Bucking MK18

ThomasH

Member
23 mei 2024
14
2
Hey, ik heb kort geleden een Specna Arms MK18 gekocht. Nu heeft hij een flink probleem mbt de feeding van de BB's. Meerderen geven aan dat het waarschijnlijk de bucking en nub zijn.

Nu ben ik nog aardig nieuw in airsoft maar wil ik het wel zelf fixen. Ik heb alleen geen idee welke bucking ik nodig heb. Want ik las al het e.e.a. over dat zwaarde/hardere buckings harder schieten.

Weet iemand iets van raad?
 
feed problemen komt vaak door de patroonhouders heb eigenlijk nooit mee gemaakt dat het door de bucking of nub komt. of je hebt teveel hop dit kan ook problemen geven

edit: heb je al geprobeerd om de patroon houder er goed in te drukken als je schiet heb je dan minder problemen? het kan ook zijn dat je hop up te strak tegen je gearbox zit of juist te los
 
Heb de replica een aantal dagen geleden opgehaald. Verkoper had er geen problemen mee. Ik heb hem vervolgens getest met dezelfde magazijnen die ik erbij heb gekregen vanuit de verkoper. Na ongeveer 5 BB's begint hij te haperen en vuurt hij alleen nog maar droog. Ook komen de BB's er op verschillende snelheden uit. Soms komen ze er ook letterlijk uitgerold.

Heb al veel aan de hop up lopen draaien maar zonder succes. Ik gebruik nu tijdelijk .32g bb's aangezien ik nu even geen andere heb. Zou dit dan eventueel het probleem kunnen zijn?

Heb ook eventueel filmpjes van het probleem. Ik probeer die bij te voegen
feed problemen komt vaak door de patroonhouders heb eigenlijk nooit mee gemaakt dat het door de bucking of nub komt. of je hebt teveel hop dit kan ook problemen geven

edit: heb je al geprobeerd om de patroon houder er goed in te drukken als je schiet heb je dan minder problemen? het kan ook zijn dat je hop up te strak tegen je gearbox zit of juist te los
 
voor AR (assault rifle) mag je niet hoger dan 0.30 gaan 0.32 is DMR. En als een verkoper zegt dat hij goed is dat kan ook een leugen zijn omdat hij er vanaf wil. Als je bb's er uit komen rollen dan is het een hop up probleem of de barrel is super vies
 
voor AR (assault rifle) mag je niet hoger dan 0.30 gaan 0.32 is DMR. En als een verkoper zegt dat hij goed is dat kan ook een leugen zijn omdat hij er vanaf wil. Als je bb's er uit komen rollen dan is het een hop up probleem of de barrel is super vies
Ja heb ondertussen .20 besteld. Ik hoop dat je daarmee wat beter schiet. Anders ben ik toch echt bang dat er intern iets verkeerd of versleten is.
 
voor AR (assault rifle) mag je niet hoger dan 0.30 gaan 0.32 is DMR. En als een verkoper zegt dat hij goed is dat kan ook een leugen zijn omdat hij er vanaf wil. Als je bb's er uit komen rollen dan is het een hop up probleem of de barrel is super vies
Uhm... ik denk dat ik mogelijk iets heb gevonden. Volgens mij mis ik de forward assist button oid. Zie nu dat er een gapend gat zit waar normaal het knopje hoort. Kan dit toevallig het probleem veroorzaken?
 

Bijlagen

  • 20240610_215211.jpg
    20240610_215211.jpg
    723,8 KB · Weergaven: 14
Hey, ik heb kort geleden een Specna Arms MK18 gekocht. Nu heeft hij een flink probleem mbt de feeding van de BB's. Meerderen geven aan dat het waarschijnlijk de bucking en nub zijn.
Dit kan theoretisch, maar er zijn meer dingen die feedingsproblemen kunnen veroorzaken.
feed problemen komt vaak door de patroonhouders heb eigenlijk nooit mee gemaakt dat het door de bucking of nub komt. of je hebt teveel hop dit kan ook problemen geven
edit: heb je al geprobeerd om de patroon houder er goed in te drukken als je schiet heb je dan minder problemen? het kan ook zijn dat je hop up te strak tegen je gearbox zit of juist te los
Dit zijn opzich prima suggesties om eerst uit te sluiten.
Heb de replica een aantal dagen geleden opgehaald. Verkoper had er geen problemen mee. Ik heb hem vervolgens getest met dezelfde magazijnen die ik erbij heb gekregen vanuit de verkoper. Na ongeveer 5 BB's begint hij te haperen en vuurt hij alleen nog maar droog. Ook komen de BB's er op verschillende snelheden uit. Soms komen ze er ook letterlijk uitgerold.

Heb al veel aan de hop up lopen draaien maar zonder succes. Ik gebruik nu tijdelijk .32g bb's aangezien ik nu even geen andere heb. Zou dit dan eventueel het probleem kunnen zijn?
Begrijp ik het hier goed dat de verkoper heeft aangegeven dat het geheel goed werkte, maar je het geheel niet hebt kunnen testen?
Zou eerst met de verkoper eens contact zoeken, dan. Is niet heel tof zo.
Als je bb's er uit komen rollen dan is het een hop up probleem of de barrel is super vies
Dat is wat kort door de bocht.
Uhm... ik denk dat ik mogelijk iets heb gevonden. Volgens mij mis ik de forward assist button oid. Zie nu dat er een gapend gat zit waar normaal het knopje hoort. Kan dit toevallig het probleem veroorzaken?
De forward assist is bij de meeste replica's puur voor looks: het heeft verder geen enkele functie. Er zijn wel systemen, zoals van het merk ICS, welke deze knop gebruiken om de spanning van de veer af te halen in de gearbox op het moment dat hierop gedrukt wordt, zodat je nooit je replica per ongeluk kan opbergen met een gespannen veer. Ik geloof niet dat een Specna Arms deze functie heeft.

@ThomasH Heb je voor mij wat meer gegeven over de replica zelf zodat ik wat meer met je kan meedenken?:
- Heeft de vorige eigenaar iets geupgrade aan de replica? Zoals bijvoorbeeld de hop-up etc?
- Heb je merk van de magazijnen? Zijn het midcaps of hi-caps? Wat is de capaciteit van de midcaps?
- Heb je voor mij het merk van de BB's welke je gebruikt en waarmee je getest hebt?

Mogelijk kan ik je dat iets beter helpen. Moet even een volledig beeld hebben. Mocht je filmpjes hebben van het euvel, dan kan dat altijd helpen. 🧐
 
Dit kan theoretisch, maar er zijn meer dingen die feedingsproblemen kunnen veroorzaken.

Dit zijn opzich prima suggesties om eerst uit te sluiten.

Begrijp ik het hier goed dat de verkoper heeft aangegeven dat het geheel goed werkte, maar je het geheel niet hebt kunnen testen?
Zou eerst met de verkoper eens contact zoeken, dan. Is niet heel tof zo.

Dat is wat kort door de bocht.

De forward assist is bij de meeste replica's puur voor looks: het heeft verder geen enkele functie. Er zijn wel systemen, zoals van het merk ICS, welke deze knop gebruiken om de spanning van de veer af te halen in de gearbox op het moment dat hierop gedrukt wordt, zodat je nooit je replica per ongeluk kan opbergen met een gespannen veer. Ik geloof niet dat een Specna Arms deze functie heeft.

@ThomasH Heb je voor mij wat meer gegeven over de replica zelf zodat ik wat meer met je kan meedenken?:
- Heeft de vorige eigenaar iets geupgrade aan de replica? Zoals bijvoorbeeld de hop-up etc?
- Heb je merk van de magazijnen? Zijn het midcaps of hi-caps? Wat is de capaciteit van de midcaps?
- Heb je voor mij het merk van de BB's welke je gebruikt en waarmee je getest hebt?

Mogelijk kan ik je dat iets beter helpen. Moet even een volledig beeld hebben. Mocht je filmpjes hebben van het euvel, dan kan dat altijd helpen. 🧐
Hey,

Heb wel filmpjes maar helaas kan ik doe hier niet posten. Verkoper had een aantal dingen geupgrade. Vanuit de advertentie: "Intern heeft hij een maple leaf bucking, geupgrade barrel en pistonhead en een gate X-ASR mosfet." Heb de verkoper al gecontact omtrent het probleem. Krijg hier niet echt een duidelijk antwoord uit. Geeft aan dat hij het ook niet weet. Daar helaas niet getest omwille van de reisafstand en tijd.

Momenteel krijg ik hem helemaal niet meer werkende. De bekabeling van de batterij werkt helaas ook niet mee. Het ene na het andere draadje schiet kapot. Ik heb er nu al meerdere vast gesoldeerd maar het schiet niet op. Qua feeding van de BB's pakt hij nu helemaal geen bb's meer en hoor ik alleen een naar ratelend geluid.

Ik heb het getest met twee meegeleverde hi-caps magazijnen. De verkoper gaf aan dat hij met deze magazijnen nooit problemen heeft gehad. Verder heb ik nog een extra midcap aangeschaft maar ook daarmee werkt het niet. Qua BB's heb ik de 0.32g bio van Novritisch en de 0.20g bio van BLS geprobeerd.

Momenteel ben ik er vrij klaar mee. Sta nu op een punt de replica simpel weg te gooien. Puur al vanwege de bekabeling die uit elkaar flikkert als je simpelweg de batterij al koppelt. Heb ook gezocht naar eventuele reparatieshops of personen. Maar met dat geld kan ik vrijwel een nieuwe replica halen. Zit nu dus flink met mijn handen in het haar.
 
Heb wel filmpjes maar helaas kan ik doe hier niet posten.
Je kunt eventueel, mocht je daar nog zin in hebben, het filmpje als 'prive' uploaden op Youtube en dan de link hier op het forum zetten om dit te omzeilen. :)
Verkoper had een aantal dingen geupgrade. Vanuit de advertentie: "Intern heeft hij een maple leaf bucking, geupgrade barrel en pistonhead en een gate X-ASR mosfet." Heb de verkoper al gecontact omtrent het probleem. Krijg hier niet echt een duidelijk antwoord uit. Geeft aan dat hij het ook niet weet. Daar helaas niet getest omwille van de reisafstand en tijd.
Duidelijk een vervelend ervaring, dus. Hmmm.
Ik ken de Gate X-ASR verder niet, maar het lijkt een simple mosfet die er tussen gezet is. Zou theoretisch problemen kunnen geven als deze is doorgebrand, maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten. Als verder de pistonhead vervangen is, betekend dat dat sowieso de gearbox open geweest is. Ook daar kunnen dus problemen zitten.
Momenteel krijg ik hem helemaal niet meer werkende. De bekabeling van de batterij werkt helaas ook niet mee. Het ene na het andere draadje schiet kapot. Ik heb er nu al meerdere vast gesoldeerd maar het schiet niet op. Qua feeding van de BB's pakt hij nu helemaal geen bb's meer en hoor ik alleen een naar ratelend geluid.
Is dit vanaf de Gate X-ASR zijde dat de draadjes kapot gaan? Klinkt niet heel gezellig zo.

Dat ratelende geluid, klinkt dat als het ware als een boormachine die draait? Dan lijkt het alsof de motor wel draait, maar dat deze geen contact maakt met de gears. De motor hoogte moet dan beter worden afgesteld, wat gedaan kan worden met de schroef aan de onderzijde van de grip. Kan ook zijn dat de Pinion Gear, welke vast hoort te zitten op de as van de motor, is los gekomen. Dan moet je de grip even opschroeven, motor eruit halen en de pinion gear weer goed vastzetten.
Momenteel ben ik er vrij klaar mee. Sta nu op een punt de replica simpel weg te gooien. Puur al vanwege de bekabeling die uit elkaar flikkert als je simpelweg de batterij al koppelt. Heb ook gezocht naar eventuele reparatieshops of personen. Maar met dat geld kan ik vrijwel een nieuwe replica halen. Zit nu dus flink met mijn handen in het haar.
Ik hoor hier frustratie. Ik snap dat, helemaal als een (tweedehands) aankoop anders verloopt als dat je had gehoopt. Niet tof.

Mocht je er, na een dag over nadenken er toch echt meer klaar zijn, probeer het geheel dan gewoon alsnog te verkopen. Vaak levert het toch nog weer iets op en wees bij de verkoop gewoon eerlijk over de dingen waar je tegenaan bent gelopen. Het levert mogelijk minder op als waarvoor je het gekocht hebt, dat dan weer wel, maar dat is nog altijd beter als weggooien/vernietigen.

Desondanks allemaal erg vervelend. Echt jammer dat het je zo verloopt. Mocht je verder nog advies/iemand die op afstand meekijkt bij een eventuele nieuwe aankoop, dan mag je altijd mij een PB'tje sturen. Beetje moed herstellen is wel op z'n plaats, denk ik zo. :)
 
Je kunt eventueel, mocht je daar nog zin in hebben, het filmpje als 'prive' uploaden op Youtube en dan de link hier op het forum zetten om dit te omzeilen. :)

Duidelijk een vervelend ervaring, dus. Hmmm.
Ik ken de Gate X-ASR verder niet, maar het lijkt een simple mosfet die er tussen gezet is. Zou theoretisch problemen kunnen geven als deze is doorgebrand, maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten. Als verder de pistonhead vervangen is, betekend dat dat sowieso de gearbox open geweest is. Ook daar kunnen dus problemen zitten.

Is dit vanaf de Gate X-ASR zijde dat de draadjes kapot gaan? Klinkt niet heel gezellig zo.

Dat ratelende geluid, klinkt dat als het ware als een boormachine die draait? Dan lijkt het alsof de motor wel draait, maar dat deze geen contact maakt met de gears. De motor hoogte moet dan beter worden afgesteld, wat gedaan kan worden met de schroef aan de onderzijde van de grip. Kan ook zijn dat de Pinion Gear, welke vast hoort te zitten op de as van de motor, is los gekomen. Dan moet je de grip even opschroeven, motor eruit halen en de pinion gear weer goed vastzetten.

Ik hoor hier frustratie. Ik snap dat, helemaal als een (tweedehands) aankoop anders verloopt als dat je had gehoopt. Niet tof.

Mocht je er, na een dag over nadenken er toch echt meer klaar zijn, probeer het geheel dan gewoon alsnog te verkopen. Vaak levert het toch nog weer iets op en wees bij de verkoop gewoon eerlijk over de dingen waar je tegenaan bent gelopen. Het levert mogelijk minder op als waarvoor je het gekocht hebt, dat dan weer wel, maar dat is nog altijd beter als weggooien/vernietigen.

Desondanks allemaal erg vervelend. Echt jammer dat het je zo verloopt. Mocht je verder nog advies/iemand die op afstand meekijkt bij een eventuele nieuwe aankoop, dan mag je altijd mij een PB'tje sturen. Beetje moed herstellen is wel op z'n plaats, denk ik zo. :)
Ja dat is het zeker. Dit is mijn eerste grotere replica. Verder heb ik alleen een ssp2. Helaas ook niet echt het budget voor een nieuwe. Ik ga proberen wat foto's en filmpjes te maken en die op youtube te gooien. Ik hoop dat daar nog iets mee te bereiken valt.
 
Je kunt eventueel, mocht je daar nog zin in hebben, het filmpje als 'prive' uploaden op Youtube en dan de link hier op het forum zetten om dit te omzeilen. :)

Duidelijk een vervelend ervaring, dus. Hmmm.
Ik ken de Gate X-ASR verder niet, maar het lijkt een simple mosfet die er tussen gezet is. Zou theoretisch problemen kunnen geven als deze is doorgebrand, maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten. Als verder de pistonhead vervangen is, betekend dat dat sowieso de gearbox open geweest is. Ook daar kunnen dus problemen zitten.

Is dit vanaf de Gate X-ASR zijde dat de draadjes kapot gaan? Klinkt niet heel gezellig zo.

Dat ratelende geluid, klinkt dat als het ware als een boormachine die draait? Dan lijkt het alsof de motor wel draait, maar dat deze geen contact maakt met de gears. De motor hoogte moet dan beter worden afgesteld, wat gedaan kan worden met de schroef aan de onderzijde van de grip. Kan ook zijn dat de Pinion Gear, welke vast hoort te zitten op de as van de motor, is los gekomen. Dan moet je de grip even opschroeven, motor eruit halen en de pinion gear weer goed vastzetten.

Ik hoor hier frustratie. Ik snap dat, helemaal als een (tweedehands) aankoop anders verloopt als dat je had gehoopt. Niet tof.

Mocht je er, na een dag over nadenken er toch echt meer klaar zijn, probeer het geheel dan gewoon alsnog te verkopen. Vaak levert het toch nog weer iets op en wees bij de verkoop gewoon eerlijk over de dingen waar je tegenaan bent gelopen. Het levert mogelijk minder op als waarvoor je het gekocht hebt, dat dan weer wel, maar dat is nog altijd beter als weggooien/vernietigen.

Desondanks allemaal erg vervelend. Echt jammer dat het je zo verloopt. Mocht je verder nog advies/iemand die op afstand meekijkt bij een eventuele nieuwe aankoop, dan mag je altijd mij een PB'tje sturen. Beetje moed herstellen is wel op z'n plaats, denk ik zo. :)
Heb ondertussen een filmpje van afgelopen week erop gezet. Hierin doen ongeveer de eerste 5 bb's wel feeden en daarna sporadisch/niet. Link:
 
Waar kom je vandaan? Kan niks zien op je profiel. Het filmpje zegt ook niet veel een replica die niet feed.
 
Heb ondertussen een filmpje van afgelopen week erop gezet. Hierin doen ongeveer de eerste 5 bb's wel feeden en daarna sporadisch/niet. Link:
Het filmpje zegt ook niet veel een replica die niet feed.
Ik zie echter wel iets wat mij op valt.

De plaat waar je op schiet. dat oogt als een soort van zacht materiaal, toch? Dus BB's zouden theoretisch niet terugmoeten komen en in de plaat 'blijven' hangen. Wat ik dus wel zie gebeuren.

Dat betekent, vanuit wat ik zie in het filmpje. dat de BB niet gemakkelijk wordt afgevuurd door de replica. Wat weer kan betekenen:
- De BB's komen vanaf het magazijn niet goed de hop-up in of blijven steken in de hop-up.
- De nozzle gaat niet goed de hop-up in/geen soepele beweging of geeft niet genoeg luchtdruk.
- De BB's blijft hangen in de hop-up/bucking, met als gevolg verstopping. (te dichte hop-up)
Als je in de buurt woont wil ik er wel naar kijken
Als @gambit dit kan aanbieden en dat komt goed uit, zou ik die kans zeker pakken. Soms helpt het al als er eens iemand anders meekijkt. :)

Ik zit meer in het oosten van het land, maar mijn gearbox kennis is zeer beperkt doordat ik eigenlijk alleen replica's hebt op HPA, een AEP en GBB pistols. Alles wat na de gearbox komt kom ik echter wel uit. 🧐
 
Nou.. klopt wel wat je zegt. Na heel de replica uit elkaar te hebben gehaald, bleek dat het rubbertje, volgens mij de bucking, dubbel zat. Dit zorgde ervoor dat de bb wel vuurde, maar de barrel niet verliet. Na heel wat rondkloten heb ik hem normaal kunnen krijgen. Dit uiteindelijk nog met erg goede hulp van de verkoper.

Eind goed al goed dus. Jullie in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp. Hele fijne community dit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Goed om te horen dat je iets hebben kunnen vinden en dat het, samen met de verkoper is opgelost.

Hopelijk veel plezier nog met de replica. :)