Help hk416D

19 mei 2026
3
0
Ik heb een replica gekocht en gister voor het eerst getest. Helaas was het na 1 uurtje dat hij geen bb meer schoot .heb het gevoel dat hij dus niet meer gevoed word de barrel heeft wat krasjes aan de buiten kant maar denk dat wat de bb voeding dst die niet meer werkt wat zou ik moeten vervangen

Bijlagen

• IMG-20260519-WA0010.jpeg
    IMG-20260519-WA0010.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 8
Over dat krasje aan de buitenkant hoef je je geen zorgen te maken. Dat veroorzaakt dit probleem waarschijnlijk niet. Denk dat dit iets anders is.

Heb je in het uurtje dat je getest hebt, ook geprobeerd om de hop-up meer dicht te draaien? Mogelijk zit deze dan te ver dicht gedraaid en blokkeert hij de complete doorvoer.
Kijk eens wat er gebeurt als je de hop-up helemaal open hebt staan.

Had je deze problemen met 1 magazijn of met meerdere? Welk merk replica heb je en welk merk magazijnen? Wat meer informatie maakt het voor mij, maar ook andere mensen op het forum, veel makkelijker om je te helpen.

Ik begrijp hieruit dat de replica nieuw is aangeschaft en dat je binnen een uur problemen hebt. Plus, ik zie dat het een prijzige replica is.

Zou dan persoonlijk contact leggen met de website/webshop, duidelijk maken dat het geheel niet werkt en voorleggen dat de je ook gezien hebt dat de buitenkant van je inner barrel al beschadigd was.
Laat de webshop dit maar oplossen: jij hoort een degelijk product geleverd te krijgen. Niet hier verder oppakken.

Dat kan soms frustrerend zijn, omdat je geen direct antwoord terugkrijgt, maar het is wel hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Begin eens met de loop vrij te maken, kansje dat een paar BB's de boel verstoppen.
De oorzaak is zo niet te zeggen maar beschadigde BB's veroorzaken dit vaak.
De vraag is natuurlijk waarom die BB's beschadigd zijn ...
... meestal komt dat door een dubbele feed, dat wordt op zijn beurt meestal veroozaakt door een problematisch magazijn.
Kijk allereerst dus of het magazijn in orde is (vergelijk met een andere)
Dan de receiver los en alles daar nazien.
Ook de loop eens een keer grondig schoonmaken kan helpen.
Inspecteer de loop ook op inwendige schade, een felle zaklamp er in schijnen en kijken...
Het spreekt voor zich dat de loop ook kaarsrecht moet zijn.
Het mechanisme moet natuurlijk ook correct werken, de tandwielbak moet de BB netjes kaarsrecht de bucking intikken.
En tenslotte moet de bucking ook heel en schoon zijn.
Oh en vergeet niet dat een achterlijk ver opgedraaide hop-up de boel ook kan verstieren.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie