Eerste keer airsoft/Skirm

Larykoek

Member
22 apr 2017
8
1
Trophies
2
Hey luitjes,

het is tijd voor mijn eerste keer airsoft. (28 mei veluwe airsoft)
Ik ga spelen met een huurkit nu heb ik er zeer weinig verstand van dussssss heeft iemand nog wat handige tips?

met vriendelijke groet,

Larykoek
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Super goede bril is altijd een must. Huurbrillen kunnen wel eens ernstig bekrast zijn waardoor spelen kut is omdat rr krassen inzitten ed.

Goede schoenen waar je de hele dag op kan banjeren zonder pijn.

Na gelang het weer correcte kleding bijhebben

Een shit ton water want je wilt niet uitdrogen.

En super veel zin meenemen natuurlijk

Have fun!
 
  • Leuk
Waarderingen: Larykoek
dussssss heeft iemand nog wat handige tips?

Niet geraakt worden! :p
Wat @Bloodfoxx zegt klopt qua bril sowieso.. als je al een klein beetje denkt van "Mwah.. dit word wel wat voor mij" dan zou ik even "investeren" in een goede bril. ik had de eerste skirm al gelijkt een goede bril en absoluut geen spijt van gehad!

Qua tips voor het spelen.. het is een gentlemen's sport. Neem je hits ook al twijfel je een beetje. Het moet eerlijk blijven en leuk dus niemand gaat het leuk vinden als je je hit niet neemt en er komt alleen maar irritatie naar boven. Bij twijfel doen!

Succes de 28e!
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey
wat hierboven al gezegd is. Bril is aller belangrijkst. Niet alleen ter bescherming van je ogen maar ook qua anti-fog/ventilatie. Niets - ik herhaal niets - is zo irritant als een bril die beslaat terwijl je aan het skirmen bent.

Daarna schoenen en evt facemask.

Heb zelf m'n eerste skirms gedaan met huurkitjes maar wel met eigen bril, facemask en uhm schoenen (duh).
 
Drinken, drinken, drinken en nog eens drinken.
De koppijn van uitdroging door veel te zweten is naar mijn idee veel vervelender dan een kater.

En in dit geval niet alleen goede, maar liefst ook hoge schoenen. Veluwe kan nog al een modderpoel worden na wat regen val.
1 mis stap en je lage schoenen zitten vol met bagger.

Greetings
 
Drinken, drinken, drinken en nog eens drinken.
De koppijn van uitdroging door veel te zweten is naar mijn idee veel vervelender dan een kater.

En in dit geval niet alleen goede, maar liefst ook hoge schoenen. Veluwe kan nog al een modderpoel worden na wat regen val.
1 mis stap en je lage schoenen zitten vol met bagger.

Greetings

Met betrekking tot regenval moet het wel de gehele week flink regenen wil je bij ons in een flinke moederpoel belanden :) :p
 
Wat je kan doen naast bovenstaande tips is vragen of je kunt aanhaken bij een squad/team. Sommige teams staan hier wel open voor om je op sleeptouw te nemen :) dan heb je een helpende hand.

Blijf in de buurt van die lui en doe wat zij doen. Pro tip:
Als iemand al naar links kijkt, kijk jij naar rechts. Als iemand al naar voren kijkt, kijk jij naar achter. Geef aan dat je dat doet zodat die persoon niet ook jouw sector hoeft te pakken.

Vind je geen squad of team die je wilt meenemen? Ga dan op eigen houtje. Kom je een groepje tegen van je team, vraag even wat de status is en haak dan aan.

Kom je een groepje tegen van t andere team? Pew pew pew!
 
Eerste keer airsoft, maak je niet druk bij het beslaan van je bril, dit hoort bij het huursetje. En drinken, veel drinken!
 
Omdat het nog niet genoeg gestressed is, Drinken! ;) Ook eten is belangrijk, als je net zoals mij een speler bent die over het veld rent en vliegt krijg je als je niet goed eet aan het einde van de dag een dikke dip.

En kwa speelstijl zou ik gewoon bij andere spelers aanhaken, tis een sociale hobby en leuk om samen te doen. Zeker wanneer je met wat buddy's een vlag weet te pakken of een objective te halen. Probeer zo weinig mogeljik van je lichaam te presenteren aan de tegenpartij, als je om het hoekje kijkt zorg dat je alleen je bovenlichaam te zien valt etc.

En of course, have fun! Daar draait het om :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Naast bovenstaande: verwacht er niet teveel van, kan het alleen maar leuker zijn. Vraag aan mede spelers of je is naar hun replica mag kijken/vasthouden/schieten. Als je vragen hebt gewoon vragen, we zijn er om elkaar te helpen en de meeste doen dat ook graag! Geniet ervan en misschien tot ooit op het veld ;)