advies omtrent DMR

3 okt 2025
5
0
Ik wil een aeg DMR gaan bouwen. In mijn zoektocht naar een goede replica hiervoor kwam ik deze replica tegen:
Delta Armory R15 FREYA™ Gen.2 14"

Hierbij ook de link naar de site van de fabrikant:

Ik ben nieuwsgierig, want hier heb ik minder verstand van:
1. Is Delta Armory een goed merk?
2. Wat voor upgrades moet ik hierbij nog doen en wat zou dat grofweg kosten?
1759515302678.png

Hoi Koolmees,

Mijn zoon heeft de 10.5 inch variant.
Uit de doos was de bucking bagger alleen kwamen we daar pas achter op een skirm 😅 kan zijn dat zijn replica een uitzondering was natuurlijk.
20250516_201056.jpg
20250516_201113.jpg

Na dat dit verholpen was schiet deze replica heel goed! Maar hij gebruikt hem niet als dmr. Gewoon als assault.

Verder is het een stevige replica en ligt hij heerlijk in de hand en is niet te zwaar.

Laatst bewerkt:
Een DMR is een vrij duur project, helaas.

Hoewel ik er mij vroeger wel eens in verdiept hebt, kwam ik qua kosten eigenlijk nooit voor mijzelf op een bedrag uit wat ik oke vond om te besteden.

Aangezien ik dat nooit heb doorgezet, kan ik je helaas moeilijk daarin adviseren. Misschien dat anderen wat meer hierop dieper kunnen ingaan.

Heb zelf ooit een Delta Armory replica gewonnen. (Ja, echt waar)

Vond de kwaliteit voor het geld wat je moest neerleggen tegenvallen. Vond de replica niet bijzonder, dus direct doorverkocht.

Een DMR is een vrij duur project, helaas.

Hoewel ik er mij vroeger wel eens in verdiept hebt, kwam ik qua kosten eigenlijk nooit voor mijzelf op een bedrag uit wat ik oke vond om te besteden.

Aangezien ik dat nooit heb doorgezet, kan ik je helaas moeilijk daarin adviseren. Misschien dat anderen wat meer hierop dieper kunnen ingaan.

Heb zelf ooit een Delta Armory replica gewonnen. (Ja, echt waar)

Vond de kwaliteit voor het geld wat je moest neerleggen tegenvallen. Vond de replica niet bijzonder, dus direct doorverkocht.
mag ik vragen waar je toendertijd op uitkwam? Of weet je dat niet meer. Dat kan mij mogelijk een indicatie geven.

Ik kan je die bedragen niet meer noemen, helaas. Ik weet dat simpelweg niet meer.

Oriëntatie op DMR's is denk ik voor mij al meer als 3-4 jaar terug. Het zal in ieder geval er niet goedkoper op geworden zijn....

Ik kan je die bedragen niet meer noemen, helaas. Ik weet dat simpelweg niet meer.

Oriëntatie op DMR's is denk ik voor mij al meer als 3-4 jaar terug. Het zal in ieder geval er niet goedkoper op geworden zijn....
Meeste kans niet. Al zou ik ook verwachten dat de stock gun om te upgraden richting DMR er ook beter op zijn geworden...

Even realistisch over een AEG DMR bouwen​

Een AEG ombouwen tot DMR klinkt leuk, maar het is duur, tijdrovend en niet zomaar klaar.
Je zult echt bijna alles moeten upgraden als je een betrouwbare DMR wilt die niet continu problemen geeft.

Waar je rekening mee moet houden:​

• 💸 Kosten: Een goede DMR bouw je niet met een paar kleine upgrades. Denk aan een betere gearbox, hop-up, bucking, veer, mosfet, enz. Dat loopt snel op in prijs.
  • ⚙️ Prestaties: Je moet zware BB’s (minimaal 0.36g) kunnen hoppen om stabiele prestaties te krijgen. Zonder dat ga je nooit een echte DMR-ervaring hebben.
  • ⏱️ Tijd: Verwacht veel test- en afstelwerk. Niet elke combinatie van onderdelen werkt goed samen, dus het kost tijd om alles perfect te krijgen.
  • 📏 Regels: Check de regels van het veld waar je speelt. DMR’s hebben vaak eisen qua minimale lengte, scope-verplichting, FPS-limiet en semi-only gebruik.
  • 🧠 Speelstijl: Een DMR is een rol, geen “betere assault rifle”.
    • Je speelt meer op afstand, ondersteunt je team en schiet bedachtzaam.
    • Als je graag rushes en veel actie van dichtbij zoekt, dan is een DMR waarschijnlijk niks voor jou.

Kort gezegd:​

Denk eerst goed na of de DMR-rol bij jouw speelstijl past.
Vind je het leuk om te tunen, af te stellen en op afstand nauwkeurig te spelen? Dan is het zeker het proberen waard.
Maar als je vooral houdt van snel, agressief spel en close fights, blijf dan lekker bij een assault-setup — dat past veel beter.

Bijlagen

• gfhfgh.jpg
    gfhfgh.jpg
    375,1 KB · Weergaven: 8
  • recon.jpg
    recon.jpg
    478,9 KB · Weergaven: 9
  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    278,6 KB · Weergaven: 9
  • 1.jpg
    1.jpg