Je kunt eventueel, mocht je daar nog zin in hebben, het filmpje als 'prive' uploaden op Youtube en dan de link hier op het forum zetten om dit te omzeilen.
Duidelijk een vervelend ervaring, dus. Hmmm.
Ik ken de Gate X-ASR verder niet, maar het lijkt een simple mosfet die er tussen gezet is. Zou theoretisch problemen kunnen geven als deze is doorgebrand, maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten. Als verder de pistonhead vervangen is, betekend dat dat sowieso de gearbox open geweest is. Ook daar kunnen dus problemen zitten.
Is dit vanaf de Gate X-ASR zijde dat de draadjes kapot gaan? Klinkt niet heel gezellig zo.
Dat ratelende geluid, klinkt dat als het ware als een boormachine die draait? Dan lijkt het alsof de motor wel draait, maar dat deze geen contact maakt met de gears. De motor hoogte moet dan beter worden afgesteld, wat gedaan kan worden met de schroef aan de onderzijde van de grip. Kan ook zijn dat de Pinion Gear, welke vast hoort te zitten op de as van de motor, is los gekomen. Dan moet je de grip even opschroeven, motor eruit halen en de pinion gear weer goed vastzetten.
Ik hoor hier frustratie. Ik snap dat, helemaal als een (tweedehands) aankoop anders verloopt als dat je had gehoopt. Niet tof.
Mocht je er, na een dag over nadenken er toch echt meer klaar zijn, probeer het geheel dan gewoon alsnog te verkopen. Vaak levert het toch nog weer iets op en wees bij de verkoop gewoon eerlijk over de dingen waar je tegenaan bent gelopen. Het levert mogelijk minder op als waarvoor je het gekocht hebt, dat dan weer wel, maar dat is nog altijd beter als weggooien/vernietigen.
Desondanks allemaal erg vervelend. Echt jammer dat het je zo verloopt. Mocht je verder nog advies/iemand die op afstand meekijkt bij een eventuele nieuwe aankoop, dan mag je altijd mij een PB'tje sturen. Beetje moed herstellen is wel op z'n plaats, denk ik zo.