30a fuse Krytac CRB Mk2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yaron
  • Startdatum Startdatum

Yaron

New Member
3 jun 2020
4
1
Trophies
2
Voor de covid-19 uitbraak heb ik een Krytac Crb Mk2 gekocht, ik heb hem (door Corona) niet gebruikt tot afgelopen weekend, hij werkte prima voor de eerste 4 uur van de game, maar helaas stopte die er na 4 uurtjes plotseling mee, ik checkte de zekering, en jawhoor, doorgebrand.

Nu denk ik erover om er een 30a zekering in te stoppen in plaats van een andere 20a zekering.

Kan dit? of geeft mij dit grotere problemen?
(ik ben erg nieuw met de internals van replicas)

Als hij is doorgebrand door een kortsluiting gaat het geen nut hebben en brandt hij weer door, mocht de motor gewoon iets te veel stroom trekken kan het eventueel wel helpen om een iets zwaardere zekering er in te stoppen.

Zou goed kunnen dat je een lipo heb gebruikt met een te hoge ontlading. Aangeraden wordt met Krytacs om lipos te gebruiken met een max ontlading van 20/25c . Ben zelf niet al te handig met elektronica, dus echt verder kan ik je niet helpen.

Ik heb een Lipo 11.1v gebruikt met 20c ontlading, dus dat zou prima moeten zijn, lijkt mij.

ik heb er nu een 25a zekering in gedrukt, ik zie wel of hij weer doorbrand

Let er wel op dat je het juiste soort hebt.
Als het goed is moet er een S (slow) fuse in.
Er zijn ook F (fast) fuse, die zal er bij het eerste schot waarschijnlijk al de geest aan geven.

in dat geval heb ik de goeie want hij blijft nu wel goed, thx voor de hulp

Zou goed kunnen dat je een lipo heb gebruikt met een te hoge ontlading. Aangeraden wordt met Krytacs om lipos te gebruiken met een max ontlading van 20/25c . Ben zelf niet al te handig met elektronica, dus echt verder kan ik je niet helpen.

De motor trekt de stroom die hij nodig heeft. Ga je de motor expres te weinig geven door een te lage ontlading icm ampère dan gaat dat ten kosten van je batterij en prestatie, gezien de batterij dan over uren maakt en je replica minder snel schiet.

@OP: Als de zekering in de toekomst springt wil ik je mee geven om wel altijd eerst te controleren of hij niet gesprongen is door een blokkade of iets dergelijks. In principe is de zekering ervoor om te zorgen dat er niks kapot gaat wanneer er iets niet vrij loopt of met teveel weerstand.

• Leuk
Waarderingen: Crix
Mijn veer zat vast in de piston dit is de reden geweest dat de motor zijn cycle niet volledig heeft gemaakt en daarom is de zekering doorgebrand, dit is nu gefixt en alles werkt weer zoals het hoort, bedankt voor de tip

• Leuk
Waarderingen: Crix
De motor trekt de stroom die hij nodig heeft. Ga je de motor expres te weinig geven door een te lage ontlading icm ampère dan gaat dat ten kosten van je batterij en prestatie, gezien de batterij dan over uren maakt en je replica minder snel schiet.

@OP: Als de zekering in de toekomst springt wil ik je mee geven om wel altijd eerst te controleren of hij niet gesprongen is door een blokkade of iets dergelijks. In principe is de zekering ervoor om te zorgen dat er niks kapot gaat wanneer er iets niet vrij loopt of met teveel weerstand.

Thanks, weer wat geleerd :)