Feeding issues Cybergun Scar-L HPA.

Roy Fluffy

New Member
21 mei 2024
2
0
Goededag allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden een Scar-L gekocht van Cybergun, aeg en geheel standaard. Voordat ik naar HPA ging heb ik de Scar eerst geupgrade met een Titan Gate 2, Maxx hopup, Prometheus 6.03mm EG precision barrel en een gele super macaron van Maple Leaf. Daarnaast schiet ik met EMP1 magazijnen. Ik had direct feeding issues. Er kwamen wel bb's uit, maar niet constant. Na wat gepruts en gevloek heb ik mijn originele hopup chamber er weer in gezet en met wat aanpassingen in de Titan Gate heb ik dit een soort van op kunnen lossen. In het begin met een volle mag had ik nog issues of kwamen er 2 of 3 bb's tegelijk uit, maar na een paar keer schieten was het probleem weg.

Paar weken terug heb ik een Polarstar F2 er in gezet. Weer met de Maxx hopup er in en nu met een blauwe super macaron. In tegenstelling tot eerder, kwam er nu helemaal geen BB's meer uit. Dus de Maxx weer omgewisseld met de originele hopup. Single shot geen issues, full auto nog steeds. Ook na vele aanpassingen in de Titan Gate geen succes.

Wat moet ik doen? Wat kan het zijn? Sommige zeggen dat ik een andere bucking moet proberen omdat de macaron slecht gaat op een Scar, ergens anders lees ik weer dat ik de nozzle lengte van de Polarstar moet veranderen. En weer ergens anders, schijnt dat juist weer niet nodig te zijn. De Maxx hopup lijkt mij niet het probleem te zijn, aangezien ik ook filmpjes heb gezien waarin ze gewoon werken op de Scar. Heeft iemand hier ervaring met een Scar op HPA of kan iemand mij hier advies geven of helpen?

Met vriendelijke groet, Roy
 
ik heb ook een beetje jou problemen gehad. Maxx is gewoon kut en bij mijn waren de problemen weg nadat ik een anderen bucking er in had gezet, en de maxx er uit natuurlijk. Ik heb het idee dat de maxx je bucking naar de kloten helpt op een of anderen manier

HK416 D v3 by umarex. De internals zijn geupgrade, en prometheus barrels ben ik ook geen fan van. Als je knap spul wil moet je PDI halen

SHS 480 high torque motor, PDI 6.03mm AEG Barrel 407mm, Vega Force Company hop up with maple leaf Omega nub,, maple leaf 2021 super macron Silicone bucking, prometheus M100 spring, 16:1 gears, WADSN flash light - peq 15 and dual switch, full metal mid cap mags, novritsch v3 reddot
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Roy Fluffy
Ik heb hier 3 dingen die je kunt controleren, op basis van de dingen die ik hier lees en de dingen waar ik ervaring mee hebt:
- Ik heb vaker gehoord dat de Super Macaron bucking problemen geeft met feeden bij andere mensen. Ik heb die ervaringen met de 'gewone' gele Macaron bucking, wat mijn 'voorkeursbucking' is, nooit ervaren. Je zou die eens kunnen omwisselen, aangezien buckings relatief goedkoop zijn.
- De EMP1 magazijnen zijn toch de midcaps met 250 bb's? Ik heb van meer mensen gehoord dat deze magazijnen zulke problemen geven, vooral als ze relatief nieuw zijn. Dit komt doordat die magazijnen een hele hoge veerspanning hebben omdat er zoveel bb's in passen. Probeer eens een vol magazijnen in een M4 van iemand waarvan 100% zeker dat die replica geen feedingsproblemen geeft. Ik heb verder van mensen gehoord dat ze de EMP magazijnen wel eens volledig gevuld hebben en deze een nachtje gevuld hebben weggelegd om de veerspanning te verminderen, maar ik kan niet bevestigen dat dit werkt en mogelijke kan dit je magazijn slopen. Aangezien die magazijnen niet goedkoop zijn, misschien even afwachten om dat te proberen.
- Je had de hop-up teruggewissel naar de stock versie en toen die het beter als de Max hop-up? Misschien goed om nogmaals te proberen met je Polarstar, gewoon als simpele referentie test.
Heb je verder ook wel eens getest met een magazijn van iemand anders, van bijvoorbeeld 120 bb's? Gaat dat wel goed?
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Fluffy
Hoi!

Ik heb meerdere tips voorbij horen komen welke buckings te gebruiken. De Mr. HOP 60, G&G green en de paarse Prometheus. Dus die ga ik dan ook proberen.

Dat klopt, die EMP1 magazijnen zijn die midcaps van 250 rounds. Toen ik nog AEG speelde, met de gele macaron, moest ik eerst een paar keer droog schieten voordat m'n replica op gang kwam. Dus het zou heel goed kunnen dat de veerspanning te hoog is. Afgelopen zondag heb ik een nieuw magazijn gebruikt en daar waren meteen problemen mee ten opzichte van de magazijnen die ik al had. Op mijn Pit Viper, waar ik een M4 adapter op heb zitten, doen deze magazijnen het juist weer perfect. Maar echt andere magazijnen heb ik nog niet echt geprobeerd, aangezien mijn vriendenkring allemaal dezelfde magazijnen hebben. Ook iets wat ik anders ga proberen.

Ik heb afgelopen zondag met de stock hopup geschoten, single fire; geen probleem. Maar op een 1 of andere manier kon ik mijn hopup niet afstellen, waardoor de BB's al na 30 meter naar beneden bogen. Daarnaast kon ik geen full auto schieten, omdat de BB's gewoon niet door kwamen.

Thanks voor je tips. Ik ga het een en ander uitproberen, ook met de Maxx hopup. Even een avondje spenderen bij het NABV.