Joule meting gbb verschilt

Danvdg

New Member
9 jun 2024
4
0
ik heb een hk416 nu schoot ik thuis met 0.3 door de chrono tussen de 1 en 1.1 joule met een temp van ong 22 graden nu heb ik zaterdag een skirm gehad en schoot ik 1.4joule door de chrono met een temp van 14 graden mijn vraag is hoe is dit mogelijke? De chrono die ik heb is een ac5000 en die is nieuw dus kan het niet aan liggen.
 
de chrono van de organisatie is niet hetzelfde als die van jou en andere weeromstandigheden kunnen invloed hebben op je hop up rubber, veer etc.
 
heb jij je eigen chrono wel goed ingesteld kwa bb gewicht?
 
Ik gebruik een gbb dus vind het vreemd dat hij harder schiet dan thuis wanneer het warmer is en jazeker ik heb hem op de goede stand staan
 
Ik gebruik een gbb dus vind het vreemd dat hij harder schiet dan thuis wanneer het warmer is en jazeker ik heb hem op de goede stand staan
Dat is sowieso met gbbr. Weersomstandigheden hebben daar nog meer invloed op dan een aeg.
 
Oké maar ik snap niet dat ik met warm weer lagere fps joule schiet dan het koudere weer
 
Kan al door de bbs komen. Heb wel een verschil van 30 fps gehad tussen 2 merken. Op het zelfde moment. Als de diameter van een bb iets groter is, gaat de FPS namelijk omhoog
 
Je kunt hier een paar dingen verschil hebben:
- Je ziet soms lichte verschillen tussen de verschillende merken chrono's. Dit zou echter verwaarloosbaar moeten zijn.
- Soms kan de plek waar de chrono staat verschillen geven, zelfs de hoek waarin de chrono staat. Zonlicht wat op de chrono staat kan verstoorde metingen veroorzaken.
- Verschillende merken/kwaliteit BB's in dezelfde gewichtklasse kunnen verschillen geven in dezelfde replica.
- Had je bij je eerdere genoemde chrono meting thuis gemeten met een magazijn waar al een paar keer meegeschoten was? Een vol green gas/CO2 magazijn geeft op z'n eerste 5 schoten de hoogste joule waarden.
de chrono van de organisatie is niet hetzelfde als die van jou en andere weeromstandigheden kunnen invloed hebben op je hop up rubber, veer etc.
Op een GBB kan dit indedaad ook goed van toepassingen zijn. Bij AEG's zie je dit minder.
Kan al door de bbs komen. Heb wel een verschil van 30 fps gehad tussen 2 merken. Op het zelfde moment. Als de diameter van een bb iets groter is, gaat de FPS namelijk omhoog
Sterker nog: ik heb bij AEG's en HPA setups ook afwijkingen gezien door het gebruik van het (midcap)magazijn van de organisatie i.p.v. het eigen magazijn.

Veel orga's hebben een standaard M4 magazijn liggen welke gevuld is met 0.30 bb's. Een maat van mij drukte deze in z'n HPA setup, waarna de replica goedgekeurd was en de tournament lock voorzien werd van een tyrap.

Bij een meting in het veld met z'n eigen midcaps lag de joule meting opeens 0.4 joule hoger als toegestaan. Met de marshall toen meegelopen naar de spawn, omdat niemand dit begreep en alles lopen uitsluiten, maar bleek dus dat de midcap van de orga in dit geval de hop-up unit een heel klein beetje naar achteren drukte met als het gevolg een licht airseal verlies....

Was een leuke bevinding. 🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: Danvdg