Advies aub: aanschaf replica etc.

timzwe

Member
12 dec 2016
7
2
Trophies
3
Beste mede forumleden,

Ik ben nog een echte beginner en wil/ga in januari voor de 1ste keer meedoen aan een skirm. Wel is alles reeds al in gang gezet/afgerond mbt vergunning etc.
Heb nu al een goede bril, meshmasker, handschoenen. En wil aanstaande zaterdag naar unit13 gaan om eens te kijken naar een replica.
Hier dus mijn vraag, zit te denken aan onderstaande types;
ICS CXP UK1 CAPTAIN MTI
ICS Transform4 CXP-UK1R

Wat heb ik nog meer nodig, lader etc.?
Budget voor replica en acessoires is tussen de 400 en 500.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Even helemaal los van de vraag welke replica je zou willen hebben: ik zou het ten zeerste afraden om je volledige gear al rond te hebben voordat je je eerste skirm doet. Airsoftspullen verliezen zeer snel hun waarde, dus als je alles nieuw koopt, ben je na aanschaf al zo ongeveer de helft van de waarde kwijt. Als je dan toch wat anders, of in het 'ergste' geval helemaal niet met airsoft zou willen doorgaan, dan ben je een hoop geld kwijt.

Ervan uitgaande dat je daar al over na hebt gedacht en rekening mee houdt :p dan zou ik zeggen dat die twee replica's prima zijn. ICS is een goed merk.

Naast een replica heb je ten minste het volgende nodig:
  • 1 Hicap of enkele midcap magazijnen
  • Twee accu's (ik zou LIPO aanraden)
  • Lader
  • Vest/belt om je magazijnen in te bewaren (indien meerdere magazijnen/midcaps)
  • Goede schoenen (heel belangrijk!)
  • BBs
  • Speedloader (indien midcaps)
Je hebt bij elk onderdeel goedkope en duurdere opties maar vooral bij schoenen zou ik gaan voor kwaliteit. Ik heb bij mijn eerste skirm mijn enkel lelijk verzwikt omdat ik op lage schoenen liep.