Aeg geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin2k7
  • Startdatum Startdatum
R

Robin2k7

Ooit een AEG in bezit gehad en het geluid was dat typische fzzzz fzzzzz geluid haha weet niet hoe ik het anders moet omschrijven .

Nu het volgende ik ben een absolute noob wat deze AEG replicas betreft , vaak hoor ik toch electronische apparaten tijdens skirm met een heel aanemelijk geluid mooie droge korte scherpe knallen en dan vind ik het voor de beleving al een stuk leuker , dan nemen we niet of weinig blowback maar op de koop toe .

Mijn vraag is is dat specifieke droge knal geluid een gevolg van de boel goed shimmen of zijn bepaalde merken daar gewoon beter in ?

Robin

Goed shimmen, aoe corrigeren met een materiaal dat de klap goed opvangt, cycle zo kort mogelijk maken en soms is het idd ook zorgen dat de juiste merken kiest om betere meshing van tandwielen te krijgen, MAAR je hebt wel het feit dat bepaalde materialen het geluid nou eenmaal veel beter dempen als andere, in een M4 zitten bijvoorbeeld ook vaak veertjes voor de bolt welke snel geluid maken. Een polymeren body kan je bijvoorbeeld waarschijnlijk relatief doffer laten klinken dan een metalen geluidskast met allerlei veertjes die kunnen trillen.

De titel is arrogant, maar een voorbeeld hoe het kan klinken en waar wss de plastic lower van de masada bij helpt.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
PS de video is niet van mij, maar goed. Ik heb mensen ook wel eens in P90's, waar er ruimte is tussen body en gearbox, dempend schuim zien plaatsen om zo verder geluid weg te nemen. Niet overvolumen heeft ook nut omdat je dan ook niet zo'n harde klap hebt van de piston, daarbij komt zonder een bb in de barrel klinkt dat ook natuurlijk harder.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Wat Rebelattack zegt, shimmen AOE, shortstroken.
Dit zorgt allemaal voor een stillere replica.
Wat ook een hele hoop scheelt is helical gears.
Let er wel op dat als je weinig ervaring met shimmen hebt,de helical gears een behoorlijke opgave zijn.
Dit ivm als ze niet perfect geshimmed zijn, ze snel strippen.

Mvg Roy AKA Smitty

• Leuk