Aanschaf airsoft Nederland

Chello

New Member
28 okt 2024
3
0
Goeiendag forumleden,

Ben kort 18 jaar en zou graag met een vriend van mij de hobby airsoft willen starten, en ben ik natuurlijk dus opzoek geweest naar mijn eerst AEG. Op het forum kwam ik al een lijst tegen met aangeraden merken en beginner replica's, alleen nu zie ik dat deze vooral uit het buitenland komen. Het liefst ga ik met die vriend van mij (indien NABV aangevraagd) naar een winkel en dan samen dezelfde replica kopen. Als er tweede hands twee dezelfde te koop zijn bij iemand (liefst in de buurt van Eindhoven) zou dat ook kunnen.

Kort samengevat:
Welke AEG M4 (die in een nederlandse winkel beschikbaar is) is aan te raden?
Tot €300

Welkom bij de club @Chello,

Naar mijn weten zijn er bijna geen fysieke winkels meer in Nederland.
Dit komt door twee dingen: de regels zijn zeer streng (je moet een wapenmeester certificaat hebben) en de marges zijn relatief klein, omdat de meeste replica's in het buitenland vele malen goedkoper zijn en het aanbod groter.

Uit mijn hoofd heb je in ieder geval nog Bunker 501 in Oldenzaal en Shogun in Purmerend; anderen hier weten wellicht nog een paar andere winkels, maar veel zijn het niet en al helemaal niet op korte afstand.
Ook vlak over de grens in België wordt het aanbod steeds minder.

De enige echte reële optie die je dan overhoudt is om als introducee mee te gaan naar een skirm en daar het een en ander vast te houden en wellicht mag je er zelfs met eentje een rondje meerennen.

Goede en betaalde beginnersreplica's (in mijn optiek en ervaring), maar dan zal je echt in Polen moeten zijn, zijn o.a. die van Specna Arms.

• Leuk
Waarderingen: Hansworstenbrood
Hoi en welkom,

Aan het lijstje van @QuickFix kan ik nog 2 'grotere' winkels toevoegen, dat is namelijk Krale Airsoft in Staphorst en Unit13 in Nuth, Limburg.
De uitleg van de post hierboven sluit ik mij volledig bij aan.

Voor fysieke airsoft winkels in Nederland zul je dus, vanaf Eindhoven gezien, wel een stukje moeten rijden. Maar gelukkig kun je je wel vooraf orienteren op de websites. Verder zou je kunnen uitwijken naar Belgie, ook daar zijn veel winkels.

Je geeft verder aan samen met een vriend te willen starten en dat je net 18 bent geworden. Houd bij dit geheel wel rekening dat je voor airsoft moeten reizen en dat eigenlijk alle airsoftlocaties in Nederland totaal niet te bereiken mijn het OV, helemaal niet in het weekend.

Ik geef dan ook graag de tip mee om eerst een rijbewijs en auto te hebben, voordat je de investering in airsoft maakt, zodat je makkelijk overal kan komen. Ook bij eventuele fysieke winkels...

• Leuk
Waarderingen: QuickFix
Inderdaad had ik het stukje reizen al meegenomen, en ook weet ik dat het niet echt in de buurt is. Gelukkig is die vriend van mij al wel wat ouder en heeft ook al een rijbewijs + auto dus dat zal geen probleem zijn. Vandaar dat ik ook liever naar een fysieke winkel wil gaan en het reizen maakt ons dus ook niet zo zeer uit.

Waardoor ik eigenlijk gelijk aan het kijken was naar een replica, zelf ga ik nu ook voor mijn auto.

Raden jullie aan om dan gewoon een winkel te bezoeken en daar te vragen naar een beginners replica/setje?

Ik zou zelf rustige de websites van de verschillende winkels vooraf bekijken, de filters van de website aanpassen zodat de replica qua kostten binnen budget vallen en vervolgens een replica uitzoeken.

Je kunt dan zelf vervolgens via wat zoekwerk op internet bepalen of je de replica wat vindt of niet. Hou dan maximaal 3 modellen over.

Bij de winkel kun je dan zelf gerichter vragen stellen of de replica's wat is en hem proberen.

Een winkel binnenlopen en vragen 'wat is een goede beginnersreplica' levert bij elke verkoper vaak een andere aanraden op, aangezien het een nogal open vraag is...

Vergeer verder niet budget over te houden voor magazijnen, accu, acculader etc...

Dan zal ik dat doen, hier was ik al wel mee bezig alleen zijn er best veel merken. Verder zie ik ook op reddit, discord en dit forum dat je weg moet blijven van Lancer Tactical. Zou je mij dan een paar merken geven waar ik naar kan kijken?

Je mag mijn hierover wel een PB/Direct Message sturen, dan kunnen we daarover rustig verder praten. :)

• Leuk
Waarderingen: Chello