455 vs 363 mm inner barrel

jtalboom

Member
28 dec 2015
7
0
Trophies
1
hoi allen,

Gister heb ik een krytac trident spr aangeschaft waar een madbull python 363mm in zat met een purple prommy hub. Nu had ik thuis nog een 455mm liggen en heb deze er in gestopt.

Maar nu hoor ik dat dit niet perse meer range op hoeft te leveren. Hoe denken jullie hier over? kan ik de 455 mm het beste laten zitten of er de 363 weer in zetten.

Waarschijnlijk heb je een 3/4 cilinder er in zitten. En die gaat je 455 mm niet leuk vinden... Hij zal vast wel werken, maar je performance gaat er nu op achter uit.

Over het algemeen genomen, schieten langere barrel iets preciezer. Kortere barrels komen iets verder, door minder "hinder" van de barrel, wat weer invloed heeft op de back-spin / hop-up.

Langere barrel =/= more range en als de cylinder inderdaad een 3/4 is dan worden de bbs mogelijk zelfs nog terug gezogen. Dit kan je enigzins testen met de FPS.

Je barrel heeft sowieso weinig tot niks met range te maken, wel met accuratesse maar afhankelijk van de kwaliteit van die 455 zou je die er in kunnen laten zitten en je cilinder upgraden, zijn niet zo duur.
Maar ik zou zeggen test even het verschil (op joule, niet fps) met elke loop tussen .2g en de bb's waar je mee skirmt.
Als de joule waarde te veel verschild in de 455 toz van de 363 is de 363 beter om te gebruiken.
(kunnen jullie er nog wijs uit? Ik kan het niet echt beter uitleggen xD)

Ties;20128 zei:
Je barrel heeft sowieso weinig tot niks met range te maken, wel met accuratesse maar afhankelijk van de kwaliteit van die 455 zou je die er in kunnen laten zitten en je cilinder upgraden, zijn niet zo duur.
Maar ik zou zeggen test even het verschil (op joule, niet fps) met elke loop tussen .2g en de bb's waar je mee skirmt.
Als de joule waarde te veel verschild in de 455 toz van de 363 is de 363 beter om te gebruiken.
(kunnen jullie er nog wijs uit? Ik kan het niet echt beter uitleggen xD)

Als je toch beide 0.20 waarom dan kijken naar joule kan je net zo goed FPS pakken, heb je ook wat meer decimalen en is makkelijker te zien of er wat veranderd. Als er standaard een 363 in zit zou ik hem niet gaan veranderen zonder dat je weet hoe het zit met je cylinder volume. Barrel voegt alleen een beetje accuracy en consistentie toe door een barrel te kopen met een betere finish oftewel een consistentere interne diameter, maar dat verschil is ook alleen maar groot als de standaard barrel echt super slecht is of als de barrel gewoon vies is. De lengte doet bijna niks zeker als je weet wat je doet met de hop up.

Ik denk dat Ties Joule creep probeerde uit te sluiten.
Dus FPS van verschillende gewichten pakken en omrekenen naar joule is in dat geval beter.

Eviltwin-NL;20138 zei:
Ik denk dat Ties Joule reep probeerde uit te sluiten.
Dus FPS van verschillende gewichten pakken en omrekenen naar joule is in dat geval beter.

Ah ja ik zie het nu ik had het weer niet goed gelezen :|.

oke bedankt voor de reacties, ik het toch de 363 maar terug gestoken, scheelt weer aanzienlijk in lengte en zo zit ik sowieso safe.

Eviltwin-NL;20138 zei:
Ik denk dat Ties Joule creep probeerde uit te sluiten.

Niet helemaal, als je met die 363 1,4j schiet met .2g en 1,5j met bv .25g maar met die 455 1,5j met .2g en 1,3j met .25g weet je dat je cilinder niet genoeg volume heeft voor die 455 loop om .25g te gebruiken.