1 op de 5-8 schoten een schot met FPS drop

Eviltwin-NL

Well-Known Member
27 jun 2014
1.703
747
Trophies
18
Hey Luitjes,


Een tijdje geleden, heb ik een ICS MP5 gekocht, maar het vervelende hier aan, is dat deze nog wel eens een BB uit spuugd in plaats van weg schiet (1 op de 5 tot 8 bb's een keer).




Het gebeurd niet elkekeer, maar toch iets te vaak om het te negeren, heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb het met de originele en met een meaple leaf bucking, dus dat is volgens mij het eerste onderdeel welke ik kan uitsluiten.


Op de FPS meter schiet ik gemiddeld 290 FPS (0.25)  met af en toe een drop naar 190.. Dit komt overeen met de 1 op 5 - 8   BB's


 
 
Overspin? Ics 3000 motor? Waarschijnlijk lichtere batterij of nog beter mosfet!
 
Sluit je o-ring van je pistonhead nog wel goed af? Te vette cilinder zou ook kunnen dan blijft soms de o-ring een beetje plakken waardoor je veel lucht naar achter verliest.
 
Overspin? Ics 3000 motor? Waarschijnlijk lichtere batterij of nog beter mosfet!

Lijkt mij sterk, dan zou hij na het los laten van de tekker nog geluid maken, en af en toe nog een schot schieten na het loslaten van de trekker, maar dat doet hij niet. Je zult dan ook vaak 2 schoten op single schot moeten krijgen, en ook dat doet hij niet.


 


Sluit je o-ring van je pistonhead nog wel goed af? Te vette cilinder zou ook kunnen dan blijft soms de o-ring een beetje plakken waardoor je veel lucht naar achter verliest.


Dat lijkt mij waarschijnlijker.

Die O-ring sloot niet bijzonder goed af, maar zou je dat dan niet constant merken?  Verder heb ik gisteren wat vet tussen de Pistonhead / cilinder en cilinderhead gedaan, omdat alles akelig droog was en ik hoopte dat dat het probleem misschien zou oplossen, maar dat was dus niet het geval. Misschien was hij eerst wel te droog waardoor het rubber ging rollen, en nu te vet waardoor hij plakt.


Wat doen jullie eigenlijk voor vet / olie bij het cilinder / liston gedeelte? Ik gebruik hier altijd ICS gear vet voor, maar is misschien WD40 of siliconen spray een betere optie omdat dat niet / minder plakt?


 


 


 
 
Ok maar zou hij het probleem met je zuiger dan niet altijd hebben niet om de paar schoten?
 
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een ICS sig bij mij spinde de gears steeds iets door en om de 7 a 8 schoten bij was het probleem opgelost door een mosfet te plaatsen,Ik zeg niet dat jij het zelfde probleem hebt maar klinkt hetzelfde.:)
 
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een ICS sig bij mij spinde de gears steeds iets door en om de 7 a 8 schoten bij was het probleem opgelost door een mosfet te plaatsen,Ik zeg niet dat jij het zelfde probleem hebt maar klinkt hetzelfde.:)

Ik kan wel een extra Mosfet mee bestellen voor de MP5 en proberen. Bedradig moet toch nog aangepast worden en een mosfet kan geen kwaad. Maar technisch gezien lijkt het mij niet gerelateerd aan de motor / mosfet, aangezien dat wanneer de motor doordraait, hij de volgende cyclus verder gaat waar hij was gebleven, en hij dus toch een volledige slag maakt.


 
 
Ik heb lonex cilinder vet daarvoor en voor de gears lonex gear vet. Het handigste is trouwens om gewoon de o-ring compleet te vervangen.
 
Ik heb lonex cilinder vet daarvoor en voor de gears lonex gear vet. Het handigste is trouwens om gewoon de o-ring compleet te vervangen.

Ik had al nieuwe O-ringen bij de U13 bestelling in gezet, dus dat zal wel goed komen dan. Ik zal gelijk een andere nozzle, en cilinderhead er in zetten. Dat doe ik dan wel even op de klusdag, als ik jouw lonex cilinder vet daarvoor mag gebruikten, zal dat heel fijn zijn ;)
 
Ik begrijp wat je bedoeld maar bij was het echt het probleem maar controleer voor de zekerheid je nozzle en kijk of hij steeds hetzelfde terug komt want dat was bij mij niet zo.
 
Cilinder zelf gewoon schoon(evt gepolijst) en droog en dan de piston o-ring in smeren met silicone olie (of silicone spray). 


Als de cylinder head niet geweldig aansluit kun je een laagje dun teflon tape onder de o-ring doen.
 
We zullen 14 maart even kijken hoe of wat, en dan zal ik wel even posten wat ik gedaan heb, en wat gewerkt heeft ;)