Advies voor aanschaf replica..

RobinS

New Member
10 sep 2014
2
0
Trophies
1
Hoi Mijn naam is Robin en aankomend lid, DE pas is inmiddels aangevraagd en ben mij nu aan het oriënteren op het aanschaffen van een replica..
Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden?
Is het verstandig om eerst een wapen uit te proberen tijdens een introductie?
Wie kan mij helpen???
 
Hey Robin welkom, wij hebben het hier nooit over wapens aangezien het geen wapens zijn, we spreken over replicas of Aa ( airsoft apparaat) . Voor de keus van een aa hebben we iets meer info nodig zoals wat is je budget en welk platform vind je super tof? Vind je het m4 / m16 mooi of heb je liever een ak, g36, fal, l85/86 etc. Etc.
 
hey sander,
Mijn excuus probeer al al een beetje rekening mee te houden maar zo nu en dan komt het woord wapen toch stiekem nog even om de hoek kijken...went vanzelf neem ik aan....
Tja zou graag een L96 replica willen aanschaven.
Qua budget heb ik wel iets te besteden aangezien ik mijn gehele uitrusting van def nog in bezit heb
 
Hi Robin! 
Starten met een sniper replica raden wij eigenlijk altijd af. Het "spelletje" airsoft moet je goed kunnen lezen om op de goede plekken te komen als sniper. En dat spelletje leer je het beste als je mee hobbelt met de awesome grunts die de linies vormen. 
Je bent natuurlijk vrij om te beginnen als sniper, dat is je eigen keus :) 
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">Hoi Robin,</font>
Leuk om te horen dat je ook gaat airsoften. Hou er echter rekening mee dat sniper de duurste rol is om binnen te komen. De replica zelf is niet zo duur maar om hem op te waarderen ben je vrij veel geld kwijt, je wilt immers een accuraat apparaat dat een "lange" afstand kan schieten en dat zijn de goedkope replicas niet.
Om direct je vragen te beantwoorden:
Ja, er zijn dingen om rekening mee te houden. Je krijgt waarvoor je betaald. Een goedkoop sniper apparaat heb je al voor rond de 100 euro. Echter zijn de onderdelen niet van de beste kwaliteit. in geval van een sniper dien je dan toch wel het eea te vervangen. Denk bijvoorbeeld aan de inner barrel (de interne loop), veer en te trigger. Bovendien heb je ook nog de accessoires nodig zoals een scope (zit er soms bij), draagriem, draagtas/opbergkoffer etc. (En dan heb ik het nog niet eens over je persoonlijke uitrusting)
Ja, probeer het absoluut een keertje uit. Als je naar een introductie komt en je ziet iemand met een sniper, spreek deze persoon dan aan. De meeste vinden het geen probleem om je meer te vertellen over de rol van een sniper en om je meer over het airsoft apparaat te vertellen.
Nog even wat leesvoer als afsluiter:<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.airsoftretreat.com/forums/index.php?topic=56248.0</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">Let op, het artikel is uit 2008 dus de hardware sectie is niet up to date.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">edit:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">één keer versproken, aangepast.</font>
 
@Eposis Airsofters noemen het geen wapens maar airsoft apparaten of replicas. Het zijn namelijk geen wapens en er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat de buurvrouw de hele tijd gepraat over wapens hoorde :)
 
Kijk! En daarom is die bot irritant hahaha! X'D Oh well! Nog even volhouden, op ons nieuwe forum mag die bot niet komen ;) 
 
<font size="2">Mwah, ik kan begrijpen waarom de bot nodig is. Tekst is iig aangepast, had een keer het w-woord gebruikt bij de omschrijving van de link.</font>