Vervoer Replica

Romulus

New Member
10 mei 2024
4
1
Een kleine vraag, ik vraag me af of ik mijn replica mag vervoeren in een (sportieve) rug tas?

Dit omdat ik wanneer ik naar het NAC wil en dus relatief weinig meeneem ten opzichte van een normale skirm ik dit veel makkelijker en prettiger (over straat) zou vinden dan wanneer bepakt en bezakt met een volledige load out.

Verder reis ik zelf altijd met de auto.
 
Hoi,

Goede vraag. Goed dat je daar over nadenkt, geeft aan dat je je replica op een goede en manier wilt transporteren. :)

Geciteerd uit het veiligheidregelment van de NABV, welke hier terug kan vinden:
Vervoeren in afsluitbare koffer of tas:
Alle airsoftapparaten dienen tijdens vervoer naar of van airsoftsport evenementen te worden opgeborgen op een wijze die wegneming, waarneming en/of onbevoegd gebruik verhindert, en die voorkomt dat ze direct en terstond kunnen worden aangewend voor bedreiging en/of afdreiging.
Ik haal hier uit dat dat theoretisch moet kunnen.
Echter: mits je replica goed in je rugtas past, men aan de buitenkant niet kan inschatten of er een replica in de tas zit en dat je je tas goed kan afsluiten, bijvoorbeeld met een slot.

Je kunt zelf het beste inschatten of dit voor jouw tas van toepassing is. :)
 
Ah top thanks!

Ja een tas of een koffer is best een ruim begrip, had al wel wat dingen gegoogled, maar gaat dan vooral over wapenkoffers en foudralen, maar ik heb een kleine, compacte en inklapbare smg/pdw en dat vind ik dan weer net even allemaal teveel ‘gedoe’.

Dit is de tas waar het om gaat (en al gevuld, dus zeg het maar :)) inc gas, magazijnen, reperatietools, demper groter dan een blik monster, bb’s EN onderhoudspullen. Alles wat ik volgens mij nodig heb (naast veiligheidsbril).
 

Bijlagen

  • IMG_3031.jpeg
    IMG_3031.jpeg
    1 MB · Weergaven: 10
Zou geen probleem moeten zijn, denk ik. Anders vertellen je ze dat wel bij het NABV Centrum, gok ik. :)