin doet je de slide net zoals in het echt kan power stroken of ouderwets de slide release knop indrukken.Ook deze AA's willen bij koudere tempaturen minder werken ,maar de AA vaak in een Holster en omdat het Magazijn geplaats is in de AA dan wil dit ook wel redelijk werken bij temperaturen van onder de 15 graden Celsius. 
 2. Co2 
Precies de zelfde functie's als bij de AA wat op Gas werkt.Maar de manier hoe je het laat werken is anders,Inplaats van een gas in de onderkant van het magazijn te stoppen moet je een co2 capsule in het magazijn plaatsen.Voordeel hiervan is dat het een iets hardere terugslag heeft ( remember Green gas AA hebben ongeveer een terugslag van .22 kaliber ) en dat het altijd werkt hoe erg het ook vriest.Nadeel is dat het 'moeilijker'  is om te plaatsen, en dat het duurder is dan Green Gas.
Aep 
Net zoals een AEG werken deze op een batterij.Geen terugslag, weinig realisme ,maar wel heel erg effectief vaak nauwkeuriger dan Co2 en Green Gas AA's.Ook veel en veel goedkoper dan AA's die op Green gas of Co2 werken.
Real Steel = Het echte werk wanneer iemand dus zegt 'Real steel ' worden er dus echte wape ( ik wil geen gezeik met de ACN Bot maar naar de 'e' moet natuurlijk een 'n' ) 
Verder gebruiken wij eigenlijk alleen de Real steel benoeming als in de zin ' Deze Scope is gemaakt voor Real steel ,maar het werkt ook goed op AA's ) 
Ik hoop dat ik u ( of jouw ) een beetje heb verder geholpen hieronder zal ik Foto's plaatsen van Mijn Aeg en Gbb Side arm en een bus Green Gas een een Co2 Capsule 
Als er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag  

gkm-1.jpg

e5e5dc88f606f1218f0c04aa60c2b623.png

images

powerlet.jpg

Hallo Bert,
Ik hoor zelf ook bij de oudere jongeren ( 56 jaar) en airsoft bevalt mij heel erg goed,mijn zoon airsoft ook en via hem ben ik er in maart ook mee begonnen en dan raak je ermee besmet.Heb zelf al aan heel wat skirms meegedaan en het blijft top om te doen.Wel sport ik veel oa wielrennen en cyclocrossen om in goeie conditie te blijven.Je bent lekker de hele dag buiten(of bij CQB binnen)loopt en rent een beetje door het veld schiet hier en daar wat tegenstanders af ,tussen de middag ff lekker kletsen met de je team maten en de vijand, en na afloop met een voldaan gevoel naar huis en een paar biertjes pakken.Mijn vrouw is ook een keer mee geweest een hele dag bij B&A en vindt het ook wel leuk en gaat nog een keer mee binnenkort.Bij ACN zit je goed hoor,aardige gasten die altijd voor je klaar staan met raad en daad.Gewoon ff je NABV pas aanvragen en dan zie ik je hopelijk binnenkort een keer bij een skirm als ouwe lullen team haha.
groet,
Ton Doornekamp

Beste allemaal,

Bedankt voor de bijzonder leuke reacties.
De VOG is aangevraagd gaat wat langer duren want dat DiGid on-ding werkte niet mee.

TIM kerel,
jouw info bespaart mij heel veel lees en zoek werk hiervoor mijn grote gemeende dank.
Dat real metall verhaal klinkt mij goed in de oren.
Het kopen en downgraden vraag nog wat studie wat er precies voor nodig is.
Ook waar een AA kan halen voor nette prijs.

Eagle,
Tja  die conditie moet maar eens kijken,  ben geen 19 meer zoals Tim en dat hollen en vliegen is er helaas niet meer bij, althans ik probeer het nog wel eens/vaak maar.........  ach u begrijpt het vast wel.
Denk dat de sniper wel wat voor mij is, in een kuiltje liggen wachten totdat er wat voorbij komt
en vroeger met cowboytje spelen was er goed in om mij in te graven  haha

Mijn tegen prestatie als ras techneut die generatie bestaan nog,
Als ik iemand kan helpen met reparatie comsets of special ops com gear,  geef een gil daar weet ik echt heel veel over/van en heb hier een werkplaatsje vol met speciaal gereedschap en software en veel onderdelen etc. Op verzoek kan ik ook special ops com gear maken ( ieder zo zijn vakgebied ).

Welkom "opa"Bert.En Jan bedankt: "Onze oudjes" ,tss,zo oud voelen wij ons nog niet he?Alhoewel de kwaaltjes wel beginnen mee te tellen,vooral voor Bonny.Ze heeft net een prik in haar heup gehad tegen een slijmbeursontsteking en nu heeft ze last van haar rug.Daar baalt ze goed van want wij wilden komend weekend naar Bunker Hill.Dat gaat dus waarschijnlijk helaas niet door.
Maar goed,opa Bert dus.Nou,wij zijn ook van de oudere lichting,84-6 om precies te zijn.5 jaar als techneut bij de landmacht gewerkt.Beetje Leopard 2's opvoeren en zo.Via online games zoals Combat Arms mij weer gaan interesseren in wapens en gear.Al een tijdje underground actief geweest in de airsoftsport en nu het in NL legaal is serieus bezig met de sport.Heb mijn vrouw die de 50 al gepasseerd is ook enthousiast gekregen door haar een dessert eagle voor haar verjaardag te geven en later een G-36-c.Ze is nu nog fanatieker dan ikkuh.Leeftijd speelt dus niet echt een rol,als je maar plezier hebt.En dat lukt ons aardig in deze club.Hoop je/u te ontmoeten op 1 van de vele skirmterreinen. Grtn team Bonny&Clyde

@vladimir Airsofters noemen het geen wapens maar airsoft apparaten of replicas. Het zijn namelijk geen wapens en er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat de buurvrouw de hele tijd gepraat over wapens hoorde :)

Zoek je ruzie ACN-bot?Kom maar op,ik lust je radertjes en boutjes en moertjes rouw.(hahaha)
Maar ff zonder gekkigheid:  WAAAAAASDATNU?????Een bijdehandte robot die mijn posts niet goed begrijpt en/of leest?Ik dacht nu toch wel alles gezien en meegemaakt te hebben maar ACN blijft mij verrassen.