AEG A&K Masada raar geluid

DJHartgers

Member
2 mrt 2016
7
0
Trophies
1
Onlangs maakte mijn A&K magpul Masada tijdens een skirm ineens een raar geluid.

Het klonk alsof er iets vastliep binnenin het apparaat maar de precieze locatie was niet te vinden. Het is een vrij lage toon. De storing is ook vrij moeilijk te reproduceren. Meestal gebeurd het alleen als de replica intensief gebruikt wordt.

Tevens als hij het geluid maakt feed hij zeer slecht en heel soms klikt de motor alleen.

Wat mij direct opviel toen ik het zelf probeerde op te lossen was dat de zekering heel erg los in de houder zit, deze heb ik vastgemaakt zodat deze verzekerd contact blijft maken.

Ik kan het probleem niet vinden en het internet afzoeken heeft me niet de oplossing kunnen geven. Misschien kan hier iemand me helpen.

A&K Magpul Masada
Airsoft Pro CNCed aluminium feeding chamber en Hopup
9,6v Nihm

Verder is de replica stock.
 
Initieel wilde ik zeggen dat er iets mis was met de motor height, maar het kan ook goed zijn dat je een jam hebt, gezien je feeding issues hebt terwijl dit gebeurd, vaak beweegt de nozzle dan niet, omdat ie ergens op vast zit en krijg je een raar geluid uit de gearbox vanwege de tappet plate. Heb je al eens geprobeerd dit te recreëren met de stock hop up unit, of juist zonder barrel en hop up unit?
 
Ik heb hem wel al eens helemaal uit elkaar gehaald en gedryfired terwijl hij het geluid maakte en dit maakte geen verschil.

Het probleem lost zich uit zichzelf op en verdwijnd dan weer voor een tijdje. Maakt niet uit of hij volledig gedemonteerd is of gewoon nog met mag erin zit
 
Dan is het dus geen jam en dus iets in de gearbox, ik heb zo 1 2 3 geen idee omdat me het probleem nog niet helemaal duidelijk is, maar de gearbox open doen zou geen kwaad kunnen.
 
Is het niet gewoon de accu die leeg begint te raken?
 
De accu volledig opladen of een andere gebruiken werkt niet. Misschien moet ik een lipo gaan gebruiken ipv nihm?
 
Een lege batterij zou geen feeding issues moeten veroorzaken, vind het maar een raar probleem zeker omdat het zo inconsistent is of iig dat idee heb ik er van.
 
Net een paar tests gedaan met een 8,4v battery die volledig opgeladen is. Eerst werkte hij correct maar na een aantal schoten (single en auto) jammed de gun en lijkt er iets verbrand te ruiken. De replica schiet hierna helemaal niet meer voor een tijdje en later na wat spelen met de trigger weer wel.
 
Direct de replica uit elkaar gehaald. Hier wat fotos.

EVfopum.jpg
Bx3CXkT.jpg
NEjTqNu.jpg
HGE34Kz.jpg
 
Pinion ziet er prima uit, rest kan ik niet beoordelen zonder het werkelijk te zien :p. Iig is het dus iets van de gearbox.

PS: Als je je replica zo weg zet dan zal je veer snel zijn FPS verliezen gezien de piston aardig naar achter staat getrokken.
 
Rebelattack hier zijn de fotos van de gearbox. Toen ik hem opendraaide kwam er direct van alles uitzetten vandaar het rommeltje. Het lijkt erop dat op sommige stukken in het vet metaal (stukken gear?) zitten.

Tevens hoe verhelp ik het probleem van de piston.
oAgjg9B.jpg
wiKGWux.jpg
 
Ja ik ook :| daar zal hij zeker moeite mee hebben en zorgen voor rare geluiden, überhaupt nog bijzonder dat hij het doet. Nou dan is het ook maar meteen tijd om wat upgrades te doen of niet :).

Ik zou een 18:1 SHS Gear set halen, de oude sector en bevel kan je gewoon houden, daar is niks mis mee (?). Voor de rest zou ik dan op zijn minst de standaard mods doen, dus mosfet, shimmen en AOE corrigeren. Mosfet zorgt ook deels dat er minder over spin is. Andere dingen die misschien handig zijn is een metalen spring guide met ball bearing.

PS Als je makkelijk de upper eraf kan halen, dan kan je na een skirm door de port van je piston en dat open stuk achterin checken of de piston naar voren staat, als dit niet zo is kan je door burst te schieten in full auto zorgen dat hij ontspannen weg wordt gelegd. Betere optie is dus mosfets (met mogelijk active breaking).