CADPAT topic

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
Ik zag op een paar andere fora discussies over de CADPAT pattern en dat het er vrij weinig mensen mee rondlopen in NL ondanks dat het wel erg goed camoufleert in de bosjes!!

Maar het leek mij niet zo goed te camoufleren in urban omgevingen.. dan ben je meer een groen vlak tegen iets grijs.. Maar wel erg interessant in het bos.. Misschien houd ik voorlopig nog bij m'n MARPAT maar de CADPAT ziet er erg nice uit..

Hier wat topics van andere fora
http://airsoftelite.nl/topic/940-cadpat-ultieme-nl-woodland-camo-in-de-zomer/page-2
http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=49&t=13601

*EDIT* hieronder een paar foto's vna de CADPAT en linkje voor het kopen evt.

http://flecktarn.co.uk/camouflagekit_cadpat.html - KOPUH KOPUH KOPUH

10890714_1004332632941273_244330199_n.jpg

fdf821dd88354b23bb5e8ff0dd3faaf4.jpg


vG1wDI3l.jpg


CADPAT vs MARPAT
ajy102.jpg


0HDb9tcl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Cadpat ziet er goed uit idd. Ik had er zelf ook naar gekeken toen ik voor gear ging kijken, maar er is vrij weinig in CadPat te krijgen in Nederland. Dat speelt natuurlijk ook mee.
 
@Tactical Bear herkenbare websites.
Mijn keuze voor mijn eerste outfit ging toendertijd tussen CADPAT en ATACS-FG. Toendertijd bij Airsoft Heaven wezen kijken. En ik vond in de shop het groen van de Invader Gear CADPAT toch wel erg fel groen (bijna limoen groen).

Toch de knoop doorgehakt voor atacs-fg.

zie net dat je link naar flecktarn.co.uk hebt toegevoegd. Inderdaad hebben ze o.a. CADPAT. Je zou voor beschikbaarheid/officiele spul ook de webshops in Canada eens kunnen checken.
 
Schaamteloze cross-post trouwens. Wat vind je trouwens van ATACS-FGX?

Ziet er best goed uit, maar iets in me zegt dat ik de stijl van MAR/CADPAT heel cool staat. Airsoft is dan ook wel weer een beetje fashionista stuff.. Zou niet zo heel gauw naar ATACS gaan.. ondanks dat ik wel twijfel voor m'n backpack
 
Yep, first-world issues, de kleur samenstelling van je camo gear.

Daarbij, het heeft ook wat waarde om enigzins een universele camo te hebben. Anders zit je met seizoen specifieke of zelfs skirm locatie specifieke camo/ gear te werken... wat ook weer een beetje over de top is.
 
Daarbij, het heeft ook wat waarde om enigzins een universele camo te hebben. Anders zit je met seizoen specifieke of zelfs skirm locatie specifieke camo/ gear te werken... wat ook weer een beetje over de top is.

Daarom denk ik toch eerder bij MARPAT te blijven dan CADPAT. MARPAT lijkt meer bij urban te passen ook ipv CADPAT. En als ik een idee van mij kan uitvoeren in de toekomst zou dat wel nodig zijn! *wink wink*
 
Het is idd wel een cool patroon :) Doet me een beetje denken aan dat pencott greenzone patroon qua kleuren.
En op zich is het niet verkeerd om meerdere soorten camo te gebruiken hoor xD
Ik gebruik voor in de zomer mn Partizan of Butan en in de winter Dubok of het nieuwe digitaal van Oekraiene. Maarja.. Ik verzamel ook zo veel mogelijk soorten camo, en dan wil je ze ook graag allemaal een keer dragen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Camilo
@ChaoSState Gebruik je alleen de Ruskie camos? Ik denk dat ik misschien na een tijdje een CADPAT setje aan ga schaffen.. puur voor de echte zomer/bebossings gebieden. Want het werkt wel echt super vet na het zien van meerdere fotos.
 
jaaaaa Cadpat!! ^_^ Ik ken het via Project Reality (een Game ;) ) Zoals het in het echt werkt ziet het er zeker niet verkeerd uit nee!! Goed om te onthouden haha.

Ben het wel eens met Victor dat het limoen groen lijkt op sommige voorbeelden. Dat zal wel aan het merk liggen denk ik.
 
Heb nog eens verder zitten kijken .. je hebt ook nog de Multicam Tropic. Voor als je niet van het digitale houd is dit ook nog een goede zomerse NL outfit. En denk dat deze nog wel ietjes beter is dan de CADPAT misschien vanwege de wat donkere kleuren die erin zitten, niet zoals het limoengroen soms in de CADPAT

Ik wil nog wel een een setje kopen maar een goed setje kost ook gelijk €110 - €120

maxresdefault.jpg

Img_1359-2-1024x682.jpg
 
110-120 Euro is naar mijn mening echt niks en ik betaal liever een keer voor een hele goede set dan dat ik allemaal goedkope sets heb. Ik heb zelf bijna 200 uitgegeven aan een broek en BDU en ik heb er totaal geen spijt van. Het zit lekker, ademt waardoor ik in de zomer bij 28 graden het nog niet super warm heb en daarnaast is het gewoon kwaliteit dus is het ook niet na een jaar verrot. Als je dan toch nog een eerste volledige camo moet halen doe het dan een keer goed zodat je altijd een fijne set hebt om op terug te vallen als je andere sets uit elkaar vallen of het niet lekker zit.
 
110-120 Euro is naar mijn mening echt niks en ik betaal liever een keer voor een hele goede set dan dat ik allemaal goedkope sets heb. Ik heb zelf bijna 200 uitgegeven aan een broek en BDU en ik heb er totaal geen spijt van. Het zit lekker, ademt waardoor ik in de zomer bij 28 graden het nog niet super warm heb en daarnaast is het gewoon kwaliteit dus is het ook niet na een jaar verrot. Als je dan toch nog een eerste volledige camo moet halen doe het dan een keer goed zodat je altijd een fijne set hebt om op terug te vallen als je andere sets uit elkaar vallen of het niet lekker zit.

Ok.. ik heb nog niet zo ver gekeken maar vond het al redelijk. Mijn MARPAT broek en shirt waren niet mega duur (beide €30 p.s.) en het heeft mij nog geen problemen opgeleverd. Denk dat ik nog eventjes doorwerk voor een nieuwe camo pattern, het geld stroomt echt weg tegenwoordig en das nie goed..

De tropic multi-cam is wel een goed alternatief voor me. Beter dan de CADPAT eigenlijk :p
 
Ok.. ik heb nog niet zo ver gekeken maar vond het al redelijk. Mijn MARPAT broek en shirt waren niet mega duur (beide €30 p.s.) en het heeft mij nog geen problemen opgeleverd. Denk dat ik nog eventjes doorwerk voor een nieuwe camo pattern, het geld stroomt echt weg tegenwoordig en das nie goed..

De tropic multi-cam is wel een goed alternatief voor me. Beter dan de CADPAT eigenlijk :p

Crye precision, crye once buy once is de grap daar mee, goed voorbeeld van heel duur merk. Ik heb zelf Tacgear M84 Camo, enige bedrijf dat het M84 in een goede kleur maakt, ook niet gek gezien ze ook direct voor het Deense leger hebben geproduceerd. ASMC.de is een goede zaak als je een heleboel opties wil qua camo, hebben zowel in het budget, duurdere en 2de hands (echt spul) op hun site. Je kan daar gebruikte Nederlandse DPM Broek en Shirt halen voor 60 euro totaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan