Advies aub: aanschaf replica etc.

timzwe

Member
12 dec 2016
7
2
Trophies
3
Beste mede forumleden,

Ik ben nog een echte beginner en wil/ga in januari voor de 1ste keer meedoen aan een skirm. Wel is alles reeds al in gang gezet/afgerond mbt vergunning etc.
Heb nu al een goede bril, meshmasker, handschoenen. En wil aanstaande zaterdag naar unit13 gaan om eens te kijken naar een replica.
Hier dus mijn vraag, zit te denken aan onderstaande types;
ICS CXP UK1 CAPTAIN MTI
ICS Transform4 CXP-UK1R

Wat heb ik nog meer nodig, lader etc.?
Budget voor replica en acessoires is tussen de 400 en 500.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Even helemaal los van de vraag welke replica je zou willen hebben: ik zou het ten zeerste afraden om je volledige gear al rond te hebben voordat je je eerste skirm doet. Airsoftspullen verliezen zeer snel hun waarde, dus als je alles nieuw koopt, ben je na aanschaf al zo ongeveer de helft van de waarde kwijt. Als je dan toch wat anders, of in het 'ergste' geval helemaal niet met airsoft zou willen doorgaan, dan ben je een hoop geld kwijt.

Ervan uitgaande dat je daar al over na hebt gedacht en rekening mee houdt :p dan zou ik zeggen dat die twee replica's prima zijn. ICS is een goed merk.

Naast een replica heb je ten minste het volgende nodig:
  • 1 Hicap of enkele midcap magazijnen
  • Twee accu's (ik zou LIPO aanraden)
  • Lader
  • Vest/belt om je magazijnen in te bewaren (indien meerdere magazijnen/midcaps)
  • Goede schoenen (heel belangrijk!)
  • BBs
  • Speedloader (indien midcaps)
Je hebt bij elk onderdeel goedkope en duurdere opties maar vooral bij schoenen zou ik gaan voor kwaliteit. Ik heb bij mijn eerste skirm mijn enkel lelijk verzwikt omdat ik op lage schoenen liep.

Qua magazijn moet je kijken wat je fijn vindt. Het is misschien handig om met hicaps te beginnen, daar gaan zo'n 200-300 BBs per stuk in maar deze rammelen wel. Midcaps doen dat niet maar hebben een lagere capaciteit (90-150 BBs). Ook heb je voor midcaps en pistoolmagazijnen een speedloader nodig.

Om te beginnen zijn alle BBs prima maar wat je waarschijnlijk al weet is dat in Nederland BIO BBs verplicht zijn.

Daarnaast is het handig/prettig om het volgende te hebben:
  • Veldfles of een camelbag (om in het veld te kunnen drinken, enorm belangrijk)
  • Sling (om je replica te laten hangen wanneer je die niet gebruikt)
Een pistool is leuk om te hebben maar wel overbodig/overkill, als je toch het meeste buiten gaat skirmen. Ik heb zelf wel altijd een pistool bij me maar dat komt omdat ik met sniper speel en daarbij is het wel aan te raden. Voor CQB kan een pistool ook heel handig zijn. Maar aangezien een goed pistool toch al gauw 100 - 150 euro kost en de magazijnen 30 - 40 euro per stuk, loopt dat snel in de papieren.

Ook zou ik (nog) geen geld steken in attachments voor je replica zoals scopes, reddots en grips. Die komen later wel.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

Groet,
Foodie

• Leuk
Waarderingen: Jan, timzwe en Stey
Je zult batterijen (NimH of LiPo of LifePo) nodig hebben. Zelf reken ik altijd 2 batterijen per replica. Afhankelijk van het gebruik in het veld kun je er altijd nog voor kiezen om tijdens de lunch de batterij te wisselen, en zit je dus nooit zonder. Ook wil je een charger. Al dan niet smart; da's aan jou. Smart-chargers dragen echter wel bij aan de levensduur van de batterijen.

Kijk ook naar een koffer of foudraal. Hiermee kun je de replica relatief veilig vervoeren. Vervoeren in originele doos naar een skirm is namelijk niet toegestaan.

Edit: Foodie's reactie is wat completer, dus zit maar als extra aanvulling :p

• Leuk
Waarderingen: timzwe en Pietjepuk123
Bedankt voor jullie reactie!
En welke replica van die 2 is het handigst?
M4 variant is niet handig voor CQB of maakt dat weinig verschil de lengte tussen die 2?

En welk ander merk is vergelijkbaar/aan te raden naast ICS?

Bedankt voor jullie reactie!
En welke replica van die 2 is het handigst?
M4 variant is niet handig voor CQB of maakt dat weinig verschil de lengte tussen die 2?

En welk ander merk is vergelijkbaar/aan te raden naast ICS?

Die eerste (CXP-UK1) is wat korter, dus die zou iets praktischer kunnen zijn voor CQB. Overigens maakt lengte van je replica/loop weinig uit voor de accuratie dus daarom hoef je het niet te doen. Kies voor degene die je het mooiste vindt.

Wel hebben beiden replica's EBB (elektrische blowback) en daar ben ik niet zo'n fan van. EBB replica's gaan (vaak) sneller kapot dan replica's die dat niet hebben omdat er meer stress op je gearbox komt te staan. Er moet immers meer gebeuren dan alleen een BB afschieten. Handig is om te checken of je dit (gemakkelijk) kan uitzetten.

Naast ICS kan je bijvoorbeeld kijken naar E&L, G&G, G&P of Tokyo Marui om er maar een paar te noemen in dezelfde prijs/kwaliteitsklasse.

• Leuk
Waarderingen: timzwe
Hoi tim welkom in de leukste hobby van de wereld :)

Als ik jou was zou ik eerst lekker een keertje spelen en niet zo maar een winkel binnenlopen om replicas te testen tenzij je dit in belgie wilt gaan doen anders moet je wachten tot je nabv.

Verder voor 4/500 euro in nl heb je nog ong 300/350 over voor je replica als je wat spulletjes haalt in nederland en dan kan je leuk spul hebben maar mijn persoonlijke advies zit bij de budget replicas of bij de duurdere want zit je er tussen in dan is het soms gokken of je een goede replica hebt :)

Succes alvast

• Leuk
Hoi tim welkom in de leukste hobby van de wereld :)

Als ik jou was zou ik eerst lekker een keertje spelen en niet zo maar een winkel binnenlopen om replicas te testen tenzij je dit in belgie wilt gaan doen anders moet je wachten tot je nabv.

Verder voor 4/500 euro in nl heb je nog ong 300/350 over voor je replica als je wat spulletjes haalt in nederland en dan kan je leuk spul hebben maar mijn persoonlijke advies zit bij de budget replicas of bij de duurdere want zit je er tussen in dan is het soms gokken of je een goede replica hebt :)

Succes alvast

Thanx!! En de bedoeling is idd Belgie
Wat is dan een budgetreplica en wat is dan de duurdere ? Merk bedoel ik dan

Budget is meer de kant op van cyma specna arms dboys etc. Het kan schieten en is een goed begin maar op den duur merk je dat je range te kort komt dus upgraden maar.
Daarna komt het lijstje van fooddie midden klas met meer de kant van budget replicas dan de kant van de toppers(middenklas is meestal ook upgraden.
Dan heb je highend dat is krytac tokyo marui voornamelijk de eerste is de op ena beste kwa internals die je gelijk krijgt kijk maar naar mn review van de crb die ik heb. Tokyo marui is ook upgraden maar daar heb je voornamelijk een super makkelijke basis voor heel veel replicas
Top of the top systema bijvoorbeeld dat zijn replicas die gebruikt worden door leger eenheden en die zijn echt amper te onderscheiden kwa gewicht plus die hebben stock internals waarmee je op 350 fps richting de 80meter plus makkelijk komt maar dat durf ik niet zeker te zeggen en systemas kosten meer dan 1000 euros dus dan moet je eerder wel echt weten dat dit je sport is :)

• Leuk
Elke replica moet je upgraden om het maximale eruit te halen en 80 meter haal je ook niet met een PTW, daar klopt niks van. Krytac is naar mijn mening echt niet de op een na beste qua internals, het is een goede replica en het heeft goede features zoals een mosfet en een wire channel maar E&L is net zo goed en misschien in sommige punten wel beter, one piece cylinder en een High Torque motor is een voorbeeld daar van.

Als je gewoon slim zoekt hoef je in de middenmoot echt geen slechte replica te hebben, daarnaast kan je met een 450-500 euro budget voor replica plus accessoires makkelijk een replica kiezen uit de mid-high end segment, zoals ICS, Krytac, G&G, G&P, E&L, KWA, VFC, ARES (AMOEBA serie), LCT.

In principe heeft Foodie tot nu toe het beste antwoord overal op gegeven.

Also ik heb zelf de ICS Transform4 CXP-UK1R en ik vind het een geweldig apparaat, out of the box doet hij 40 meter strak wat best goed is voor een replica in deze prijs klasse, daarnaast is de hop up chamber opzichzelf goed dus een simpele bucking en nub swap in de toekomst en je hebt er zo al wat meer range bij. Voor de rest is onderhoud eraan door het split gearbox design heel makkelijk. Batterijen ervoor zijn iets moeilijker maar op hobbyking zijn er lipo's van 9 euro per stuk die er prima inpassen. Ik durf hem best aan te raden als eerste replica. Een maat van me heeft hem ook als eerste replica gehaald en die was er dik tevreden over.

• Leuk
Elke replica moet je upgraden om het maximale eruit te halen en 80 meter haal je ook niet met een PTW, daar klopt niks van. Krytac is naar mijn mening echt niet de op een na beste qua internals, het is een goede replica en het heeft goede features zoals een mosfet en een wire channel maar E&L is net zo goed en misschien in sommige punten wel beter, one piece cylinder en een High Torque motor is een voorbeeld daar van.

Als je gewoon slim zoekt hoef je in de middenmoot echt geen slechte replica te hebben, daarnaast kan je met een 450-500 euro budget voor replica plus accessoires makkelijk een replica kiezen uit de mid-high end segment, zoals ICS, Krytac, G&G, G&P, E&L, KWA, VFC, ARES (AMOEBA serie), LCT.

In principe heeft Foodie tot nu toe het beste antwoord overal op gegeven.

Also ik heb zelf de ICS Transform4 CXP-UK1R en ik vind het een geweldig apparaat, out of the box doet hij 40 meter strak wat best goed is voor een replica in deze prijs klasse, daarnaast is de hop up chamber opzichzelf goed dus een simpele bucking en nub swap in de toekomst en je hebt er zo al wat meer range bij. Voor de rest is onderhoud eraan door het split gearbox design heel makkelijk. Batterijen ervoor zijn iets moeilijker maar op hobbyking zijn er lipo's van 9 euro per stuk die er prima inpassen. Ik durf hem best aan te raden als eerste replica. Een maat van me heeft hem ook als eerste replica gehaald en die was er dik tevreden over.

Super! Bedankt voor reactie. Denk inderdaad dat het nu toch de Transform4 zal worden. En in CQB is de lengte geen obstakel naar jouw ervaring?

Even helemaal los van de vraag welke replica je zou willen hebben: ik zou het ten zeerste afraden om je volledige gear al rond te hebben voordat je je eerste skirm doet. Airsoftspullen verliezen zeer snel hun waarde, dus als je alles nieuw koopt, ben je na aanschaf al zo ongeveer de helft van de waarde kwijt. Als je dan toch wat anders, of in het 'ergste' geval helemaal niet met airsoft zou willen doorgaan, dan ben je een hoop geld kwijt.

Ervan uitgaande dat je daar al over na hebt gedacht en rekening mee houdt :p dan zou ik zeggen dat die twee replica's prima zijn. ICS is een goed merk.

Naast een replica heb je ten minste het volgende nodig:
  • 1 Hicap of enkele midcap magazijnen
  • Twee accu's (ik zou LIPO aanraden)
  • Lader
  • Vest/belt om je magazijnen in te bewaren (indien meerdere magazijnen/midcaps)
  • Goede schoenen (heel belangrijk!)
  • BBs
  • Speedloader (indien midcaps)
Je hebt bij elk onderdeel goedkope en duurdere opties maar vooral bij schoenen zou ik gaan voor kwaliteit. Ik heb bij mijn eerste skirm mijn enkel lelijk verzwikt omdat ik op lage schoenen liep.

Qua magazijn moet je kijken wat je fijn vindt. Het is misschien handig om met hicaps te beginnen, daar gaan zo'n 200-300 BBs per stuk in maar deze rammelen wel. Midcaps doen dat niet maar hebben een lagere capaciteit (90-150 BBs). Ook heb je voor midcaps en pistoolmagazijnen een speedloader nodig.

Om te beginnen zijn alle BBs prima maar wat je waarschijnlijk al weet is dat in Nederland BIO BBs verplicht zijn.

Daarnaast is het handig/prettig om het volgende te hebben:
  • Veldfles of een camelbag (om in het veld te kunnen drinken, enorm belangrijk)
  • Sling (om je replica te laten hangen wanneer je die niet gebruikt)
Een pistool is leuk om te hebben maar wel overbodig/overkill, als je toch het meeste buiten gaat skirmen. Ik heb zelf wel altijd een pistool bij me maar dat komt omdat ik met sniper speel en daarbij is het wel aan te raden. Voor CQB kan een pistool ook heel handig zijn. Maar aangezien een goed pistool toch al gauw 100 - 150 euro kost en de magazijnen 30 - 40 euro per stuk, loopt dat snel in de papieren.

Ook zou ik (nog) geen geld steken in attachments voor je replica zoals scopes, reddots en grips. Die komen later wel.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

Groet,
Foodie

Foodie, ook jij nog harstikke bedankt voor je uitgebreide reactie! Top

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Super! Bedankt voor reactie. Denk inderdaad dat het nu toch de Transform4 zal worden. En in CQB is de lengte geen obstakel naar jouw ervaring?

Ik heb zelf de lange versie, die is wel lang dus corners en deuren wordt moeilijk, je hebt ook een kortere versie, die zal wel makkelijker zijn voor binnen, let op dat barrel lengte nihil invloed heeft op je performance dus let daar niet op. Echter wat @Fl4m3s87 al een keer heeft gezegd in relatie tot CQB met een langere replica, is dat als je nadenkt en erop let dat je replica wat langer is dat je dan ook prima CQB kan spelen met een langere replica. Het beste is gewoon om daar te kijken wat je zelf het mooiste vind, je kan bij unit13 alles vasthouden en ook uitproberen dus dat is geen probleem.

• Leuk
Of wacht eat langer tot ????? Op de acn beginnersskirm. Die is op zaterdag (handig als je net als ik op zondag in de kerk zit)

• Leuk
Of wacht eat langer tot ????? Op de acn beginnersskirm. Die is op zaterdag (handig als je net als ik op zondag in de kerk zit)
gehehe nee dan heb ik ook wat gemist idd. Ben benieuwd waar je dit vandaan hebt, mogelijk staat er ergens iets online wat niet de bedoeling was?

Ontopic:
Thanks voor de reacties allemaal! @Foodie88 die de aftrap heeft gedaan, top! Mooie complete lijst.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88 en timzwe
Volgens mij bedoelt Toothpick met de ???? dat hij nog niet weet wanneer maar dat hij verwacht dat er weer een ACN intro skirm ergens in het eerste kwartaal van 2017 o.i.d. zal plaatsvinden? ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
oh lol ik zie het ja! :P trololol niet goed gelezen :(

Ah nu snap ik ook wat toothpick bedoelde, maar ja het is altijd maar de vraag of die er komt in het eerste kwartaal en de 15de gaan we zeker.