Aac t10 lockt slecht.

Madmaus

Well-Known Member
16 dec 2018
46
6
Trophies
3
Beste mensen.
Ik heb een tweede hands aac t10 gekocht.
Gebruikt maar in goede staat :).
Nou goed... Hij is geüpgraded dus ik wilde het wel een kans geven.
Wat mij opviel is dat hij niet goed lockt als je bolt naar achter trekt.
Hard trekken wil hem locken, ook een beetje wiebelen wil hem locken.
Ik heb hem uit elkaar gehaald en op de cilinder zie ik wat beschadiging.
Er zat ook wat ijzerschaafsel op de rand.

EZxCNzZ.jpg

lxjLV2e.jpg

Nou heb ik geen verstand maar het lijkt op de trigger die de boosdoener is.
Deze trigger zit erin:
https://www.qtac.nl/upgrades-onderd...rts/sniper-pistons//1418-vsr-10-s-trigger-set
Deze cilinder zit erin:
https://www.qtac.nl/1066-cylinder-kit-voor-vsr-10-bar-10-vsr-11
Hoe los ik dit op?
Of is de cilinder op?
Hoe voorkom in dan dat een andere cilinder heel blijft?

Laatst bewerkt:
Beste mensen.
Ik heb een tweede hands aac t10 gekocht.
Gebruikt maar in goede staat :).
Nou goed... Hij is geüpgraded dus ik wilde het wel een kans geven.
Wat mij opviel is dat hij niet goed lockt als je bolt naar achter trekt.
Hard trekken wil hem locken, ook een beetje wiebelen wil hem locken.
Ik heb hem uit elkaar gehaald en op de cilinder zie ik wat beschadiging.
Er zat ook wat ijzerschaafsel op de rand.

EZxCNzZ.jpg

lxjLV2e.jpg

Nou heb ik geen verstand maar het lijkt op de trigger die de boosdoener is.
Deze trigger zit erin:
https://www.qtac.nl/upgrades-onderd...rts/sniper-pistons//1418-vsr-10-s-trigger-set
Deze cilinder zit erin:
https://www.qtac.nl/1066-cylinder-kit-voor-vsr-10-bar-10-vsr-11
Hoe los ik dit op?
Of is de cilinder op?
Hoe voorkom in dan dat een andere cilinder heel blijft?
Probeer je trigger te shimmen tov je cilinder. Vervang ook eens de guide rings die je cilinder in je reciver begeleiden.

Probeer je trigger te shimmen tov je cilinder. Vervang ook eens de guide rings die je cilinder in je reciver begeleiden.
Bedankt, shimmen kan ik vast wel een mooie uitleg over vinden op internet.
Maar wat bedoel je met de guide rings? Ik haalde hem zo uit de replica, ik heb geen ringen gezien.

Laatst bewerkt:
mijn action army zero trigger heeft hetzelfde probleem, ik ben er alleen nog niet mee bezig geweest. Maar de problemen met action army zero triggers zijn wel vrij bekend op het internet. Lijkt erop dat je de sear bij zou moeten vijlen, dat deze niet goed in de cilinder past ofzoiets. Maar heb er zelf nog niet op verder gezocht.

google maar eens op action army zero trigger not locking back.

Ik was zelf op dat moment te lui om ermee bezig te gaan dus ik ben tijdelijk terug gegaan naar de stock trigger.

• Leuk
Waarderingen: Madmaus
Nadat ik de nieuwe ringen geplaatst heb gaat het al een stuk beter. Hij is nog niet optimaal maar prima zo.
Ook zat de trigger los wat natuurlijk niet helpt.
Ik kan de sears altijd nog veilen, Ik ga wel even kijken hoe dat moet.
De originele trigger heb ik ook erbij dus die kan ik ook inderdaad nog testen.

Nu even focussen om de range goed te krijgen. Maar dat is lastig aangezien mijn tuin niet groot genoeg is.
Hij lijkt een kleine afwijking naar links te hebben ten opzichte van mijn laser bore sight.

Nadat ik de nieuwe ringen geplaatst heb gaat het al een stuk beter. Hij is nog niet optimaal maar prima zo.
Ook zat de trigger los wat natuurlijk niet helpt.
Ik kan de sears altijd nog veilen, Ik ga wel even kijken hoe dat moet.
De originele trigger heb ik ook erbij dus die kan ik ook inderdaad nog testen.

Nu even focussen om de range goed te krijgen. Maar dat is lastig aangezien mijn tuin niet groot genoeg is.
Hij lijkt een kleine afwijking naar links te hebben ten opzichte van mijn laser bore sight.
Afstellen met laser bore werkt niet in airsoft omdat je te maken hebt met hopup.

Controleer eerst of je je replica recht houdt (waterpas), daarna controleer je of je bucking goed zit (als bb afwijkt zit je rubber niet goed) en stel je je hop af door kangs je replica te kijken hoe de bb vliegt (te laag of te hoog).

Als dit allemaal goed is stel je je scope af waar je bb heen vliegt.

Is je cilinder trouwens nieuw? Kan zijn dat ie nog een beetje moet inslijten. Je kan ook tussen je veer en springguide en tussen veer/piston in een stuk blik van blikje cola doen, zodanig dat de veer redelijk straks zit en je hele piston/veer/springguide vast zit, dit zorgt voor een spoepelere beweging en dat het "twang" geluid van de veer weg wordt gehaald ;)

• Leuk
Afstellen met laser bore werkt niet in airsoft omdat je te maken hebt met hopup.

Controleer eerst of je je replica recht houdt (waterpas), daarna controleer je of je bucking goed zit (als bb afwijkt zit je rubber niet goed) en stel je je hop af door kangs je replica te kijken hoe de bb vliegt (te laag of te hoog).

Als dit allemaal goed is stel je je scope af waar je bb heen vliegt.

Is je cilinder trouwens nieuw? Kan zijn dat ie nog een beetje moet inslijten. Je kan ook tussen je veer en springguide en tussen veer/piston in een stuk blik van blikje cola doen, zodanig dat de veer redelijk straks zit en je hele piston/veer/springguide vast zit, dit zorgt voor een spoepelere beweging en dat het "twang" geluid van de veer weg wordt gehaald ;)

De cilinder is zeker niet nieuw. Dus die is al ingesleten.
Ik snap inderdaad dat een laser bore niet super werkt maar het geeft een redelijk goede indruk. Zeker om vanaf daar te finetunen. Maar ik moet even binnen ergens goed afstellen (met deze wind werkt het niet).
Die tip is goed, daar ga ik naar kijken.

Volgende actie is de hopup. Die staat nu vol aan maar ik twijfel of die die genoeg geeft.
En de veer. Ik heb nu 2 veren, m145 en m130. Die m130 geeft met spacers 1.99 joule. En de m145 heeft zonder spacers 2.88 joule. Aardig verschil dus.
In kan niet echt veren vinden die er tussen zitten.
Ik kan die m145 wel knippen maar hij is al een stukje kleiner dan de m130. Ik weet of dat kwaad kan als hij te klein wordt.

De cilinder is zeker niet nieuw. Dus die is al ingesleten.
Ik snap inderdaad dat een laser bore niet super werkt maar het geeft een redelijk goede indruk. Zeker om vanaf daar te finetunen. Maar ik moet even binnen ergens goed afstellen (met deze wind werkt het niet).
Die tip is goed, daar ga ik naar kijken.

Volgende actie is de hopup. Die staat nu vol aan maar ik twijfel of die die genoeg geeft.
En de veer. Ik heb nu 2 veren, m145 en m130. Die m130 geeft met spacers 1.99 joule. En de m145 heeft zonder spacers 2.88 joule. Aardig verschil dus.
In kan niet echt veren vinden die er tussen zitten.
Ik kan die m145 wel knippen maar hij is al een stukje kleiner dan de m130. Ik weet of dat kwaad kan als hij te klein wordt.
Ik had in een setup met aa parts een m125 veer en die gaf 2.12J. Heb je wel volledige airseal?.

Veer knippen moet je niet doen, zet die m130 erin met 2 spacers, zit je wel goed. Zou zelf hem rond de 2.2J zetten, ivm afwijkingen van meters.

Zorg eerst dat je hop en airseal 100% goed is aangezien deze de fps/joule juist beinvloeddn

Ik had in een setup met aa parts een m125 veer en die gaf 2.12J. Heb je wel volledige airseal?.

Veer knippen moet je niet doen, zet die m130 erin met 2 spacers, zit je wel goed. Zou zelf hem rond de 2.2J zetten, ivm afwijkingen van meters.

Zorg eerst dat je hop en airseal 100% goed is aangezien deze de fps/joule juist beinvloeddn
De airseals lijkt prima in orde aangezien die ook zeer accuraat is (slechts een paar fps verschil), opzich zit de m145 ook op 2.88 joule.

Het zijn wel verschillende merken veren. Action Army is de m130 en de m145 is van Elements.
Welk merk is jouw m125?

De airseals lijkt prima in orde aangezien die ook zeer accuraat is (slechts een paar fps verschil), opzich zit de m145 ook op 2.88 joule.

Het zijn wel verschillende merken veren. Action Army is de m130 en de m145 is van Elements.
Welk merk is jouw m125?
Als je je vinger op het uiteinde van je barrel doet, en schiet, blijft piston dan in cilinder (minimaal 15sec alles dicht houden met je vinger). Zo ja, dan is je airseal goed, zo nee heb je ergens een lek en noet je gaan zoeken waar. Met verschil in fps ed merk je dat niet of je een kleine lek in je seal hebt

Als je je vinger op het uiteinde van je barrel doet, en schiet, blijft piston dan in cilinder (minimaal 15sec alles dicht houden met je vinger). Zo ja, dan is je airseal goed, zo nee heb je ergens een lek en noet je gaan zoeken waar. Met verschil in fps ed merk je dat niet of je een kleine lek in je seal hebt
Oké de piston is compleet luchtdicht.
Maar met de bucking heb ik moeite, met de outer barrel erop kan ik mijn vinger niet op de inner barrel krijgen. Met de outer barrel eraf is het allemaal een beetje bewegelijk.

Wat ik wel zag is dat de piston misschien niet ver genoeg de bucking in gaat.
Ik heb deze receiver en guide rings.
Action-Army-VSR-one-piece-Receiver-body-guide-rings-B01-022.jpg

Voor de ene guide ring is een inkeping in de receiver. Die andere (ronde) past niet in de receiver dus die heb ik tussen de barrel en receiver gezet.
Maar dan komt mijn barrel misschien niet ver genoeg naar achter.
Kan iemand bevestigen dat die guide ring daar hoort?

Oké de piston is compleet luchtdicht.
Maar met de bucking heb ik moeite, met de outer barrel erop kan ik mijn vinger niet op de inner barrel krijgen. Met de outer barrel eraf is het allemaal een beetje bewegelijk.

Wat ik wel zag is dat de piston misschien niet ver genoeg de bucking in gaat.
Ik heb deze receiver en guide rings.
Action-Army-VSR-one-piece-Receiver-body-guide-rings-B01-022.jpg

Voor de ene guide ring is een inkeping in de receiver. Die andere (ronde) past niet in de receiver dus die heb ik tussen de barrel en receiver gezet.
Maar dan komt mijn barrel misschien niet ver genoeg naar achter.
Kan iemand bevestigen dat die guide ring daar hoort?
Die voorste hoort idd om je cilinder en zet je vast tussen je reciver en outerbarrel

• Leuk
Nog 1 ding. De trigger lockt nog niet top.
Als ik naar de cylinder kijk zit er redelijk wat slijtage in de opening. Die loopt niet meer mooi recht maar vlak bij de piston is hij wat breder. Waar de piston zit is hij weer smaller. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de trigger niet goed pakt?
En kan ik hem bij de piston ook wat uitvijlen?
CDQMBTH.jpg

Edit:
De oude cilinder erin gezet en nu lockt hij perfect. Het ligt dus aan de cilinder vermoedelijk bovenstaand probleem.
Kan ik hem iets uitvijlen? Of is hij versleten?

Laatst bewerkt: