Advies Gevraagd: Beschermende Uitrusting

BertD78

Member
12 jan 2025
9
3
Hier is een verbeterde versie van je tekst:

Beste allen,

Gisteren heb ik een skirm gedaan met een ops-vest, maar dat liep niet helemaal zoals gepland. Ik kwam behoorlijk blauw terug, omdat iemand te hard schoot en ik daardoor een paar wondjes heb opgelopen.

Daarnaast heb ik een tactical vest, maar dat is erg smal en valt slechts tot boven mijn navel. Zelf ben ik 1,96 meter en redelijk breed gebouwd. Heeft iemand met vergelijkbare lichaamsverhoudingen een vest dat het lichaam, inclusief de zijkanten, goed beschermt?

Ook maak ik gebruik van een Deye paintballmasker, maar daar past helaas geen tactische helm overheen. Weet iemand, naast een baseballpet, nog een goed alternatief?

Tips met een link naar de betreffende producten zijn natuurlijk zeer welkom!

Alvast bedankt voor de hulp.

ars arma skada 18 is breeder en groter dan normale vesten en voor je buik een flap gebruiken

TGw7SD5lyII_798x.webp

Gisteren heb ik een skirm gedaan met een ops-vest, maar dat liep niet helemaal zoals gepland. Ik kwam behoorlijk blauw terug, omdat iemand te hard schoot en ik daardoor een paar wondjes heb opgelopen.

Te hard schoot? Of hield iemand zich niet aan de minimale pang-afstand van 5 meter? Of speelde jullie zonder pang-regel, met als gevolg blauwe plekken?
Klinkt een beetje bijzonder.

Daarnaast heb ik een tactical vest, maar dat is erg smal en valt slechts tot boven mijn navel. Zelf ben ik 1,96 meter en redelijk breed gebouwd. Heeft iemand met vergelijkbare lichaamsverhoudingen een vest dat het lichaam, inclusief de zijkanten, goed beschermt?

Is dat ongeveer zo'n soort vest? De mesh stof hiervan heeft het grote voordeel dat dit licht en ademend is. Maar dat beschermt eigenlijk nauwelijk.

Ik ben zelf 1.93m, maar heb met eigenlijk elke plate carrier wel dat deze boven mijn navel uitkomt. Ik heb dit opgelost met een Tactical Fanny Pack. Ik gebruik verder de plate carrier van Novritsch, omdat deze nog een beetje ademend is en mij in ieder geval goed beschermd.

Desondanks ik zelf voor om de zijkanten niet meer te beschermen, behalve met de cumberband van de plate carrier zelf. Ik word daar relatief weinig geraakt, maar het zal zeker niet voor het eerst zijn dat daar een blauwe plek zit na het skirmen.
Ook maak ik gebruik van een Deye paintballmasker, maar daar past helaas geen tactische helm overheen. Weet iemand, naast een baseballpet, nog een goed alternatief?
Ik zag toevallig laatst dit voorbij komen op Airsoftbazaar Markplaats. Misschien helpt dat?

Als ik je nog een laatste tip mag geven: ga bij je zoektocht naar Plate Carriers eens in een winkel wat dingen passen. Trek daar even een dagje voor uit.

NLTactical in Apeldoorn is daar o.a. heel goed voor geschikt met een grote soorten en voorraad gear.

• Leuk
Waarderingen: BertD78