Help mij aan nachtrust: SA-A03 of SA-H02?

Jasper

Well-Known Member
23 jan 2018
84
60
Trophies
7
Inmiddels heb ik mijn NABV pas aangevraagd, dus kan de zoektocht naar mijn eerste replica officieel van start gaan. Nu ben ik mij goed bewust dat dit al het zoveelste 'help mij mijn eerste replica kiezen'-topic is, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer (of moet ik zeggen: door de replica's het wapenarsenaal niet meer?).

Ik ga uit van een budget van tussen de € 200,- en € 250,-. Gelet op de vele positieve berichten op o.a. dit forum heb ik besloten om in ieder geval voor een Specna Arms M4 platform te gaan. Kijk, daarmee wordt het aantal mogelijkheden alweer wat overzichtelijker!

Inmiddels ik mijn keuze beperkt tot de volgende twee replica's: de SA-A03 en de SA-H02. Maar mijn hemel wat is het vervolgens lastig kiezen, het blijft maar in mijn hoofd rondspoken. Zit er wel een relevant verschil tussen de replica's? Heeft iemand van jullie ervaring met beide replica's, en zo ja, wat zou je adviseren?

Ter vergelijking:
- SA-A03: https://gunfire.nl/product-dut-1152200040-Specna-Arms-SA-A03-carbine-replica.html
- SA-H02: https://gunfire.nl/product-dut-1152212513-Replika-karabinka-SA-H02.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik denk persoonlijk dat beide replicas ongeveer het zelfde zullen zijn. Het is meer een kwestie welke vind je mooier!

Ik heb zelf heel even een SA A03 gehad, die heb ik alleen teruggestuurd omdat ik een Ares Amoeba 013 gezien had. Ik vond hem er mooi uitzien en alles was stevig, alleen toen ik de replica kreeg had ik nog nooit een andere gezien. Dus veel vergelijkings materiaal had ik niet..

Persoonlijk zou ik voor de HK416 {H02) gaan, omdat ik dat een prachtige replica vind :)
 
In dit geval is het echt een kwestie van welke je het mooist vind.

Zijn even lang, zullen dezelfde internals hebben aangezien het beide specna’s zijn.

Misschien wil je een bepaalde loudout samenstellen dat daarom de een of de ander er beter bij past....?

Succes met kiezen!

Groet,
Peter
 
Hk416, want iedereen loopt met een Mk18 en daarbij kan je met een Hk416 een mooie KCT loadout neerzetten, maar eigenlijk is het puur wat je mooi vind beide zullen gelijk zijn stock dus daar moet je het niet voor doen.
 
Hk416, want iedereen loopt met een Mk18 en daarbij kan je met een Hk416 een mooie KCT loadout neerzetten, maar eigenlijk is het puur wat je mooi vind beide zullen gelijk zijn stock dus daar moet je het niet voor doen.

Dank voor de input!

Eerlijk gezegd neig ik al steeds meer naar de HK416... het is toch een knap stukje Duitse degelijkheid en een wat originelere keuze dan de mk18. Bovendien zit er een mooi NLD aspect aan met onze Korps Commandotroepen en Mariniers.

Op dit moment ben ik mij nog niet aan het richten op een bepaalde loadout (ga voor ATACS-FG met OD, ben nog aan het samenstellen wat ik prettig vind), maar de opties met hk416 zijn natuurlijk erg tof (bijvoorbeeld een KSK loadout).

Je ziet 't, ik ben mijzelf al aan het overtuigen om de HK te kiezen haha. Ik denk dat ik 't gewoon even van jullie moest horen. Dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, husky en Robin2k7
Mooi apparaat, dat zeker. Maar de looks zijn mij wat te 'sci-fi' met die loop.... heb wel hele goede verhalen gehoord over deze replica overigens!


Ik heb deze replica dus :) Het eerste dat ik eraan gedaan heb ik die lelijke handstops eraf gehaald.

Verder een top replica, alleen niet van metaal. Body is namelijk van een heel sterk nylon fiber. Alleen de stock stangen, handguard en outerbarrel en risrails zijn metaal.
 
Klinkt bekend. Een ATACS-FG met OD outfit. Ik wilde eerste ook gaan voor een HK416. Uiteindelijk besloten om voor een Ares Amoeba AM016 te gaan. Al heb ik nog steeds een zwak voor de HK416
 
Dank voor de input!

Eerlijk gezegd neig ik al steeds meer naar de HK416... het is toch een knap stukje Duitse degelijkheid en een wat originelere keuze dan de mk18. Bovendien zit er een mooi NLD aspect aan met onze Korps Commandotroepen en Mariniers.

Op dit moment ben ik mij nog niet aan het richten op een bepaalde loadout (ga voor ATACS-FG met OD, ben nog aan het samenstellen wat ik prettig vind), maar de opties met hk416 zijn natuurlijk erg tof (bijvoorbeeld een KSK loadout).

Je ziet 't, ik ben mijzelf al aan het overtuigen om de HK te kiezen haha. Ik denk dat ik 't gewoon even van jullie moest horen. Dank!
Hey Jasper. Wel goed dat er zoveel keuze in verschillende replica’s is. Maar ikzelf heb ook een voorkeur voor HK. (VFC Umarex HK416K, HK417D, HK417-Sniper). En HK hoort ook bij standaard uitrusting van de N Forsvaret.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper
Hey Jasper. Wel goed dat er zoveel keuze in verschillende replica’s is. Maar ikzelf heb ook een voorkeur voor HK. (VFC Umarex HK416K, HK417D, HK417-Sniper). En HK hoort ook bij standaard uitrusting van de N Forsvaret.

Zeker mooi dat er zoveel opties zijn! Zo is er voor ieder wat wils. Maar als starter kan het best overweldigend zijn om een keuze te maken. ;)

Ik ben er intussen wel over uit hoor, het wordt de HK416. Waarschijnlijk ook in combinatie met een HK USP sidearm en om het thema compleet te maken toch een Flecktarn camo loadout. Zit zelf te denken aan ATACS-FG voor het voorjaar en Flecktarn voor het najaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: husky
Toffe keuze Jasper! :D HK416s zijn toffe replica's ja.

ATACS werkt in sommige settings briljant! Net als Flecktarn overigens. Ga je dus een Duitse loadout om je 416 bouwen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper
Toffe keuze Jasper! :D HK416s zijn toffe replica's ja.

ATACS werkt in sommige settings briljant! Net als Flecktarn overigens. Ga je dus een Duitse loadout om je 416 bouwen?

Dat is inderdaad nu wel het idee geworden. ;)

In mijn zoektocht naar inspiratie kwam ik onderstaande foto tegen en die look sprak mij wel erg aan. Ik vermoed dat dit in de meeste outdoor locaties binnen Nederland redelijk effectief kan zijn. Voordeel is dat ik de OD gear (helm, vest, gloves etc.) ook kan combineren met een eventuele andere camo zoals ATACS-FG. Dat scheelt weer!

YtnnxxS.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Flecktarn is volgensmij een van de beste camo's die er is! Ook zijn er veel spullen in deze camo te vinden, wat ook niet onbelangrijk is. Ga je voor volledig Flektarn? Of word de plate carrier of vest een andere kleur?
 
Flecktarn is volgensmij een van de beste camo's die er is! Ook zijn er veel spullen in deze camo te vinden, wat ook niet onbelangrijk is. Ga je voor volledig Flektarn? Of word de plate carrier of vest een andere kleur?

Waarschijnlijk shirt, broek en helm cover/boonie in Flecktarn en dan de platecarrier en mesh mask in OD. Schoenen en gloves bruin/OD.

Denk dat ik anders één grote Flecktarn vlek word. ;)
 
Waarschijnlijk shirt, broek en helm cover/boonie in Flecktarn en dan de platecarrier en mesh mask in OD. Schoenen en gloves bruin/OD.

Denk dat ik anders één grote Flecktarn vlek word. ;)

Slim! Heb ik zelf ook, wanneer je dan een andere camo wilt hoef je niet meteen alles nieuw te kopen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: qlymax en Jasper
Beide erg gaaf! Ik heb deze week zelf de SA-A03 gekocht, dus blijkbaar ben ik niet origineel, maar het is natuurlijk persoonlijke smaak! Succes met je keuze. :D
 
Lol dat is geen probleem, heb zelf gezegd dat de mk18 veel wordt gebruikt, maar heb er zelf ook een XD

Haha ik maak me er ook niet druk om hoor, het is belangrijk dat je voor iets kiest omdat je het zelf mooi vindt. Blijkbaar is de Mk18 dus gewoon een heel mooi ontwerp :)