advies voor replica

We spreken binnen de airsoft wereld niet van wapens (zie je titel) maar over replica's of airsoft apparaten.

Dat gezegd hebbende is de raider series inderdaad wel een oké instap platform. Er zijn genoeg guides/videos online die voor de verschillende prijs segmenten de opties vergelijken. Ik zou daar eens naar kijken, want uiteindelijk is de 'beste' keuze afhankelijk van je budget en je persoonlijke voorkeuren.
 
We spreken binnen de airsoft wereld niet van wapens (zie je titel) maar over replica's of airsoft apparaten.

Dat gezegd hebbende is de raider series inderdaad wel een oké instap platform. Er zijn genoeg guides/videos online die voor de verschillende prijs segmenten de opties vergelijken. Ik zou daar eens naar kijken, want uiteindelijk is de 'beste' keuze afhankelijk van je budget en je persoonlijke voorkeuren.
weet jij ook wat voor en batterij er in een replica gaat want daar staat niks over bij op de website van Gunfire
 
weet jij ook wat voor en batterij er in een replica gaat want daar staat niks over bij op de website van Gunfire

Kijk even of je een unboxing of review video kan vinden voor dit model. Daarop laten ze meestal ook zien waar de batterij er in gaat en welk type past.

Volgens mij gaan ze bij raiders in de stock, hebben ze tamiya connectie, en passen nunchuck modellen het beste. 2 cell 7.4v lipo's dus.

Maar neem m'n woord er niet voor, dit is allemaal even uit het hoofd en dat is onbetrouwbaar ;)
 
hou er wel rekening mee dat je bij het bestellen om een downgrade vraagt. Ze schieten standaard nagenoeg allemaal te snel / met te veel joules.

Heb je zelf een voorkeur qua model / type? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
 
hou er wel rekening mee dat je bij het bestellen om een downgrade vraagt. Ze schieten standaard nagenoeg allemaal te snel / met te veel joules.

Heb je zelf een voorkeur qua model / type? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
ja, de downgrade service had ik gevonden inderdaad.
het liefst heb ik een M4/M16 omdat ik las dat hier veel gangbare onderdelen voor zijn en extras
 
Hoi Noah!
Laat ik je op zijn minst wel even aanraden een replica eens vast te gaan houden in een winkel. Het is allemaal leuk om op internet te kopen, dat is natuurlijk vaak wel wat goedkoper maar weet heel goed wat voor gewicht en afwerking je koopt. Misschien vind je dat metaal wel hardstikke zwaar of vind je een plastic replica wel hartstikke goedkoop ogen. Daarnaast kun je hardstikke prima in Nederland een 2e hands replica op de kop tikken. Mocht dat iets zijn waar je over na zou willen denken dan helpen wij je graag hoor.

Wat betreft kwaliteit zit je bij de G&G Combat Machines echt prima. Plastic dus licht maar niet goedkoop plastic. Goede keus dus.
Daarnaast zijn veel spelers op dit forum fan van Specna Arms, maar daar heb ik zelf weer geen ervaring mee.
En als je dan toch iets uit ga zoeken da is het voor je eerste replica wel makkelijk iets "gangbaars" te kopen.
Die unieke replica welke je misschien super gaaf vind, heeft dus ook unieke onderdelen of een aantal mensen welke weten hoe zon ding in elkaar zit. Het voordeel van een wat meer standaard replica is dat onderdelen of iets simpels bij een skirm gewoon door je buurman opgelost kan worden. Zo'n M4, die je omschreef is daarmee een prima keus.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Heb zelf laatst een raider 2.0 gekocht. Voor mij weliswaar een project gun, maar de buitenkant is zeer degelijk en wat voor mij belangrijk was, niet zwaar.
Ook stock even mee geschoten en presteert prima! ik zou er zelf wel op zijn minst een modify flathop setje(zwart >0.25) in zetten. Hoef je weinig voor open te halen is is in vrijwel alle stock guns(ook de dure) een mooie, goedkope upgrade.
 
Hoi Noah!
Laat ik je op zijn minst wel even aanraden een replica eens vast te gaan houden in een winkel. Het is allemaal leuk om op internet te kopen, dat is natuurlijk vaak wel wat goedkoper maar weet heel goed wat voor gewicht en afwerking je koopt. Misschien vind je dat metaal wel hardstikke zwaar of vind je een plastic replica wel hartstikke goedkoop ogen. Daarnaast kun je hardstikke prima in Nederland een 2e hands replica op de kop tikken. Mocht dat iets zijn waar je over na zou willen denken dan helpen wij je graag hoor.

Wat betreft kwaliteit zit je bij de G&G Combat Machines echt prima. Plastic dus licht maar niet goedkoop plastic. Goede keus dus.
Daarnaast zijn veel spelers op dit forum fan van Specna Arms, maar daar heb ik zelf weer geen ervaring mee.
En als je dan toch iets uit ga zoeken da is het voor je eerste replica wel makkelijk iets "gangbaars" te kopen.
Die unieke replica welke je misschien super gaaf vind, heeft dus ook unieke onderdelen of een aantal mensen welke weten hoe zon ding in elkaar zit. Het voordeel van een wat meer standaard replica is dat onderdelen of iets simpels bij een skirm gewoon door je buurman opgelost kan worden. Zo'n M4, die je omschreef is daarmee een prima keus.

Succes!
is de Tr4 Mod0 een uniek model? dat is namelijk nu de replica die ik het meest voor ogen heb om aan te schaffen
 
@Noah Bosman Dit lijkt mij een goede keus.
Even wat opmerkingen in jip en janneke taal (sorry als je dit allemaal al weet, maar misschien hebben anderen hier ooit wat aan :) ).

- De replica heeft een V2 gearbox. Dit is een veel voorkomend type gearbox wat in heel veel M4 type replica's zit. Dit is handig omdat onderdelen hiervoor eenvoudig te verkrijgen zijn. Let wel op: wil je gaan knutselen aan je gearbox dan moet je wel weten wat je doet, het is een heel precies werkje, maar youtube staat er vol mee.
- De replica heeft een Mosfet. Een mooie toevoeging wat ervoor zorgt dat je een hoger voltage batterij kunt gebruiken. In jouw geval zou ik sowieso een 2e batterij erbij komen. Een LIPO. Voordeel van een hoger voltage is dat je trigger response sneller is, de mosfet maakt het mogelijk dat je dat ook kan doen en is dus een mooie toevoeging dat de replica deze standaard al heeft.
- De replica schiet 400 FPS. Let hier wel goed op, je kunt bij aankoop de downgrade service aanklikken en dat moet je ook echt wel doen. Ga dat niet zelf proberen, als beginner dan tenminste.
Mocht je nou wel je gearbox open willen gaan trekken dan is dit een mooie kans maar i njouw geval, lekker aan Gunfire overlaten.
- Pleunamtische blowback. dit zie je niet vaak in replica's in deze prijsklasse. Ik heb hier geen ervaring mee maar voor zover ik het kan beoordelen is dit voor veel spelers leuk, maar geeft een GBB replica ten eerste véél meer terugslag, en is qua gewicht en en handelingen realistischer. Ik weet van dit punt, in deze replica ,te weinig af om je hier iets nuttigs over te kunnen zeggen.

Het ziet er in deze video iig erg leuk uit!
 
- De replica heeft een Mosfet. Een mooie toevoeging wat ervoor zorgt dat je een hoger voltage batterij kunt gebruiken. In jouw geval zou ik sowieso een 2e batterij erbij komen. Een LIPO. Voordeel van een hoger voltage is dat je trigger response sneller is, de mosfet maakt het mogelijk dat je dat ook kan doen en is dus een mooie toevoeging dat de replica deze standaard al heeft.

Dit is niet echt waar, een hoger voltage batterij kan je ook prima stoppen in een replica zonder mosfet. Het voordeel van de mosfet is dat onderdelen van de bedrading en elektrische circuit niet slijten op een hoger voltage en dat de replica iets sneller reageert op het overhalen van de trekker dan een replica zonder mosfet.
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
@Noah Bosman Dit lijkt mij een goede keus.
Even wat opmerkingen in jip en janneke taal (sorry als je dit allemaal al weet, maar misschien hebben anderen hier ooit wat aan :) ).

- De replica heeft een V2 gearbox. Dit is een veel voorkomend type gearbox wat in heel veel M4 type replica's zit. Dit is handig omdat onderdelen hiervoor eenvoudig te verkrijgen zijn. Let wel op: wil je gaan knutselen aan je gearbox dan moet je wel weten wat je doet, het is een heel precies werkje, maar youtube staat er vol mee.
- De replica heeft een Mosfet. Een mooie toevoeging wat ervoor zorgt dat je een hoger voltage batterij kunt gebruiken. In jouw geval zou ik sowieso een 2e batterij erbij komen. Een LIPO. Voordeel van een hoger voltage is dat je trigger response sneller is, de mosfet maakt het mogelijk dat je dat ook kan doen en is dus een mooie toevoeging dat de replica deze standaard al heeft.
- De replica schiet 400 FPS. Let hier wel goed op, je kunt bij aankoop de downgrade service aanklikken en dat moet je ook echt wel doen. Ga dat niet zelf proberen, als beginner dan tenminste.
Mocht je nou wel je gearbox open willen gaan trekken dan is dit een mooie kans maar i njouw geval, lekker aan Gunfire overlaten.
- Pleunamtische blowback. dit zie je niet vaak in replica's in deze prijsklasse. Ik heb hier geen ervaring mee maar voor zover ik het kan beoordelen is dit voor veel spelers leuk, maar geeft een GBB replica ten eerste véél meer terugslag, en is qua gewicht en en handelingen realistischer. Ik weet van dit punt, in deze replica ,te weinig af om je hier iets nuttigs over te kunnen zeggen.

Het ziet er in deze video iig erg leuk uit!
dankjewel voor deze reactie, een aandere replica die ik ook nog op het oog heb is de g&g g16 warthog die Joris aanbied op dit forum. of zijn krytac mk2
 
dankjewel voor deze reactie, een aandere replica die ik ook nog op het oog heb is de g&g g16 warthog die Joris aanbied op dit forum. of zijn krytac mk2

Beide gave replica's man!
Bij Joris, ookal ken ik hem niet persoonlijk, weet je wel dat je iets goeds koopt. Dat is zo'n liefhebber die je met liefde helpt en alles over de replica verteld.
Zelf heb ik een Krytac en ben daar hartstikke blij mee. Geen moment spijt van gehad, out of the box echt een fantastisch ding.
 
wat zijn eventueel goede aanbevelingen voor een Pistol? had zelf de m92 vertec van src in gedachten
https://gunfire.com/en/products/m92-vertec-pistol-replica-1152215504.html

Geen ervaring mee.
Geen geld trouwens zeg, 63,- voor een nieuwe replica.
Voor dat geld ga je 2e hands ook niet snel iets vinden dus vanuit price point zeg ik doen.
Qua schoonmaken en onderdelen is een M9 iets lastiger dan bijvoorbeeld een Glock of Hi Capa dus dat is iets wat je even onder de knie moet krijgen.
Maar verder ziet het er prima uit.
Ik zou wel zeggen dat t.o.v. de primary replica's die je beschrijft en dit, dat echt een wereld van verschil is.
De G&G of de Krytac zijn echt goede producten, maar dit pistool bungelt wat meer aan de onderkant aan de markt.
En dat baseer ik dan op de prijs en de leverancier hoor, zou een super goed ding kunnen zijn.
 
wat zijn eventueel goede aanbevelingen voor een Pistol? had zelf de m92 vertec van src in gedachten
https://gunfire.com/en/products/m92-vertec-pistol-replica-1152215504.html

Ik zou eerst eens lekker gaan spelen met je main en op een evenement links en rechts eens kijken wat mensen hebben aan sidearm. Kun je ze over het algemeen gewoon vragen of het wat is en mijn ervaring is dat je dan dat ding in je handen gedrukt krijgt om even te voelen en te schieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
wat zijn eventueel goede aanbevelingen voor een Pistol? had zelf de m92 vertec van src in gedachten
https://gunfire.com/en/products/m92-vertec-pistol-replica-1152215504.html

Ik ben het eens met Campesteijn, ik zou nog even wachten met het aankopen van een pistool. Als je er eentje gaat kopen zou ik ook voor eentje gaan die duurder is van we, kjw, tm bijvoorbeeld.
Ik dacht dat een mosfet echt een voorwaarde was joh maar als ik je reactie lees is dit niet zo. Weer wat geleerd!

Rebel heeft gelijk, een mosfet heb je niet perse nodig om 11.1v lipos te kunnen gebruiken. Je zou een replica voor lange tijd prima kunnen gebruiken zonder mosfet. Het probleem (en daarom zeggen velen dat je een mosfet echt nodig hebt voor 11.1v lipo's) is dat je triggercontacts zwartblakeren, doordat er meer elektriciteit doorloopt. Het komt vooral doordat 11.1v lipos sterk genoeg zijn dat de elektriciteit niet hoeft te wachten totdat je trigger contacts contact maken om over te slaan tussen de contacten en je triggershuttle. Dit heet arcen, de elektriciteit springt over, dat zorgt ervoor dat je contacten zwartblakeren. Dat kan op een gegeven moment ervoor zorgen dat je replica niet goed meer werkt.

Dus ja, mosfet is niet nodig, maar is wel handig als je je replica langdurig wilt gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
ik vraag me alleen af welke soort batterij(nunchunck, sticks of brick) er in de tr4 mod 0 van G&G moet, ik kan dit nergens vinden.