Advies gezocht over een korte (CQB) full metal m4

Joost.B

Well-Known Member
28 okt 2016
54
38
Trophies
5
Goedeavond samen,
Ik ben even benieuwd naar jullie meningen en tips :)

Ik ben op zoek naar een cqb aeg (compatible met m4 magazijnen), hoe korter hoe beter;). Een korte uitvoering met een stock (en ja, ik begrijp dat die hier langer van wordt maar hou m'n replica graag tegen m'n schouder) en rear wired (vind ik qua gewichtsverdeling prettiger) . Budget tot max 350-400. Liefst met internals die ik niet direct moet gaan upgraden :cool:.
In mijn zoektocht ben ik wat modellen van Amoeba tegen gekomen maar die zijn polymeer terwijl mijn wens metal zou zijn. Dit was ook het nadeel van de g&g firehawk.

Ik kwam uiteindelijk uit bij een ASG M15 compact (5" barrel) of een ICS captain. Over de ICS kwam ik wat gemengde reviews tegen, over de asg helemaal niets :confused:.

Het iemand ervaring met 1 van deze 2? Of heb je nog veel betere ideeën? Dit is je kans :D:D

Ik heb zelf de ICS UK1-R wat de oudere en grotere versie is van de ICS Captain, naar mijn mening presteert die gewoon goed en vanwege de split gearbox is onderhoud heel gemakkelijk. De mijne schoot ongeveer 35-40 meter out of the box wat ook wel klopt als je de reviews leest, denk dat dit met de captain niet veel minder zal zijn en daarnaast is dit voor CQB doeleinde meer dan genoeg.

De ASG heb ik niet, maar het probleem is dat het allemaal rebrands zijn en het dus handig is om te achterhalen wie de OEM is zodat je niet veel te veel betaald en de kwaliteit ervan kan achterhalen.

BTW is een Krytac Alpha CRB/SDP of Krytac MK2 PDW niet een optie? Meteen een mosfet dus dat is uit de weg. Andere replica's waar je naar kan kijken zijn een G&G GC16 Raider-S, De kortere versies van de nieuwe VFC VR16 lijn, had deze allemaal snell op QTAC gevonden tussen 350-400.

• Leuk
Waarderingen: Cooper2099 en Joost.B
Ben zelf ook opzoek momenteel naar een replica voor cqb en als back-up voor eventuele introducé. Na wat zoeken viel mijn oog op deze replica: vr16 fighter cqb mk 2.

• Leuk
Waarderingen: Joost.B
@Rebelattack
Dank voor je reactie. Hoe bevalt de EBB op de ICS je?
Het commentaar wat ik overigens tegenkwam had (vooral) betrekking op het upgraden met de split gearbox. Niet alle standaard m4 onderdelen willen daar kennelijk goed in passen (vooral de hopup leek een probleem). Die krytac is inderdaad ook een goede optie en ik ga me nog even inlezen over VFC, die had ik nog even over het hoofd gezien :oops:

Meh het valt je alleen op als je er de eerste keer mee schiet en meer van dat er iets beweegt niet een kick. Het moment dat je gaat spelen ben je dat alweer vergeten. IMO kun je beter door sparen voor een tipmann als je recoil wil, EBB en PBB komen gewoon niet in de buurt van die systemen. Qua gearbox is gewoon zover ik weet alles V2 compatible, enigste is dat ze een speciale ARL latch gebruiken voor de veer ontspanner en een andere piston voor het EBB systeem en dus de hop up unit is anders, maar ik moet zeggen dat de chamber ook gewoon prima werkt en niet echt hoeft te worden vervangen.

• Leuk
De ebb van ICS stelt inderdaad niks voor.
Ik heb zelf de korte ICS APE. Voornamelijk voor CQB bedoeld.
Deze heeft ook EBB maar is meer optisch en geeft wat extra geluid. Maar van terugslag is niet echt te spreken.
Als ICS fan kan ik natuurlijk niet anders dan ICS aanraden.
Heb zelf meerdere ICS replica's en ben zeer tevreden.

Greetings

• Leuk
Stop maar met zoeken. L22A2 is je antwoord (google op L85AFV)
Deze is erg kort maar door bullpup systeem een lange loop. Dus mocht je keer woodland spelen dan kun je ook gewoon mee doen.

• Leuk
Stop maar met zoeken. L22A2 is je antwoord (google op L85AFV)
Deze is erg kort maar door bullpup systeem een lange loop. Dus mocht je keer woodland spelen dan kun je ook gewoon mee doen.
Volgens mij heb ik dat antwoord vaker voorbij zien komen ;), bedoel je dan ook degene van G&G?

G&g kan maar army is ook goed. Al heeft g&g betere housing volgens mij.

Maar, maar, maar, mijn amoeba is zo fantastisch klein! Wel van kunststof, maar zo heeeeeerlijk compact! Dat is niet veel meer dan een magwel in combinatie met een mini loopje waar nog net een lampje en foregrip op past ;)

Maar, maar, maar, mijn amoeba is zo fantastisch klein! Wel van kunststof, maar zo heeeeeerlijk compact! Dat is niet veel meer dan een magwel in combinatie met een mini loopje waar nog net een lampje en foregrip op past ;)
Ik moet zeggen dat ik via die post ook eens op zoek ben gegaan. ik kwam uit bij de Amoeba AM-015. Zelfde grootte maar dan meer een honeybadger uiterlijk. Twijfel erg over het polymaar.
Heb jij er al een skirm mee gedaan?

mijn neef heeft honeybadger en is vrij licht ding maar is net wat langer dan L22A2 en innerbarrel is korter.

Gewoon een AKSU kopen. Met ingeklapte kolf kan die bijna in je broekzak. Plus de coolness factor van 9000+ :cool::cool:

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Ik moet zeggen dat ik via die post ook eens op zoek ben gegaan. ik kwam uit bij de Amoeba AM-015. Zelfde grootte maar dan meer een honeybadger uiterlijk. Twijfel erg over het polymaar.
Heb jij er al een skirm mee gedaan?
Mike heeft die variant. Werkt prima! Die van mij ook, briljant apparaatje. Leuke range, fire-rate met nimh is belachelijk laag alleen :P

Die Amoeba's zijn voor 200 euro in Italië te kopen en hebben al een trigger board (met mosfet) ingebouwd dus dat is een zorg minder, daarnaast kan je doordat de cycles worden geregeld door middel van de EFCS ook leuke dingen doen met precocking :). Leuke dingen en er zijn al wel een aantal topics met hoe mensen deze hebben geupgrade.

Even, uit nieuwsgierigheid, een vraag...:
Waarom de eis dat het ding zoveel mogelijk metaal moet bevatten?

Even, uit nieuwsgierigheid, een vraag...:
Waarom de eis dat het ding zoveel mogelijk metaal moet bevatten?
Vind ik prettiger aanvoelen. Daarbij vind ik de look mooier die ontstaat door gebruik (kleine krassen etc.) met metaal dan met plastic.
Zie echter ook die amoeba van Jan voor 155 euro te koop staan in Frankrijk. Dat is wel een wereld van verschil met de tot nu toe genoemde replica's
upload_2017-2-15_11-13-34.png

EN HIJ IS ZO LIEF!!!!!!!!

Nee maar serieus, in Ulicoten, midden in een loopgraaf, geschouderd kunnen keren zonder je loop tegen de rand te krijgen is te gek. In CQB soortgelijke ervaringen.

Ik weet dat je met iedere replica moet kunnen CQB'en als je er mee oefent, maar deze is zo verrekte klein dat iedere aap er mee kan CQB'en :P Zelfs ik! ;)

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
En een mp7 van well? Is dan wel geen metaal... Kost niks in de aanschaf, mags zijn ook maar 8 euro per stuk. En je kan er zelfs een been holster voor kopen :D