11,1 volt lipo?

Peter Boudewijn

Well-Known Member
29 sep 2016
843
588
Trophies
19
ik twijfel of ik misschien moet overstappen op een 11,1 volt lipo.

Wat is er aan m'n replica gedaan?
- geshimed
- nuprol full metal piston
- Shs pistonhead
- Lonex clone cilinder
- Shs cilinderhead
- Shs nozzle
- Jefftron Mosfet
- Shs high torque motor
- aoe correctie

Kan ik veilig naar 11,1 of moet ik nog iets doen?

Groet,
Peter

ROF heb ik in deze setup nog niet kunnen testen...

De veer is een M100.

Moet ook eerlijk zeggen dat het geen noodzaak is, maar meer de gedachte dat het kan ofzo :)

[start slecht reclame deuntje] niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan :p [stop slecht reclame deuntje]

Groet,
Peter

Waarom niet? Je hebt geen 13:1 erin zitten die voor PME kunnen zorgen. 11.1V stoppen mensen ook in replica's zonder er iets aan te doen en dat gaat bij de betere replica's ook lang goed. Je hebt alles gedaan om je replica 11.1V proof te maken, shimmed, AOE, (full metal rack) en een mosfet.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik heb zelf als gulden middenweg gekozen voor 9.9V lifepo's in mijn ICS replica.
Heb zelf ook een ICS par mk3 en een uk1 captain, wanneer ik een 11.1V lipo gebruik fikt mijn zekering van 20A er meteen uit..:(

Heb zelf ook een ICS par mk3 en een uk1 captain, wanneer ik een 11.1V lipo gebruik fikt mijn zekering van 20A er meteen uit..:(

Toevallig is mijn replica ook een par mk3. Hiet zit die 9.9V lifepo in. Wel voor de zekerheid nog met een mosfet. Wel hebben ze tijdens de installatie van mosfet de zekering verwijdert, dus die klapt er in iedergeval niet uit :confused:

Toevallig is mijn replica ook een par mk3. Hiet zit die 9.9V lifepo in. Wel voor de zekerheid nog met een mosfet. Wel hebben ze tijdens de installatie van mosfet de zekering verwijdert, dus die klapt er in iedergeval niet uit :confused:
Ow gaaf man! zou je mij een link willen sturen van het type lifepo? merk je verschil vergeleken met de 7.4V lipo? en wat voor mosfet heb je erin zitten? een burst wizzard ofzo? Sorry hoor dit gaat wel een beetje off topic maar zie niet veel mensen met een par mk3:cool:

off topic, @Cooper2099

Ow gaaf man! zou je mij een link willen sturen van het type lifepo? merk je verschil vergeleken met de 7.4V lipo? en wat voor mosfet heb je erin zitten? een burst wizzard ofzo? Sorry hoor dit gaat wel een beetje off topic maar zie niet veel mensen met een par mk3:cool:

ik heb 2x een Nuke 1100 mAh 9.9V lifepo stick, besteld bij airsoftlipo.com (in Leiderdorp). Ik wissel ze meestal tijdens de lunch.
https://www.airsoftlipo.com/99v-lifepo4-accu-s/201-nuke-1100mah-99v-lifepo4-stick.html

de mosfet is een simple met active break (van Nuke).Deze zit in de buffertube, met gelukkig nog voldoende ruimte voor de lifepo.

Ik heb ook lifepo in mijn ics en army sa80's
Gewoon omdat ze stabieler zijn dan lipo. En met 9,9v dichtbij de 8,7v van standaard mah batt zitten.

Mede Airsofters!

Ik heb gisteren een mosfet in mn ICS geplaatst waardoor ik nu ook met LiPo 11.1 Volt kan spelen. Ik heb al een LiPo 11.1V 25C liggen, maar nu mijn vraag! Wat houd de C in? Ik weet dat dit met een discharge rate te maken heeft maar meer ook niet. Wat raden jullie aan?

Graag hoor ik van jullie,

Alleen een mosfet is niet perse een reden dat een 11.1V veilig is, anders zouden alle replica's ootb met een mosfet een 11.1V kunnen runnen zonder problemen. C rating is de hoeveelheid discharge inderdaad, dit maal het aantal mAh en je hebt het aantal ampère dat de batterij kan leveren, je hebt dat nog constant en burst, wat redelijk voor zich zelf spreekt. Zoals je ziet is het wat het kan leveren, maar dat doet het niet, het levert slechts wat de motor vraagt. Meer C is nooit verkeerd omdat het zorgt dat in combinatie met een redelijk aantal mAh, dat je nooit de motor te weinig ampère levert.

Dus in dat geval is het mogelijk om onderstaande:
Turnigy 5000mAh 3S 40C Lipo
te bestellen?

Dus in dat geval is het mogelijk om onderstaande:
Turnigy 5000mAh 3S 40C Lipo
te bestellen?

Als het past ja maar het is ontzettende overkill en het komt over het algemeen niet met de juiste connectors. Je kan geld besparen door een lagere C Rating te halen. Meestal is 30 A een minimum en vanaf 50 A kun je praktisch alles wel trekken.

Das wel heel veel over keel ja.

25A als minimum is ook wel genoeg.

Even voor de duidelijkheid naar de andere mensen hier.
Met 25A en 30A bedoelen we dus de minimale waarde van de Mah ( bijv. 1.3A (1.300mah) * je C waarde 20C )= 26A