Welke jas is geschikt om mee te beginnen?

Tomax

New Member
30 jun 2024
1
0
Hallo,
Als beginner zou ik jullie graag een vrij eenvoudige vraag willen stellen waarop ik geen antwoord kan vinden (ondanks mijn onderzoek).Ik wil graag beginnen met speelsessies met mijn vrienden, maar ik heb nog niet de gewenste kleding. Daarom wil ik jullie vragen of ik in eerste instantie een bomberjack kan gebruiken dat ik al een paar jaar heb voor een normale speelsessie?
Ik zie dat ik je verkeerd begrepen heb met mijn vraag, dus ik zal je laten zien wat voor bomberjack ik in gedachten heb, dit zijn de exemplaren uit deze winkel bijvoorbeeld (of andere plaatsen het maakt me niet uit).
 
Laatst bewerkt:
een jas? in de winter doe ik niet eens een jas aan. haal gewoon een setje camo
 
een jas? in de winter doe ik niet eens een jas aan. haal gewoon een setje camo
Beetje kort door de bocht @gambit. Dit is immers niet waar @Tomax om vraagt.

Ikzelf gebruik in de winter, wanneer het echt koud of nat is een softshell jas. Hieronder draag ik een strak thermoshirt (is een ski thermoshirt, aangezien ik ook wintersport doe) om zweet en dergelijke weg te vangen. Over de jas heen draag ik dan m'n plate carrier.

Ik heb deze softshell, al was een stuk goedkoper toen ik hem haalde.

Daar maak ik dan verder wel de opmerking bij dat ik de softshell echt alleen gebruik bij koud weer of regenachtig weer. In andere situaties is voor mij persoonlijk het geheel snel te warm, al heb ik wel in de softshell meerdere ritsen waarmee ook relatief goed geventileerd kan worden. Bewust voor gekozen. :)

Bij goed weer zul je echter ook mij of in een luchtig camo/sportshirt zien spelen, of een combat shirt.

Of een bomberjack dan ook goed gaat zijn: geen idee, zelf geen ervaring mee. Hangt ook een beetje van je zelf af en hoe snel je het warm/koud hebt...

Ik gebruik mij softshell verder ook al herfstjas of als we buiten gaan wandelen, dus niet alleen om te skirmen. Hij heeft meerdere functies.
 
Laatst bewerkt:
@Kroeskoppie ja het is wel kort door de bocht maar ik heb ook een dun jasje geprobeerd maar dan breekt ook na 20 min. het zweet me al uit


hier wat SSE18 actie voor de zondag