0,12 gr bio bb`s?

sutton33us

Member
1 aug 2018
10
3
Trophies
3
Omdat ik me eerst wat wil orieenteren en kijken of ik deze sport wat vindt heb ik een 0,08J wapen aangeschaft.
Hier moeten volgens de handleiding 0,12gr bb`s in,echter zijn dit allemaal plastic bb`s.
Ik heb zelf heeeel veel ruimte met bos ed om te testen (en met de kids samen te spelen) maar wil niet heel het terrein overspoelen met plastic balletjes die je 100 jaar later nog terugvindt.

Mijn vraag is dus,zijn er 0,12gr bio bb`s?

Bedankt,ik hou amazon even in de gaten
Ik ben zelf ook wel benieuwd of t wat is,de testfilmpjes op youtube zijn wel positief

Het gaat er mij vooral om dat t veilig is voor de kids,die oudste van me wou natuurlijk gelijk de grootste mega sniper aanschaffen,maar da kan nie........

Hopelijk wel een goede veiligheids bril aangeschaft ondanks dat het 0.08j is?

Jazeker,1 van de andere hobbys is motocross dus brillen genoeg,inclusief facemask
Verder loopt die oudste van me rond in mijn oude leger plunje ,inclusief helm dus dat komt wel goed

• Leuk
Waarderingen: Crix
Wettelijk gezien zijn Bio BB's volgens mij (correct me if i'm wrong) niet verplicht voor 0,08J-apparaten, want die vallen niet onder de NABV regelingen. En het is de NABV die in haar statuten heeft vastgelegd dat leden verplicht zijn met Bio BB's te schieten.

Wel complimenten dat je eraan denkt uiteraard. Alleen maar lof.

Voor wat betreft het andere: goed ook dat je aan de veiligheid denkt. Ook bij 0,08J-apparaten. Let wel dat een veiligheidsbril die bijvoorbeeld gebruikt wordt bij het zagen (zo'n klusbril), andere vereisten heeft als een airsoftbril, en dus waarschijnlijk de impact niet/nauwelijks aan kan.

Vraag me af of de bio bbs die ik in mijn achtertuin heb liggen afbreken. Liggen er al een aantal jaar en nog niks mee gebeurd.

Gok dat het minder snel afbreekt doordat er toch een beschermende laag op de bbs zit, waarschijnlijk niet eens voor alleen het afbreken maar ook het feit dat alle bio bbs voor een deel van PLA zijn gemaakt wat zeer hygroscopisch is en dus heel snel zou opzwellen, waardoor ze niet meer bruikbaar zijn. Dit gebeurd bijvoorbeeld wel bij prohit bbs omdat die anders worden gemaakt, deze zijn dan ook vacuüm verpakt om een reden, want na een maand waren ze bij de meeste al niet meer bruikbaar doordat ze waren opgezwollen.