2 april Wild Mountain special event

Chill

Well-Known Member
8 mrt 2017
65
35
Trophies
6
Bij deze deel ik het evenement, waar ik samen met een vriend heen ga.

Wanneer: 2 april 2017
Locatie: Wild Mountain te Weert
Organisator: Area 57
Naam evenement: The Request
Beschrijving:
Vooral korte rush missies, zoals ontsnappings missie, transport block, safe house, sniper drop, one way ticket, catch me if you can, no bullit no kill etc. etc.
Daarbij zal er gespeeld worden met single shot only, max 2 medic heals en NO respawn.
De missies worden kort, met veel focus en push gespeeld.
Dit event is enkel toegankelijk voor own gear spelers (kan dus niet gehuurd worden).

Limited tikets verkrijgbaar via:
www.area57airsoft.com en op www.wild-mountain.eu

[RSVP=2439]Click here to RSVP[/RSVP]
 
  • Leuk
Waarderingen: manderspaul
Dat klinkt als een vette skirm! Helaas heb ik dan al wat anders.
Maar goed om te lezen dat er eens wat single only komt :)
 
De kaartjes waren al lang uitverkocht.
Even een kleine review over de special event.

Dit was een try-out voor Area 57 op Wild Mountain en de bedoeling is dat vanaf nu iedere maand een special event gehouden wordt.

De ochtend begon zoals altijd met een briefing en een beknopte uitleg wat ons te wachten staat.
Er zijn 3 teams gemaakt met in ieder een ca. 20 spelers. Op het veld waren 3 spawnpunten en basekamps opgezet.
Ieder team kreeg aan het begin van iedere missie een nieuw kamp aangewezen met daarbij wat attributen en een missie map.

Er waren naast de missies ook side missies, zoals het veroveren van de zendmast, zodat je team gebruik kan maken van communicatie middelen.
De hoger gelegen loopbrug en daarbij horende huisjes waren apart gebied. Deze konden alleen veroverd worden, door je 2 team vlaggen in het veld te verzamelen en aan de vlaggenmasten te hangen. Was dit gelukt, mag je team gebruik maken van de 2e etage.

In je basekamp, had je een portofoon liggen voor communicatie met het hoofdkwartier. Daar kan je 1 keer versterking oproepen van een rijdend voertuig en hier moest je bepaalde missie doeleinden doorgeven. Verder moet je alle munitie en magazijnen (op 2 magazijnen na) in het hoofdkwartier achter laten. Er wordt op die manier geen tussentijds gebruik gemaakt van de safezone (alleen tijdens de pauze of als je dood bent).
Verder had iedereen 3 verbandjes mee gekregen, om jezelf bij een hit mee te laten healen. Had je geen bandjes meer, dan ben je dood en is de missie voor jou afgelopen.

In totaal hebben wij geloof ik 5 missies gespeeld tot 16:00 uur. En ieder team is in alle spawnpunten geweest. Zo had ieder punt zijn voordelen, maar ook zeker nadelen. Gaandeweg, zijn er een aantal missies door de leiding aangepast, om een beter lopend spel te krijgen.

Als voorbeeld voor een missie, moet je denken aan het bevrijden van een gevangene uit de gevangenis (de gevangene heeft dan intell voor je, wat nodig is voor je volgende missie). Terwijl een ander team deze moet verdedigen en het 3e team wellicht in jou basekamp moet zien te komen. Je hebt dus bij iedere missie een aanvallende en verdedigende groep nodig binnen je team.

Al met al een leuke ervaring. Het zal niet iedereen even leuk afgaan, zeker de mensen die normaal frontaal gaan aanvallen en veel hits nemen. Voor hun zal het korte missies zijn.

Voordeel is, dat je het veld optimaal benut en je in alle hoeken komt. Aangezien ik ergens heb gelezen dat normaal in het bos gebied weinig te beleven is.
Voor mij was het de eerste keer op dit veld, wat ook wel aardig beviel. Zelf had ik pech met mijn replica, die ik voor rust bijna niet heb kunnen gebruiken. Toen heb ik alles met sidearm gedaan. In de pauze heb ik mijn replica kunnen bijstellen en na rust kon ik vol aan de bak.
Het was voor sommige missies geen nadeel om zonder main replica deel te nemen. Zo was ik bijvoorbeeld runner voor ons team, om vaten met codes weg te slepen vanuit het midden van het veld.

Er was genoeg controle op het veld om alles vloeiend te laten verlopen en volgens mij heeft iedereen zich wel gehouden aan de gemaakte afspraken. Op wat mensen na die geen hits nemen. Maar dat hou je toch.
Kleinigheidje nog. Wij hadden vooraf allemaal getekend om geen gebruik je maken van de pang regel. Wel met gezond verstand werken, dus pang-en mag je doen als je de ander teveel pijn zou doen. Zelf heb ik gewoon op de onderbenen gemikt toen k op 5 meter afstand was haha.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dingofox
Leuke review van je dag, het klinkt allemaal in ieder geval ontzettend tof! Het is voor mij een behoorlijk eind rijden, maar hoop in de toekomst toch eens mee te kunnen doen aan één van deze events!
 
Klinkt interessant ja!! Bedankt voor de terugkoppeling @Chill !