op zoek naar een goeie sling !

Paashaas

Well-Known Member
15 apr 2022
204
62
Trophies
2
Wel eens eentje gekocht bij Unit13, wel eens wat gekocht op ali-express.....
Maar ik wil wat beters.
Harde eis is dat ik mn replica makkelijk op mn rug kan dragen met de sling.
Nu is mij een 2 punts sling aangeraden van magpull. Deze schijnen van zeer goede kwaliteit te zijn.
Bijkomend voordeel is dat ze snel verstelbaar zijn (zegt men).
Wat mij ook erg praktisch lijkt als je replica wil gebruiken, of juist op je rug wil hangen.
Maar, de variant met haakjes wordt mij afgeraden, en zelf zie ik de QD montage niet echt zitten.
Welke gebruiken jullie ???

Ik heb altijd eigenlijk de Alieexpress varianten gebruikt van de Magpul MS2 sling. De 'echte' sling was al gauw €100,-, dus ik kocht gewoon een Alieexpress variant en die voldeed eigenlijk voor mij ruimschoots. Er zat aan deze sling een lus waarmee je gemakkelijk de lengte van de sling kan aanpassen, wat dragen op je rug mogelijk maakt. Wel even oefenen hoe je dat het makkelijkste doet, maar was goed te doen.

Ben uiteindelijk van slings afgestapt. Niet mijn ding, zat meer in de weg. Plus, later ook overgestapt op HPA setups, dus dan zit er al een slangetje extra aan je replica wat op je rug dragen best wel onmogelijk maakt.

Ben zelf ook geen fan van de QD knoppen, zou inderdaad overwegen om op het rails iets vast te zetten waar je je sling goed kon vast zetten.

Ook misschien interessant, Novritsch had eerder deze al wat oudere video al waarin hij liet zien hoe hij omging met een sling en het dragen op je rug etc. Was nog rond het tijdperk dat de SSG24 gelanceerde werd en zijn webshop heel groot wordt, dus mogelijk interessant.

• Leuk
Waarderingen: Paashaas
Ook hier aliexpress slings 🙈
Voornamelijk one point slings.

Een dubbel point sling op mijn ak met lederen straps ipv metalen haken.
Waarvan ik verwachte dat het fout ging, houd die het ontzettend goed.

De qd sling point vertrouw ik ook niet.

Maar ik vertrouw eigenlijk geen sling points en heb vaak een hand aan mijn replica als ik switch naar sidearm.

• Leuk
Laatst bewerkt:
  • Leuk
MS3 op alie zijn heel fijn heb er meerdere

Bijlagen

• 1759066857574.png
    1759066857574.png
    142,6 KB · Weergaven: 12
Iedereen bedankt voor de tips !
Heb zelf (omdat ik geen geduld had) nog eentje bij krale gekocht, eens kijken hoe die functioneerd als ik de haken vervangen heb