Advies over tactisch vest, magazijnhouders en hoofddeksel voor langere spelers

BertD78

Member
12 jan 2025
9
3
Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar advies over tactische vesten en magazijnhouders voor airsoft. Met mijn lengte van 1,96m ben ik benieuwd welk vest jullie aanraden dat comfortabel zit en me niet beperkt in beweging. Zijn er specifieke merken of modellen die goed passen bij langere spelers?

Daarnaast twijfel ik tussen een modern tactisch vest of het oude vertrouwde bokkentuig van de landmacht. Hoe ervaren jullie het gebruik van een bokkentuig in combinatie met magazijnhouders en eventueel een drinksysteem?

Tot slot hoor ik graag jullie aanbevelingen voor een geschikt hoofddeksel. Wat werkt goed in het veld, zowel qua comfort als bescherming?

Alvast bedankt voor jullie input!

https://www.militarycollectibles4u.nl/c-1152193/tactical-vesten-ops/

invader gear, warrior, votagoo, aspc 1.2, 101inc
dat zijn de merken waar ik goede ervaring mee heb

Ik ben zelf 1.93 meter, dus ik denk dat we met die 3 cm extra wel kunnen werken.

Ik heb eigenlijk altijd gekozen voor een plate carier, omdat ik dit iets meer bescherming geeft. Zowel op de rug als op de borst/buik.

Zelf vind ik de zogehete JPC Plate Carriers het fijnste. Deze zijn licht, zijn vaak one-size-fits all en hebben ruimte aan de voorkant voor 3 Molle Magazijn houders. Aangezien ik altijd met 4 magazijnen speel, is dat ruim voldoende, aangezien het 4de magazijn in mijn replica zit tijdens het skirmen.

Ik heb zelf zo'n 3 jaar met deze goedkopere JPC gespeeld en had daar eigenlijk nooit problemen mee. De Cumberbund aan de zijkant zijn 1 stuk, waardoor deze nauwelijk schuren. Een maat van mij gebruikt deze goedkopere JPC. Hij heeft als voordeel een "Buckle Up' systeem, waarmee hij heel gemakkelijk de plaat met magazijnhouders kan wisselen voor een andere plaat met weer andere magazijnhouders, gezien hij meerdere platforms gebruikt als replica's. Hierdoor kan hij altijd snel wisselen.

De kunststof schuimplaten aan de binnenkant van deze JPC waren voor mij echter te dik. Ik heb altijd zonder gespeeld. Geheel is daardoor minder stug en wat soepeler en losjes. Ik vond dat prettiger. Wel is het zo dat deze plate cariers nauwelijk ademen, dus je kunt het er best snel warm in hebben.

Ongeveer 1,5 jaar terug, omdat mijn goedkope JPC slechter werd, gewisseld naar de Novritsch APSC 1.2, gezien dit 1 van de weinige plate cariers is die relatief goed leverbaar is in Multicam Tropic. Ik vind deze heel erg prettig zitten en de ventilatie werkt in ieder geval een stuk beter als mijn eerste JPC Carrier, maar ook hierin kan ik zeker gaan zweten. Maar het voelt allemaal een stuk comforabeler aan.

Wel is het zo, waarschijnlijk door mijn (en ook jouw) lengte, dat deze plate carrier relatief hoog zitten. Op mijn rug vindt ik dat heel erg prettig, maar er is nog een stuk buik wat niet bedekt wordt en je wordt daar altijd net geraakt....

Heb dit opgelost met een 'Tactical Fanny Pack', waardoor mijn buik tot precies aan mijn broekriem ook afgedekt is. Plus, ik heb hierdoor een makkelijker pouch om mijn Hitvestje in op te bergen.

Qua hoofddeksel: Je had een DyeI5 besteld, toch? Dan is meestal het handigste om een petje te kopen, die je met de klep naar achteren draait. Je hoofd is dan ook iets beschermd, terwijl je DyeI5 altijd blijft ventileren. Condor heeft o.a. erg prettige baseball caps met mesh voor ventilatie in verschillende camopatronen.

In de winter zou je eventueel een muts kunnen proberen. Wat je zelf prettiger vindt, dan.

Ik ben 191 en wat aan de forse kant zogezegd ik heb een paar weken geleden via Alieexpress een plate carrier en hydration pouch gekocht en extra schuim platen voor in het vest deze draag ik morgen voor het eerst tijdens de skirm bij balls and arrows lelystad.
ik ben benieuwd hoe deze zit en ook bevalt kwa gebruik bij deze een link naar de desbetreffende plate carrier https://nl.aliexpress.com/item/1005...t_main.10.ed2a79d24JZdmE&gatewayAdapt=glo2nld.

ik zelf heb een forst hoofd hierdoor is een passend hoofd deksel vinden best lastig ik heb een helm welke ik nog nooit gebruikt hebt ik gebruik op het moment een boonie in 3xl welke net past een link naar deze https://www.amazon.nl/-/en/dp/B089K8NXN1?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1.

Wij gebruiken een chestrig van Taiwangun.

Zeer tevreden over. Je kan hem losser of strakker maken. Ben zelf wat flinker maar deze zit heel comfortabel.
Ik heb het altijd snel warm en vroeger had ik een plate carrier en ik was vaak zeik nat eronder van het zweten.

Nu gekozen voor minder maar met dezelfde opties.

Verder voor Pistool en men veld fles aan te hangen enz... gebruiken we een molle riem van Aliexpress.
Alleen hier is wel aan te bevelen dat je even opmeet wat je omtrek is en of die riem dat haalt.😆

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TheDutchreaper1989.
Spullen besteld wel een plaid vest alles a,Erika as in digitale camouflage.
Alleen een hoofddeksel maat 63 nog en onderhoudsmiddelen zodat ik af en toe de loop schoon kan maken.
Alleen was het wat meer dan 1000 euro om alles te hebben o ja een nieuwe veldfles moet ook nog.. of toch een Camelbak.

• Leuk
Waarderingen: Assault Captain