Batterij error

Dre4mZz

New Member
14 aug 2018
1
0
Trophies
1
Ik ben nog erg nieuw binnen airsoft en heb net mijn eerste replica gekocht. Dit is een ASG CZ Scorpion EVO 3 A1 B.E.T. Carbine.

Nu heb ik hiervoor 7.4 lipo's en 11.1 lipo's.

Nu het probleem:
Wanneer je een batterij verbind hoor je 1 ''BIEP'', dit betekend dat de batterij verbonden is. Nu wanneer ik probeer te schieten krijg ik meteen 2 keer een ''BIEP''. Dit betekend dat de batterij leeg is of er een fout is. Dit zijn nieuwe batterijen en ze zijn vol.

Update: de batterij connect wel maar daarna gebeurt er helemaal niks meer. Zou dit eventueel aan de wiring binnening kunnen liggen?

Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen een mogelijk een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je de juiste lipo's hebt? Wellicht is die niet compatible met je mosfet.
Als hij net nieuw is lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de wiring niet goed zou zijn.
 
Nieuwe lipo's zijn niet of nauwelijks opgeladen.
Neem aan dat je ze opgeladen hebt?
Wat zegt de manual van de replica?
Indien de replica Beeped, zit er een mosfet in en deze kan bv ingesteld staan op een andere type lipo als dat jij gekocht heb.
BV met een titan mosfet als je die op 3 cell insteld en je connect een 2 cell lipo, geeft hij het signaal dat er een accu aanwezig is maar ook de foutmelding dat de mosfet op 3 cell is ingesteld en visa versa.
Check de manual van de replica ivm dit
 
Wat Roy zegt. Mosfets zijn erg gevoelig voor het juiste voltage, dus zorg dat je dat op orde hebt en de mosfet juist is ingesteld
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ik heb er geen ervaring in, maar toch ben ik ook wel even benieuwd. Is het überhaupt wel verstandig 2 verschillende lipo's te gebruiken. Ik neem aan dat als je hem op 11,1 in stelt hij vanzelfsprekend op de 7,4 error geeft, en vice versa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Roy Pie
Nieuwe lipo's zijn niet of nauwelijks opgeladen.
Lipo's behoren altijd geladen te zijn, althans tot storage-niveau (wat voor de meeste Lipo's inhoudt 50%). Als ze bij levering leeg blijken te zijn dan hebben ze veel te lang gelegen en bestaat de kans dat de lipo al schade heeft opgelopen.

Wat eveneens belangrijk is, is de lader die gebruikt wordt. Maak vaak mee dat men goedkope laders gebruikt die zogenaamd bedoeld zijn om lipo's te laden, maar waar ik nog geen NiCD of NiMH pakketje durf te laden. Nu zal het voor airsoft niet zo'n vaart lopen als een lipo spontaan weigert dienst te doen, vlieg met drones en daarvan wil je echt niet dat die omlaag komen.