Gearbox v3 sluiten - Springguide en spring help / tips

Alexander

New Member
30 jun 2014
4
0
Trophies
1
Heej,
Vorige week heb ik een lockup gehad met m'n AEG en heb voor het eerst m'n gearbox open gehad. Niet wetende wat er kon gebeuren is uiteraard alles weggevlogen toen ik hem open haalde. De springguide niet tegengehouden haha.
Langzamerhand heb ik alles weer in elkaar gekregen. Ook meteen geshimmed m.b.v. Bjorn's guide (thanks nog voor het vermelden bij de Airsoft Markt).
Nu zit ik alleen vast bij het allerlaatste - de gearbox sluiten. Tot nu toe is het wel steeds deels gelukt maar elke keer gaat er wel iets mis waardoor hij niet goed sluit. De anti reversal latch komt te laag op de bevel waardoor die de bevel omhoog drukt, piston niet goed in de randen van de huls waardoor hij de cylinder omhoog drukt, Trigger die uit z'n voegen valt waardoor soms ook de contact housing weer los zit etc.
Al met al heb ik m'n gearbox meerdere keren uit elkaar gehad nadat m'n spring sluiting niet lukt. Wordt er beetje moe van en m'n vingers doen pijn haha.
Iemand tips? Ik merk zelf op dat me beter lukt zonder schroevendraaier maar ik moet er wel wat kracht voor zitten om de sping in te drukken en de spring guide haak op z'n plek te krijgen. Kan de spring niet verbuigen hierdoor?
 Als iemand in de omgeving het kan laten zien mag ook (kom ik langs bijvoorbeeld) - omgeving Arnhem.
Alvast bedankt!
 
Inmiddels al gelukt! Wel wat bloed aan m'n handen vanwege een plate op de gearbox maar m'n AEG is zowat weer in elkaar! Ook meteen wat stiller dankzij shimming, thanks bjorn! :D
 
Wat nog wel wil helpen is als je de trigger unit als laatste er tussen plaatst , dus je gooit als eerste je gears en de andere toelie erin dan de spring, je klapt de shells opelkaar en vervolgens hoef je de shells bij de trigger maar een klein stukje te lichten om dus de trigger unit erin te prakken.Op de Anti reversal latch leg ik meestal een platte schroeven draaier zodat hij blijft zitten.
 
Ook voor de toekomst een tip: haal van die industriële magneetjes, die platte knoopcellen en leg die op je werkbank, plaats de gearbox erover met de anti-reversal latch enzovoorts boven op elk magneetje. Die houdt dan onder de gearbox de latch op z'n plaats enzovoorts.

Sander z'n tip werkt ook beter inderdaad door de trigger unit na het plaatsen van beide gearbox helften te monteren.