ervaringen met scorpion evo 3 carbine

Snowkrab

New Member
18 mei 2020
1
0
Trophies
1
Na een tijdje replica's te lenen van vrienden dacht ik er aan me eigen replica te kopen. Hierbij kwam mijn zicht op de scorpion evo 3 carbine.
Hierbij vroeg ik mij af of er hier mensen hebben die al wat ervaring hebben met dit apparaat en misschien iets van hun ervaring met dit apparaat wouden delen

alvast bedankt
 
Ik had de scorpion evo 3 maar de korte variant.
Vond t zelf een beetje lastig met de batterij maar daar zijn trucjes voor zoals een peq box aan de zijkant van je replica en de bedrading naar buiten laten lopen.
Had hem zelf vrij geupgrade gekocht.
Ander barreltje, 13:1 gears, trigger en motortje.
Schoot heel leuk samen met de cnc trigger, en behoorlijk ver voor t compacte formaat. Kon buiten goed meekomen en schoot veel m4'tjes eruit.
Magazine capaciteit is wel weinig. 75rds voor de mid caps

Ik zou naar een winkel gaan die hem verkoopt en hem uit proberen of misschien een maatje hebben die er eentje heeft en daar een keer mee skirmen.

mvg
thomas
 
  • Leuk
Waarderingen: Snowkrab
Hier ook ervaring met de korte variant.
Out of the box een hartstikke goede replica.
Solide, goede prestaties en het werkt gewoon.
De magazijnen zijn wat lastiger te verkrijgen en qua pouches is het natuurlijk geen standaard M4.
Dat is de charme van het ding maar daarmee ook zn downside.

Ik heb zelf ook een Krytac PDW en CRB en SPR en moet wel zeggen dat ik sneller die pak dan de Scorpion.
Ik heb bij aanschaf getwijfeld tussen de Krytac en de Scorpion. Ook omdat deze in hetzelfde prijssegment vallen.
Gekozen voor de looks van de Scorpion maar persoonlijk toch een Krytac erbij gekocht omdat die mij beter bevalt.
Maargoed, dat is smaak.

Qua feiten heb je er een hartstikke goede en solide replica voor.
Qua magazines, battery space en pouches is het dus wat lastiger. Maar mocht je dat voor lief nemen heb je in mijn optiek een hartstikke goed apparaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Snowkrab
Ook ik heb de korte variant. Is mn enige replica waar ik (intern)stock mee speel, zowel buiten als binnen. Heb m nu bijna 2 jaar, speel met een 11.1 stick lipo van 1200 mah, past er prima in, dus geen lastige(en naar mijn mening minder mooie) peq boxen etc.
De carbine variant is op de rails en de paar cm langere barrel identiek. Sowieso een replica waar je veel plezier aan zal hebben naar mijn mening!

Ik heb er een andere handguard en stock op zitten, maar als ik een werkpaard nodig heb, pak ik vaak de scorpion.

Zoals de rest van mn replicas was ooit het plan hem nog te upgraden, maar door de 11.1 lipo kan ik semi prima spammen wanneer nodig en de range is boven de gemiddelde aeg klasse op het veld, dus uiteindelijk is hij zo gebleven.

Intern in het begin een spring guide met bearings en een veer in gezet waarmee hij toen op 350 fps uit kwam, verder alleen soms even de barrel schoon gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Snowkrab en MauriceV92