11.1 lipo werkt niet?

bvdzeeuw

Well-Known Member
7 jun 2015
852
487
Trophies
18
Goeie avond!

Ik heb net een 11.1lipo erin gezet en hij schoot heel even en toen stopte die ermee... gearbox open gemaakt en toen kwam ik het volgende tegen:
20160914_191226.jpg

Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

11.1 lipo won't shave piston teeth very quickly like this.
Perhaps you have one of these issue:
- Low quality piston.
- Aftermarket inappropriate gear set.
- The gearbox assembly squeezed out.

nieuwe piston er in zetten van goede kwaliteit. evt met voorkeur van ook metalen tanden.

• Leuk
Waarderingen: Bloodfoxx
Heb het er al over gehad met hem en gezegd dat hij een SHS full metal rack piston moest nemen, APS standaard gears zijn gewoon prima. Voor de rest ook de AOE corrigeren als je een full metal rack gaat installeren om te zorgen dat je minder slijtage hebt, zeker op een 11.1V.

Welke veer zat er in toen dit gebeurde?
Kan namelijk ook zijn dat de gears halverwege de piston grijpt door de snellere cyclus van de gears.
Als de piston nog in beweging is en daar door de gears halverwege de tanden komen kan dit het resultaat zijn.

Als het probleem dat ik net omschrijf met een volledig metalen tanden op de piston gebeurd kan ik je vertellen dat minimaal een, waarschijnlijk 2 en mogelijk 3 gears + de piston vervangen moet worden. Daarom raad ik liever gewoon plastic tanden aan. Mocht het dan weer gebeuren dan zal het waarschijnlijk weer enkel de piston zijn.
Scheelt weer ff tussen de 40 en 80euro voor een goed setje gears.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Dat zei ik inderdaad ook al, PME aka Premature engagement, vroegtijdig oppakken van de piston door de sector gear terwijl de piston zich nog naar voren aan het bewegen is. Zo ziet het er ook uit omdat hij hem al weer halverwege de piston heeft geraakt en kan wel kloppen want de FPS zat maar op 310. Had ook al gezegd het eerst rustig uit te testen op een 7.4 met de nieuwe onderdelen, anders kan je inderdaad zoals je al zegt @Twinfromhell tandjes gaan rapen door je hele gearbox en daar wordt je niet blij van. Aan de andere kant lijkt het me op een 400mm barrel of iets in die richting ook niet slim om te gaan short stroken, verlies je nog meer cylinder volume. Dan maar beter op een 7.4V blijven spelen of een lagere RPM motor installeren.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Is het inderdaad verstandig om de reden van die weg gesleten piston eerst te tackelen voordat je er metalen piston in zet! Dan sneuvelt het volgende zwakke onderdeel namelijk.

• Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Hahaha bedankt heren, eigenlijk was het topic bedoelt voor de gein. Was natuurlijk te verwachten dat dit ging gebeuren. Krijg morgen een piston met stalen tandjes binnen ;)

Dus voor de mensen die met 11.1 lipo willen schieten: niet zomaar erin douwen en gaan schieten!

Is het inderdaad verstandig om de reden van die weg gesleten piston eerst te tackelen voordat je er metalen piston in zet! Dan sneuvelt het volgende zwakke onderdeel namelijk.

Zijn we (rebelattack en ik) al achter jan! PME en mn veer is te zwak. Schiet namelijk maar 300 fps en aoe kon nog wat beter. Dus komt een nieuwe veer binnen en piston morgen!

TBH epoxy erin en daarna bijwerken, heel veel AOE correctie en een DSG en je zou hem nog best kunnen kapot raggen, maar of dat het waard is weet ik niet.