101inc ranger plate carrier

robin97

Well-Known Member
21 jan 2016
275
55
Trophies
7
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met 101inc uitrusting en in het bijzonder dit vest: http://www.combatshop.nl/101inc-ranger-tactical-vest.html

Zelf heb ik nooit 101 Inc gehad of gebruikt. Maar de reden daarvoor is, dat ik vanaf het begin van mijn airsoft carrière (3 jaar geleden) al van vele airsofters hoor dat 101 Inc meuk is. Ik heb me er dan ook nooit aan gewaagd.

Bedankt dan weet ik dat ook weer, dan kijk ik wel voor condor, ken namelijk geen andere merken die plate carriers en pouches maakt, op warrior assault en invader gear na, ik vind de kleur van de invader gear plate carriers er heel lelijk uit zien.

Heb zelf een Invader Gear, die van 144 waar de pouches al bij zitten. Bevalt zeer goed. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Hey Robin,

Ik gebruik een Condor plate carrier. Ik ben er erg tevreden mee.
101 inc zou ik je ook afraden. De prijs/kwaliteit is erg bagger.

Invader Gear is ook een mooi merk al hoor ik al dat de kleur je niet bevalt, wat ik niet helemaal begrijp(Dan pak je toch een andere kleur?). Warrior assault is ook erg leuk maar wel duur.

Je kunt ook opten voor real steel. Dan ben je een flinke duit kwijt maar kwaliteit zit er bij in. Ik run zelf ook wat real steel pouches en die zijn wel degelijk veel beter dan de beste airsoft pouches die er zijn. Al kun je je ook afvragen of dat niet gewoon overkill is. :-)

Tasmanian Tiger en Claw Gear schijnen ook erg goed te zijn overigens.

Hopelijk helpt dit je verder bij het uitpluizen wat je nu echt wil.

@Matthijs ik bedoel deze: https://www.qtac.nl/tactical-gear/tactical-vesten/plate-carriers/mod-carrier-combo-coyote-brown-invader-gear omdat het het lijkt wel 2 tinten tan is, wat ik niet mooi vind, als je het vergelijkt met een condor mopc.

Welke condor plate carrier heb jij?

robin97;18278 zei:
@Matthijs ik bedoel deze: https://www.qtac.nl/tactical-gear/tactical-vesten/plate-carriers/mod-carrier-combo-coyote-brown-invader-gear omdat het het lijkt wel 2 tinten tan is, wat ik niet mooi vind, als je het vergelijkt met een condor mopc.

Welke condor plate carrier heb jij?

Ah ja oké, maar dat verschil heb je bij veel merken. Overigens lijkt het kleurverschil in de tweede foto al weer wat minder.

Mijn Condor heeft ook een kleurverschil tussen de MOLLE en de carrier zelf al valt het niet direct op. Het valt echter wel heel erg op als er ergens rood licht is, dan lijkt de stof van mijn platecarrier plots walnoot bruin te worden terwijl de MOLLE gewoon OD blijft.

Ik heb zelf een Condor MOPC, ik zie dat hij nu niet meer verkocht wordt en waarschijnlijk vervangen is door de nieuwe Condor MOPC. Is in essentie nogsteeds hetzelfde. Je kunt evt mijn instagram bekijken voor een foto ervan.(Zoek op matt_cruiser)

@Matthijs ziet er nice uit, wil zelf de mopc in de kleur tan, en zit te twijfelen of ik een mesh masker zou nemen of dat ik gwn met een balaclava/bivakmuts ga spelen, ik heb namelijk het idee dat het totaal niet zit als je door je scope kijkt

@robin97
Ik speel zelf met een facewrap(Onmisbaar stuk equipment bij mijn setup) en een mesh masker.
Een baclava, bivakmuts e.d. beschemen je tanden niet tegen BB's. En in landen anders dan Nederland kun je genoeg resultaten zien van mensen die geen maskers besloten te dragen, dan draag je redelijk snel zelf een makser haha. :-)

Anyway wat ik heb gedaan is een masker gekocht, gewoon standaard mesh masker, en deze bijgeknipt en gevouwen zodat hij prima onder mijn goggles past en op mijn gezicht. Ik heb hem vast zitten aan de onderkant aan mijn helm zijn chin strap wat echt fijn is.

@Matthijs daar heb je wel gelijk in, maar ik heb bijvoorbeeld een schietbril van defensie.
En dat is gwn een normale ballistische bril, geen stof bril als jij zeg maar heb.
Is die ik heb dan genoeg voor bescherming of niet

robin97;18297 zei:
@Matthijs daar heb je wel gelijk in, maar ik heb bijvoorbeeld een schietbril van defensie.
En dat is gwn een normale ballistische bril, geen stof bril als jij zeg maar heb.
Is die ik heb dan genoeg voor bescherming of niet

Ik weet niet hoe goed die bril geschikt is in BB's tegenhouden(Minimaal EN166 keurmerk). Als hij daar aan voldoet dan is het prima.
Ik heb zelf ook heel lang met een bril gespeeld ipv goggles maar ben overgestapt op goggles omdat ik mijn headset niet kon dragen tegerlijk met de bril(De poten van de bril kwamen dan onder de headset te zitten wat niet lekker zat)

Maar we raken hier een beetje off topic, als je nog vragen hebt mag je me gerust een bericht sturen hier op het forum. :-)

Geen idee of het door alle comments heen is aangehaald. Maar ik gebruik zelf Emerson Gear. Goed spul, doet wat het moet doen en laat je niet in de steek, zit in de middenklasse.