Even helemaal los van de vraag welke replica je zou willen hebben: ik zou het ten zeerste afraden om je volledige gear al rond te hebben voordat je je eerste skirm doet. Airsoftspullen verliezen zeer snel hun waarde, dus als je alles nieuw koopt, ben je na aanschaf al zo ongeveer de helft van de waarde kwijt. Als je dan toch wat anders, of in het 'ergste' geval helemaal niet met airsoft zou willen doorgaan, dan ben je een hoop geld kwijt.
Ervan uitgaande dat je daar al over na hebt gedacht en rekening mee houdt
dan zou ik zeggen dat die twee replica's prima zijn. ICS is een goed merk.
Naast een replica heb je ten minste het volgende nodig:
- 1 Hicap of enkele midcap magazijnen
- Twee accu's (ik zou LIPO aanraden)
- Lader
- Vest/belt om je magazijnen in te bewaren (indien meerdere magazijnen/midcaps)
- Goede schoenen (heel belangrijk!)
- BBs
- Speedloader (indien midcaps)
Je hebt bij elk onderdeel goedkope en duurdere opties maar vooral bij schoenen zou ik gaan voor kwaliteit. Ik heb bij mijn eerste skirm mijn enkel lelijk verzwikt omdat ik op lage schoenen liep.
Qua magazijn moet je kijken wat je fijn vindt. Het is misschien handig om met hicaps te beginnen, daar gaan zo'n 200-300 BBs per stuk in maar deze rammelen wel. Midcaps doen dat niet maar hebben een lagere capaciteit (90-150 BBs). Ook heb je voor midcaps en pistoolmagazijnen een speedloader nodig.
Om te beginnen zijn alle BBs prima maar wat je waarschijnlijk al weet is dat in Nederland BIO BBs verplicht zijn.
Daarnaast is het handig/prettig om het volgende te hebben:
- Veldfles of een camelbag (om in het veld te kunnen drinken, enorm belangrijk)
- Sling (om je replica te laten hangen wanneer je die niet gebruikt)
Een pistool is leuk om te hebben maar wel overbodig/overkill, als je toch het meeste buiten gaat skirmen. Ik heb zelf wel altijd een pistool bij me maar dat komt omdat ik met sniper speel en daarbij is het wel aan te raden. Voor CQB kan een pistool ook heel handig zijn. Maar aangezien een goed pistool toch al gauw 100 - 150 euro kost en de magazijnen 30 - 40 euro per stuk, loopt dat snel in de papieren.
Ook zou ik (nog) geen geld steken in attachments voor je replica zoals scopes, reddots en grips. Die komen later wel.
Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.
Groet,
Foodie