Aanschaf in het buitenland

• Onderwerp starter Onderwerp starter BigM
  • Startdatum Startdatum

BigM

New Member
30 jun 2014
3
0
Trophies
1
Heren,

De theorie zoals de NABV het stelt in "DouaneFAQ" omtrent het niet meesturen van een kopie van de NABV is leuk en aardig, maar ik zou graag wat ervaringen willen weten.

Case:

Ik zou graag een bestelling willen doen bij Taiwangun, maar omdat het mijn eerste bestelling vanuit het buitenland is, is het allemaal nieuw. 

Wat doen jullie bij een buitenlandse bestelling? Sturen jullie dan als nog een kopie van jullie pas? Zoja, met of zonder een watermerk er digitaal op gezet? 

Gaarne jullie ervaring / advies!

Edit:

Ik weet dat Taiwangun een kopie zal vragen, maar dit is meer een algemeen iets ;)

Hi BigM! 

Ik heb bij mijn Gunfire bestelling (de M16) mijn NABV pas kopie meegestuurd. Op de doos zat uiteindelijk een pas kopie van compleet iemand anders... Had nog een gedoe kunnen worden als de douane had gecontroleerd... 

Met de replica's die ik heb gereviewed (Specna en Spartac AK's) zat er geen kopie bij en heb ik ook geen problemen gekregen. 

Als het goed is, moet de douane, bij het niet kunnen vinden van een kopie, contact opnemen met de persoon waar de replica heen gestuurd wordt. Dan kan je alsnog je pas laten zien en wordt ie doorgelaten. 

Er zijn ook genoeg verhalen te vinden van replica's die maanden bij de douane liggen of zelfs direct vernietigd worden... Dat was wel vooral in het begin van de regulatie in NL. De laatste tijd hoor ik dat niet zo veel meer. 

Thnx voor je snelle reactie, echter plaats jij ook een watermerk over je pas? Zoals bijvoorbeeld groot "COPY"  of gewoon 1:1 door?

Het staat overigens ook in de faq dat het niet verboden is om een kopie mee te sturen en dat je in sommige gevallen het pakket eerder in huis zou hebben echter wel op eigen risico.

Ik vraag eigenlijk altijd of ze een kopie van mijn pas willen bijvoegen en op de doos willen zetten dat een kopie erbij zit.

Tot nu toe nog nooit problemen met de douane gehad.

Het meesturen van een pas kopie is geen garantie dat inklaringen er niet om zal vragen.

Ik heb in Japan zelf wat pistolen naar huis gestuurd, ook netjes kopie in de doos gedaan. Kreeg ik toch nog een brief met het verzoek om een kopie. Doos was in Nederland niet open gemaakt (in Japan wel)

Hoi @BigM,

Myn man besteld op zyn tyd replica's by taiwangun.com,

en hy stuurt altyd een kopie van zyn pas mee,beide kanten,en daarby vraagt hy of ze deze duidelyk op het pakket willen plakken.

tot nu toe hebben wy er nog geen problemen mee gehad, dit zyn onze ervaringen,

groetjes Lotte

tegenwoordig kan je een copie van je NABV pas mailen naar hun.

Stuur deze naar nabv@taiwangun,com want voor verzending hebben ze deze nodig staat nu op hun site.

Ik had mijn full metall colt 1911  R31 binnen 5 dagen. binnen.