5 juli Toothsquad met B&A: "Operation Dentist IV

D van van Kempen

New Member
27 jun 2014
3
0
Trophies
1
<b>Oorspronkelijk gepost door D. van Kempen.
</b>
(Beginners) open event. Maar ook voor ervaren spelers!
Op 5 Juli heeft Toothsquad Airsoft Team een open event op het terrein van Balls & Arrows genaamd Dentist IV
Dentist IV is het vervolg op de succesvolle Dentist reeks.
Dit event is voor zowel beginners, als ook voor ervaren spelers die beginners graag wat leren over het hoe en wat van Airsoft.
Doel is om beginnende spelers kennis te laten maken met airsoft. Dit gebeurd door eerst korte introductie aan het begin van het event (ondertussen is er een opwarm missie voor de ervaren spelers). Na deze introductie begint Operation Dentist en kunnen beginnende airsofters al spelende leren van ervaren spelers.
Tijdens de pauze is er mogelijkheid tot vragen stellen aan de ervaren spelers over hun airsoft apparaat dan wel uitrusting om zo meer te weten te komen over de sport.
Er zit een verhaallijn in de Dentist reeks welke in de zelfde opzet geschreven is als de verhaallijnen welke gebruikt worden bij defensie. Voor geïnteresseerden is dat<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://toothsquad.nl/new/tmp/index.php/Dentist?id=73"></a>
Aanvang en speeltijden:
Zaterdag:
08:30 poort open
08:30 – 09:30 FPS test
09:30 Briefing
10:00 Lesmoment/ warming-up
10:30 begin Dentist IV
rond 12:30 pauze 60 min daarna hervatting van event.
16:30 einde event.
FPS alles max 360 FPS. M.u.v. Bolt action snipers. Deze mogen 500 FPS (als je een sniper hebt maar die is
  • geen
bolt action dan is het 360FPS)
Prijzen:
Entree: €27,-
Entree + Huurkit: €60,-
Entree + Huurkit Elite: €70,-
Inhoud huurkit
G36/M4/AK met vol magazijn
Bril/masker
Groene Overal
Mondbescherming
Fluohesje
Extra Elite
Extra magazijn
Special Forces pet
Tactical vest
U bent pas volledig ingeschreven zodra de betaling is voldaan.
Meer informatie op<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.toothsquad.nl/"></a>
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ballsandarrows.nl/CMS/wp-content/uploads/2013/04/Balls-and-Arrows-Airsoft-veld-regels-versie-1.0.pdf"></a>
LET OP! INSCHRIJVING SLUIT WOENSDAG 2 JULI OM 17:00!!!
INSCHRIJVINGEN DIE NA 17:00 IN DE MAILBOX VERSCHIJNEN WORDEN NIET GEACCEPTEERD!!!
 
Nog een week en dan begint operation Dentist IV. Mocht je willen beginnen met airsoft dan is dit het moment!
50% van de deelnemers die nu zijn ingeschreven zijn beginners en hebben nog maar 1 of 2 keer airsoft gespeeld.

Mocht je vragen hebben schroom dan niet om mij te contacten! Ik beantwoord met alle plezier jullie vragen!
 
Nadat er hevige gevechten waren geweest nabij Daarle waarbij de EPFOR (European Peace FORce) de RM (Rotten mawlers) heeft geprobeerd terug te dringen is het nog steeds rumoerig in Laagland. De RM hebben ondertussen steeds meer "hearts and minds kunnen bemachtigen"bij de bevolking al dan niet met geweld. Vanuit de inlichtingen diensten is er een vrees gekomen voor een aanslag dan wel aanslagen op attractieparken in Laagland. Hierop is de EPFOR gestuurd naar de provincie Lelystad om daar de boel veilig te stellen.
Vanuit België is het bericht gekomen dat de vrouw (Cariës Kartel) van de president van België (De Dentist) een aantal man bij elkaar heeft gehaald en zo het kind van de Dentist ontvoerd heeft om zo Presidentschap op te kunnen eisen door middel van haar zoon om te praten.De Dentist heeft vernomen dat zijn kind mogelijk in Laagland bevind en heeft hierop zijn privé special forces team naar Laagland gestuurd onder de naam: Toothsquad. Zij zullen kijken of ze het kind kunnen vinden. Al hebben de RM hier ook interesse in om zo gebruik dan wel misbruik te kunnen maken van de macht van de Dentist in België.Vanuit de EU is opdracht gegeven om uit te kijken naar het kind om deze weer terug te brengen naar zijn vader.
Hoe dit gaat aflopen bepaal jij zelf. Nog 6 dagen tot opertion dentist IV!
 
Waar kan ik me inschrijven ik heb sinds kort me gear compleet en denk dat dit mijn eerste dag gaat worden!

Groetennnn Roy
 
Hallo Roy, inschrijven kan op de website van toothsquad



http://toothsquad.nl/new/tmp/



of direct op de pagina van het event:

http://toothsquad.nl/new/tmp/index.php/Dentist?id=65
 
Is er iemand uit de omgeving Haarlem die mee wil rijden naar dit event? 
 
Vandaag een mooi dag gehad. Het weer zat niet echt mee, maar al met al hebben we een leuke dag gehad...



Wel een paar mooie acties gemaakt, onder andere met men twinbro, maar daar zal ik jullie niet mee gaan vervelen.






Jarlam... Ik heb je proberen te vinden in het gedeelte waar je PM's kan typen, maar daar in kan ik je niet vinden. Daarom post ik het maar even hier...:

http://www.aliexpress.com/item/Lens-protector-cover-for-eotech-551-552-553-557-dot-sight/1455127529.html



Ik weet dat het geen mesh protecter is, zoals je had aangegeven. Maar deze kan ik vinden, en de mesh variant niet. Maar iets is beter als niets.



Verder willen wij nu deze gaan bestellen:
http://www.aliexpress.com/item/Bulletproof-Lens-protector-Folding-Free-Shipping/583665171.html



Dit zijn er wel gelijk 10, maar dan betaal je maar €6.20 per set.. Als andere mensen interesse hebben verkoop ik de rest wel door :)
 
Ik zag de foto op balls and arrows facebook! Zag er gezellig uit ja. Hoeveel intros waren er? Leek een mooie gemixte groep te zijn van intros en ervaren spelers namelijk. 
 
Ja, mooie grote groep inderdaad en een geweldige spirit! Veel positieve reactie's!

Ongeveer 50 tot 75% van de spelers was intro! Zeer veel mensen bekend gemaakt weer met de mooie sport!
 
Het was helemaal top. Ik heb er met volle teugen van genoten. Leuke missies met goede verhaallijnen en roleplay van de mercs... Ik heb er een geweldige vuurdoop en een hoop tips aan over gehouden.
 
Hieronder opnieuw geprobeerd. Krijg de opmaak niet goed waardoor het 1 grote brei tekst is geworden. Bij editen / preview ziet het er wel leesbaar uit.
Oplossing is linebreaks (html code) erin plaatsen.
 
Korte samenvatting The Dentist 4 (5 juli 2014)



Afgelopen zaterdag was het dan zover.
Voor het eerst airsoften en dan gelijk ook nog eens met je eigen gear en replica.
De gehele week ervoor rustig aan alles nagelopen, klaargelegd en batterijen opgeladen.
Toen ik de auto ging inladen had ik het gevoel een week te gaan camperen, allememachtig wat neem je hoop mee.



Na het uitpakken, omkleden en eerste kennismaking met aanwezigen, een fps-meting gedaan en daarna de briefing gekregen. Denk aan wat airsoft precies inhoud met replica's / techniek, wat er om de hoek komt kijken qua gear en veiligheid plus klein beetje tactiek.



Eerste 2 rondes betrof missies omtrent de verhaallijn (met de EPFOR (European Peace FORce) en de RM (Rotten mawlers) die Toothsquad hadden opgezet. Was een leuke mix van verkennen, ophalen en verdedigen, dit gekoppeld aan huurlingen (toothsquad-leden zelf) die door beide teams in te huren waren met gevonden items in het veld. Laatste ronde betrof het verdedigen van de welbekende punten zoals de SAM-site, stalin-orgel etc voor bepaalde tijd. Ging eerste 10 minuten goed bij het stalin-orgel, maar werden daarna vakkundig verdreven en konden het ook niet meer heroveren.



Gedurende dag regende het, maar was op zich een voordeel omdat je daardoor minder makkelijk te horen was...en vice versa. Tijdens de pauze lekker kunnen opdrogen en een paar hamburgers naar binnen gewerkt.



Moet eerlijk bekennen dat door alle zaken die tegelijkertijd aan de hand waren, ik geen idee meer had van de score-stand of wie / waar was.




Aantal ervaringen / momenten:


- Ik dankzij het blauwe team veelvuldig de gezelligheid van het spawn-punt heb mogen meemaken :)



- De camper met huurlingen (Toothsquaders) voor het eerst ontdekte en zonder pardon werd gepanged toen ik te dichtbij was gekomen.



- Samen met 3 andere beginners een zeer leuke team-actie deden om een positie aan te vallen (elkaar dekking geven, aanwijzigingen geven en los gaan op de vijand).



- Het Blauwe team dusdanig snel / effectief was dat zij na 5 minuten na aanvang van de eerste ronde al vlak bij onze basis stonden. Bij de tweede ronde zij een blauwe bus zo goed verdedigden, dat wij niet bepaald meer dichtbij konden komen.



- Ik per ongeluk een team-maat neerschoot die ons net wilde komen versterken vanaf de flank :(. Door de spanning was ik te trigger-happy geworden.



- Via een lange omweg in de achterlinies van blauwe team terecht kwam, 2 man kon pangen alvorens van achteren te worden neergeschoten.



- Ik en 2 team-leden tijdens onze tocht naar het front uitgeschakeld werden door een zwart-geklede swat'ter die in de schaduw zat (sorry, weet naam niet meer). Hij pangde mij en schoot de 2 overige team-leden neer (heel netjes daarna gevraagd of alles goed was gezien de afstand van plusminus 10mtr).



- Mijn goggles zodanig beslagen waren dat ik echt niks meer zag, ik langs de groene netten richting safety liep en vervolgens keihard op mn bakkes viel door een lijn op enkelhoogte (paar krassen op goggle, modder op mn helm en gelukkig geen schade aan replica).



- Ik op een gegeven moment in de omgeving wel PANG hoorde, maar niet besefte dat ik degene was die gepanged werd waarna ik op mn been werd geschoten. Vond ik overigens een keurige oplossing!



- Meelopen met de ervaren jongens een ware leerschool is (commando 's krijgen en als groep een doel uitvoeren).



- De sfeer op het veld in het algemeen zeer sportief was, maar wel fel.



- Iemand zodanig schrok van mijn smoelwerk op 4 a 5 meter afstand (nadat ik uit de bosjes kwam gekropen), hij mij full-auto doorzeefde.
Ik kan alleen zeggen lang leve goggles en handschoenen!



- De mede-airsofters allemaal zeer relaxed zijn, makkelijk aanspreekbaar en er gewoon een gezellige sfeer hing.



Bij deze wil ik Toothsquad nog bedanken voor een zeer geslaagde en gezellige dag.
Was vol met teamplay, lol en spanning en dat smaakt allemaal naar meer.


Tot de volgende skirm.
 
Er was inderdaad een beste groep intro's. Volgens mij 25 huurkits + veel beginners met eigen replica en gear.



@Muis Mooi verslag :) Ben alleen wel benieuwd wie jij dan was.

Ow, en the man in black was een ACNer... dat is Jarlam





Slaydo, In een ander forum had je een poging gedaan om uitteleggen wie jij was, maar daar kwam ik niet veel verder mee.. Misschien aan de hand van de foto even uitleggen wie jij was?


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=612036695578157&set=a.232465236868640.52372.232457166869447&type=1&theater



Owja, ik ben de 4e van rechts-onder. En de gene links naast mij is TwinFromHell
 
<b>Toothsquad FB schreef</b>
Gisteren weer een geslaagde dag gehand met ons event: Dentist IV.
Ditmaal met meer dan 50% nieuwe mensen, maar ondanks dat geen cheaters meldingen binnen gekomen.

<a rel="nofollow" target="_blank" href="https://www.facebook.com/ballsandarrows">Balls and Arrows Paintball Lelystad</a> bedankt voor de goede samen werking:
<a rel="nofollow" target="_blank" href="https://www.facebook.com/BartJanMulder">Bart-Jan Mulder</a> bedankt dat jullie weer aanwezig waren:
Alle deelnemers bedankt voor de goede inzet:

En welkom onze nieuwste lid Mirrortooth ( <a rel="nofollow" target="_blank" href="https://www.facebook.com/aris.krist">Aris</a>) die bij dit event ook ingedoopt is.

In de loop van deze week zullen de foto's online staan. Deze zijn te bekijken via onze site onder Media. Mocht u nog foto's gemaakt hebben ontvangen we ze graag via skirms@toothsquad.nl.
 
@Muis Mooi verslag :) Ben alleen wel benieuwd wie jij dan was.
<BR\><BR\>
3e van rechtsboven :)
 
@Muis, mooi om je review te lezen.

M.b.t. caravan kan ik melden dat er spelers zijn geweest die de huurlingenin het begin gelijk  gingen beschieten. wanneer de huurlingen deze niet "te pakken" kregen hebben ze andere teammaat van dat team "de prijs laten betalen" om het zo uit te drukken.
Zelf heb ik veel bij rood meegelopen en doordat blauw met veel kleine groepjes snel en effectief onze groepjes aanvielen waren we vaak weer snel terug bij respawn.
heb enkele keer ook meegemaakt dat blauw gewoon achter om via onze spawn oprukte en zo dus ons van achteren aan kon vallen.

Toen de Dentist missies klaar waren hebben B&A nog een missie van ons ingezet. Ik heb zelf toen bij blauw meegelopen.

De 2 huurlingen na de pauze hadden als bedoeling om aan de pop te komen. dit hebben ze eerst gedaan door blauw te helpen maar toen blauw deze pop had gingen ze bij rood helpen.

Eindstand: Rotten Mawlers hebben Het kind weten te bemachtigen en met de "heli" afgevoerd naar hun HQ
B&A missie is gelijke stand met capture points alleen blauw had ook 1 vlaggetje en hierdoor 2 punten meer en dus deze ook .gewonnen
 
Rottenmawlers was idd blauw.
EPFOR was rood. bedankt voor aanvulling ;)

wat me ook opviel is dat de 2 overneembare respawn punten vaker van blauw dan van rood waren

we speelden trouwens met 49 man aan ervaren als onervaren. Uit mijn hoofd ongeveer 14 huurkits afgenomen bij B&A