AA’s versturen

Multi

Member
7 feb 2018
9
4
Trophies
2
Goedemiddag,

Ik heb wel wat topics gezien over het verzenden van aa’s naar andere nabv leden maar die zijn al allemaal vrij verouderd.
Als je een aa verkoopt wat zijn de mogelijkheden om die aan de desbetreffende persoon te geven? en als ik een aa verkoop waar moet ik rekening mee houden en moet ik ook gegevens bewaren van de koper?

Is het trouwens ook mogelijk de aa per post te sturen of neemt dan onnodig veel risico’s met zich mee?

heb zelf vorig jaar nog een replica per post verzonden, inpakken zodat deze niet als zijnde een replica herkenbaar is en ik heb toen van de koper en van mij een kopie van de NABV pas toegevoegd. Geen enkel probleem.

Technische klopt er natuurlijk niks van want waarschijnlijk heeft de medewerker die je replica in ontvangst neemt geen NABV pas en overnacht de replica op een lokatie waarvoor geen evenement is aangemaakt om daar verwerkt te worden door waarschijnlijk nog veel meer mensen die geen NABV pas hebben, maar soms moet je ook weer niet te lang nadenken over bepaalde zaken...

Of gewoon de replica (laten) ophalen, dan doe je het helemaal correct volgens de regels...

Ik verstuur zelf regelmatig replica's. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar zorg ervoor dat je aan de buitenkant van de doos niet kan zien dat het om een replica gaat. Vaak staan er op dozen teksten zoals Rifle oid. als dat zo is verpak ik de doos altijd in een vuilniszak, zodat dit niet meer leesbaar is.

Verder zoals Peter al aangaf een kopie van het NABV pasje van de ontvanger erbij doen is iets wat ik ook altijd doe.

Ik heb verzonden naar UK en NL en daarbij gewoon in de doos de kopie NABV gedaan. Bij die van UK een enveloppe op de bovenkant met daarop "for customs". En in de enveloppe kopie UKERA (Britse NABV)