16 juli - TacSim bij Airsoft Heaven

ACN bot

Member
28 jun 2017
5
13
Wij gaan naar het TacSim event van Airsoft Heaven op zondag 16 juli.

Wie gaan er mee?

Meer info:
https://www.facebook.com/events/271118686632169
http://www.airsoft-heaven.nl/index.php/events/tacsim.html

"WAT IS TACSIM?

TacSim staat voor Tactische Simulatie en is een speltype bedoeld om samenspel en tactische keuzes in het veld te bevorderen. Hierbij worden scenario's gespeeld waarbij de samenstelling van je squad, de acties die je doet en de keuzes die je maakt direct invloed hebben op het verloop van het spel. Goed nadenken, plannen met je squad en samenwerken met andere squads, communicatie, kaartlezen en andere tactische skills worden hier toegepast in het spel en de scenario's.

Mensen met gevoel voor teamwork, tactiek en realisme zullen zich aangetrokken voelen tot deze regels. Het heeft een geheel eigen skirm- en puntensysteem. Je koopt uitrusting en support als team van 4-7 personen en speelt om missiedoelen en Victory Points te bereiken. Je besteedt je punten aan support guns, UAV's, para drops, artillery strikes, en meer.

HOU REKENING MET:
Dat de missies elkaar snel zullen opvolgen dus dat je misschien wel een paar uur achter mekaar niet in de safety zult komen. Zorg dus dat je water, BB's, gas en magazijnen bij je hebt.

Ook aantekenmateriaal is handig (zeker voor patrouillecommandanten). Het systeem is geschreven om te werken met buddy-paren en ploegen van 4-7 personen.

Het regelsysteem (*) en de laatste info krijg je de dagen voor het evenement.

OVERIGE ZAKEN:
Tot de pauze (die wij bij de catering van Gladiator doorbrengen) moet je zelf voor wat eten/drinken zorgen

Het is tijdens deze dag zeer handig om (goeie) comms te hebben want veel zal afhangen van onderlinge communicatie en communicatie met de organisatie."

En neem DEET mee!!

* Regelsysteem (HEEL BELANGRIJK: GOED DOORLEZEN!!!):
En hier op Dropbox staat alvast het "Regelsysteem" (16 pagina's kennelijk!):
https://www.dropbox.com/s/57dkddp93adcu7h/Airsoft Heaven Events TacSim Skirm regels v 1.2.pdf
(Ik heb ook het Regelsysteem als document toegestuurd gekregen, als je daar behoefte hebt zal ik dat je mailen als je mij je email adres stuurt)

16 juli zal de strijd gevoerd worden tussen NEO en TU:
N.E.O.: http://www.airsoft-heaven.nl/index.php/events/tacsim/n-e-o.html
T.U.: http://www.airsoft-heaven.nl/index.php/events/tacsim/technocratische-unie.html

Wij zullen als N.E.O. ten strijde trekken!!

KLEDING
Daarom graag zoveel mogelijk een Contractor (PMC/PSC) loadout hanteren. Dus geen moderne camo zoals Multicam, A-TACS, etc.

!!VERGEET NIET OP ONDERSTAANDE RSVP KNOP TE KLIKKEN OM AAN TE GEVEN DAT JE MEE GAAT!!
(dat betekend overigens niet dat je daarmee ingeschreven bent, dat moet je nog zelf doen bij Airsoft Heaven)

[RSVP=2825]Click here to RSVP[/RSVP]

Boudewijn - 1 - Heb er zin in
Jorel van Klaveren - 1 - looking forward!!
JorisvZ - 1
Man of War - 1
Michiel - 1
Sadiek - 1
Sander - 1
Tactical Bear - 1 - Reporting for duty, sir!
Yadus - 1

Total: 9

Laatst bewerkt door een moderator:
Let wel even op dat zodra er een safety briefing is geweest, het game on is! De tegenpartij (ervaren tacsimmers die regelmatig/vast bij Airsoft Heaven spelen) gaat je vanaf dat moment naaien. Houdt alle props ten alle tijde goed in de gaten, ook tijdens de lunch of andere off-field dingen. Ga geen credits/punten betalen voor iets waarvan je denkt: Dat kost helemaal niets toch?

En spreek met z'n allen af hoe lief je wilt spelen. Wil je langs hun spawn om te flanken of vindt je dat toch te ver gaan? De laatste keer zijn wij hier genaaid op allemaal van dit soort zaken. ;). Mijn bericht is niet bedoelt als huilie huilie, maar om jullie hier bewust over te maken.

Let wel even op dat zodra er een safety briefing is geweest, het game on is! De tegenpartij (ervaren tacsimmers die regelmatig/vast bij Airsoft Heaven spelen) gaat je vanaf dat moment naaien. Houdt alle props ten alle tijde goed in de gaten, ook tijdens de lunch of andere off-field dingen. Ga geen credits/punten betalen voor iets waarvan je denkt: Dat kost helemaal niets toch?

En spreek met z'n allen af hoe lief je wilt spelen. Wil je langs hun spawn om te flanken of vindt je dat toch te ver gaan? De laatste keer zijn wij hier genaaid op allemaal van dit soort zaken. ;). Mijn bericht is niet bedoelt als huilie huilie, maar om jullie hier bewust over te maken.

Sounds like a real war! :P Kijk... dit zijn de dingen waar ik (denk ik) van houd.. weinig regeltjes, maximum knallen. Proberen langs de flank te komen en ze op die manier keihard knallen. Volgens mij is dit wel iets wat ik het meeste van kan genieten.

• Leuk
Waarderingen: RobinEssie en Michiel
Oh really? Waarom zetten ze dan erbij "Zorg erbij dat je loadout klopt met de factie waar je wilt gaan spelen? :/

Normaal is dat inderdaad het geval. Normaal kun je ook voor de bepaalde factie tickets kopen. Alleen deze keer is het iets anders. En word terplekke de teams ingedeeld

Normaal is dat inderdaad het geval. Normaal kun je ook voor de bepaalde factie tickets kopen. Alleen deze keer is het iets anders. En word terplekke de teams ingedeeld

Check! Jammer op zich wel.. ik wilde m'n spijkerbroek en plaid shirt al uit de kast halen hier voor :P Sowieso aanmelden denk ik.. mooie skirm voor net voor m'n vakantie.

Sounds like a real war! :p Kijk... dit zijn de dingen waar ik (denk ik) van houd.. weinig regeltjes, maximum knallen. Proberen langs de flank te komen en ze op die manier keihard knallen. Volgens mij is dit wel iets wat ik het meeste van kan genieten.

Er zijn best veel regeltjes en het is niet maximum knallen. Het draait ook niet om hits te maken. Het draait om missies te halen, daar pak je de punten mee. Het werkt ook anders dan bunkerhill waarbij het hoofdzaak is om veel terrein te pakken. En linies te leggen.

Sounds like a real war! :p Kijk... dit zijn de dingen waar ik (denk ik) van houd.. weinig regeltjes, maximum knallen. Proberen langs de flank te komen en ze op die manier keihard knallen. Volgens mij is dit wel iets wat ik het meeste van kan genieten.
Zeker! Je moet alleen in die mindset komen en daar heeft die eerste skirm wel voor gezorgd. Dit vergeten we niet snel meer gehehe.

Net als het hoon gelag van de tegenstander op het einde overigens... (ervaren lui die de newbies hebben uitgekleed en daar trots op zijn is niet onze stijl zeg maar ;) ).

EDIT: Sander heeft wel een goed punt trouwens! Gaat niet zozeer om het knallen van BB's.

Check! Jammer op zich wel.. ik wilde m'n spijkerbroek en plaid shirt al uit de kast halen hier voor :p Sowieso aanmelden denk ik.. mooie skirm voor net voor m'n vakantie.
We zijn inderdaad ook eens met jeans en plaid shirt naar een event gegaan (RSL Assendelft).
Had je de rest moeten zien kijken ;-)
Zou het zo weer doen.
We hebben wel heel erg kont-geschopt en veel complimenten gehad toen [boks]

We zijn inderdaad ook eens met jeans en plaid shirt naar een event gegaan (RSL Assendelft).
Had je de rest moeten zien kijken ;-)
Zou het zo weer doen.
We hebben wel heel erg kont-geschopt en veel complimenten gehad toen [boks]

PMC look. Heb ik ook wel eens overwogen. Jeans, Shirt, Kisten en dan een drop leg holster en riem met pouches.

Hmm, dit is voor mij wel om de hoek en ik heb die dag nog vrij staan. Is dit event ook geschikt voor tacsim noobs, zoals ik? :P

Er zijn best veel regeltjes en het is niet maximum knallen. Het draait ook niet om hits te maken. Het draait om missies te halen, daar pak je de punten mee. Het werkt ook anders dan bunkerhill waarbij het hoofdzaak is om veel terrein te pakken. En linies te leggen.

Ok, true.. Het hele principe van als een team werken en je doelen halen die dag klinkt voor mij ook leuker dan alleen 100000 BBs naar je vijanden schieten heen en weer. Ik zal waarschijnlijk wel makkelijker in de mindset komen eenmaal het eerste kwartiertje te spelen. In alle games die ik speelde was ik ook liever onderdeel van een team en MILSIM missies doen ipv doelloos knallen op mensen die voor je loop rennen.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek