Jaap

New Member
6 jun 2018
4
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Op het moment ben ik aan het kijken om mijn Specna Arms SA-A04 te upgraden.
de volgende dingen ga ik sowieso bestellen:
-Macron Hop up Rubber 60 graden (flathop)
-Maple Leaf Omega Nub Tensioner

Het probleem zit hem echter met de Inner Barrel,
de standaard inner barrel is 240 mm, echter kan ik nergens online een (niet pistol) barrel met precies deze lengte vinden.

De volgende de 2 leken er het meest op (mijn voorkeur gaat uit naar Prometheus):
https://www.qtacairsoft.com/upgrade...barrels/aeg-603mm/16387-603mm-eg-barrel-260mm

https://www.unit13shop.eu/nl/gearbo...g-precision-barrel-ss-6-03mm/a-26436-20000251 (247 mm)

beide zijn dus eigenlijk net te lang.
ik heb nu twee vragen:

-maakt die 7 / 20 mm veel uit? (de inner barrel zal nog wel beschermd worden door de "flash hider" en dus niet open en bloot te zien zijn)
-De barrel van Prometheus is een stuk duurder, in hoeverre is dan het verschil in kwaliteit?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Meestal komt je inner niet je flashhider in. Als je 20mm te lang gaat, heb je wel kans dat je em er doorheen kan zien.

Je kan natuurlijk altijd een iets langere flashider erop schroeven. (of een (heel) korte silencer) Of uberhaubt je outer barrel vervangen. Maar gezien veel merken allemaal 247mm verkopen ging ik er vanuit dat dat eigenlijk de standaard maat was (~9,5" barrels).

Heb je je huidige barrel opgemeten, buiten je hopup unit? En vanaf de voorkant gekeken hoeveel "te kort" deze nu is? (hoeveel speelruimte je hebt)

Heb zelf van deze serie een 363mm voor m'n Evo (SBR is het nu ipv carbine). Heb de originele barrel vervangen door een adapter + extensie en dan de normale flashhider daar weer op.

https://www.unit13shop.eu/nl/gearbo...brid-6-03mm-precision-barrel/a-26435-20000251

Heeft het voordeel van staal met lichter gewicht door gebruik van alu aan de buitenkant.
 
Wat is er mis met pistool barrels?
Is dezelfde quality toch?
 
Wat is er mis met pistool barrels?
Is dezelfde quality toch?

Dat wel, maar ze gebruiken een andere window for de bucking / hopup.

Daarbij produceren fabrikanten van barrels vaak GBB / AEG varianten van barrels. En dan niet eens 1:1 hetzelfde, dus ik vermoed dat er werkelijk verschil in zit. Dus een GBB pistool barrel is niet zo'n goed idee voor deze AEG.

Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier dat eens heeft geprobeerd overigens.
 
Dat wel, maar ze gebruiken een andere window for de bucking / hopup.

Daarbij produceren fabrikanten van barrels vaak GBB / AEG varianten van barrels. En dan niet eens 1:1 hetzelfde, dus ik vermoed dat er werkelijk verschil in zit. Dus een GBB pistool barrel is niet zo'n goed idee voor deze AEG.

Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier dat eens heeft geprobeerd overigens.

Dit klopt de hop up window is anders waardoor ze niet zouden passen met een normale bucking. Echter Maple leaf heeft nu buckings waarmee je een GBB window barrel kan gebruiken in een AEG, maar er is wss niet echt een voordeel om deze te gebruiken tov een AEG barrel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadBinton