Aanschaf eerste replica

McGarrett

Member
23 mei 2017
24
24
Trophies
3
De NABV pas is aangevraagd, en het samenstellen van een lijst met gear is begonnen. Nu heb ik al een aardig idee voor welk merk ik wil gaan, alleen over het model twijfel ik nog.

Ik twijfel tussen de Specna Arms SA-V21 en de SA-V26. De replica's zijn vrijwel identiek op de barrel na, die van de V26 is een stukje langer.

Nu vraag ik mij dus af of dit veel uit kan maken qua performance, komen mijn bb's nou echt veel verder met de V26 dan met de V21?

Ik heb één skirm gedaan in Valburg als introducee en een outdoor locatie bevalt mij goed, ik zie mezelf niet snel CQB spelen.

Ik heb uren aan YouTube videos gekeken over Airsoft maar hiervoor zou ik graag persoonlijk advies willen. Ik kijk uit naar jullie meningen en ervaringen. :)

Barrel lengte maakt niks uit qua range, daar is de bucking, oftewel hop up voor. Verkijk je daar vooral niet op maar pak juist wat je praktisch fijn vind. Ik zou zelfs willen zeggen dat je met een kortere barrel meer kan doen qua range dan een lange, als je bepaalde internal builds gaat doen.

• Leuk
Waarderingen: Jan en McGarrett
Daarnaast is een wat kortere barrel wat makkelijker universeel inzetbaar denk ik mocht je toch eens naar een indoor/CQB locatie gaan.

• Leuk
Waarderingen: Jan en McGarrett
De lengte van je barrel maakt idd niks uit, wel de verhouding van het volume van je barrel en je cylinder. Een te lange barrel op te weinig cylinder volume is niet goed omdat je bb's te weinig energie meekrijgen, en een te korte barrel op een groot cylinder volume zorgt voor joulecreep waarbij de bb's teveel energie mee krijgen en je mensen te hard raakt.

Maar als je buiten speelt maakt het echt niks uit, indoor is een korte replica wel een aanrader. Ik speel zelf indoor vaak genoeg met mn zware en lange AKM, maar dat is niet altijd even praktisch =P

• Leuk
Waarderingen: BRM, Camilo en McGarrett
De lengte van je barrel maakt idd niks uit, wel de verhouding van het volume van je barrel en je cylinder. Een te lange barrel op te weinig cylinder volume is niet goed omdat je bb's te weinig energie meekrijgen, en een te korte barrel op een groot cylinder volume zorgt voor joulecreep waarbij de bb's teveel energie mee krijgen en je mensen te hard raakt.

Maar als je buiten speelt maakt het echt niks uit, indoor is een korte replica wel een aanrader. Ik speel zelf indoor vaak genoeg met mn zware en lange AKM, maar dat is niet altijd even praktisch =P

Haha voor indoor komt m'n AKSU mooi uit :D
En de opklapbare kolf is ook erg luxe in zo'n situatie ^^

De AKM is wel een vette replica though, ook een van mijn favorieten @ChaoSState :P

• Leuk
Waarderingen: Pronk
What they said! Mijn baby M4 met net een iets grotere looplengte dan pistool, komt makkelijk mee met de langere replica's buiten :)

• Leuk
Waarderingen: Camilo en McGarrett