Weer een 'nepwapen'

zaterdag 18 februari 2017, 23:09
Agenten trekken wapen om balletjespistolen
img-27646849%3Fwidth%3D2048%26height%3D1536%26cq%3D0.9%26action%3Dcrop

© Peter Schoonen

Drie vijftienjarige jongens die zaterdag met balletjespistolen rondliepen in de buurt van station Rotterdam Centraal, hebben volgens de politie de schrik van hun leven over zichzelf afgeroepen. Iemand die de jongens de ’wapens’ aan elkaar had zien geven dacht dat ze echt waren en belde de politie. Die stuurde direct meerdere eenheden naar het station.



Agenten die de jongens zagen lopen, liepen met getrokken wapens op het drietal af, standaardprocedure na meldingen over verdachten die mogelijk vuurwapengevaarlijk zijn. Omdat het ook verboden is om met replicavuurwapens in het openbaar rond te lopen, heeft de politie de jongens aangehouden. Hun balletjespistolen zijn in beslag genomen.

Voor de politie zijn nepwapens al langer een bron van zorg. Ze leveren „onnodige gevaarlijke situaties op”, stelde de Rotterdamse politie zaterdag nog eens vast.
 
Dat laatste stukje ook echt; "Ze leveren „onnodige gevaarlijke situaties op”, stelde de Rotterdamse politie zaterdag nog eens vast."
Mss ligt het eerder aan de flapdrollen die ermee gaan lopen. Het ligt niet aan de nepwapens. Of gaan we straks ook keukenmessen verbieden als daar mensen mee op straat gaan rondlopen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Sadiek
@Peter openbaar rondlopen met een keukenmes wordt in principe al als "wapen" gezien, daar het uit de originele setting (keuken) gehaald wordt.
 
Jammer dat het weer een keer is voorgevallen :( Valt me mee dat dit ook niet door al mijn facebook feeds is opgepakt :eek:
 
Ik las van de week dat een 16-jarige jongen uit mijn woonplaats was aangehouden omdat hij een 'nepwapen' op Facebook had gezet. Dat dat geen goed idee is wist ik al, maar dat blijkt nu wel weer.
 
Wel zonde, als dit soort situaties meer voor gaan komen kan dat weer problemen gaan veroorzaken.
Laten we hopen dat dit het niet de lol van een ander gaat verpesten.
 
Laatst actie bij politie rdam over hoe men aan wapens kan komen. Hier heb ik aan meegedaan met voornamelijk airsoftapparaten. Tot final gekomen maar omdat t om airsoftapparaten ging niet gewonnen. Ze leggen meer prio op echte vuurwapens
 
@Peter openbaar rondlopen met een keukenmes wordt in principe al als "wapen" gezien, daar het uit de originele setting (keuken) gehaald wordt.
Precies mijn punt, maar daar wordt dan niet gezegd: "oei, oei, wat een problemen hebben we met keukenmessen" Nee, dan zeggen ze: "we zien steeds meer verwarde mensen op straat". Maar in dit geval zijn de "wapens" het probleem volgens de politie, niet de mensen die zo dom zijn ermee rond te gaan lopen.
 
"Guns don't kill people, people do"
Alleen linkse anti wapen lobby denkt dat wapens killen. Maar dan doet een mes/auto/trein/vrachtwagen dat ook.
Vrachtwagens worden gebruikt bij aanslagen maar wordt niet over verbieden gesproken. Maar als het een vuurwapen is wordt dat wel gedaan....
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Links of rechts laat aub politiek er buiten , iedereen die stom doet met replica,s moet keihard worden aangepakt , strafblad dikke boete enz