AEG Replica`s beschermen tegen regen.

Papa G

Member
1 jun 2016
9
2
Trophies
2
Hi Peepz,

Ik ga binnenkort buiten skirmen 1 ding weet ik nog niet hoe ik mijn replica moet beschermen.
Ik las ergens dat er bij de contactpunten van je accu moest afplakken zodat er geen regen/vocht bij kan.

Maar is dit alles? want dit wordt mij 5 skirm en mij eerste woodland en daar had ik eigelijk nooit bij stil gestaan.
Hoop dat ik wat tip/trick kan krijgen van jullie.

Masha Danki. (Bedankt).

Ik heb regelmatig in de regen gespeeld maar heb nog nooit wat gedaan om hem regen proof te maken.
Ook nog nooit problemen ondervonden.

Wel erna goed afdrogen en eventueel in het vet zetten.

• Leuk
Waarderingen: Papa G
Afhankelijk van wat voor replica je hebt, maar ik doe er eigenlijk helemaal niks aan.

Bij een rearwired M4 hoef je er volgens mij niks aan te doen.
Bij een M4 welke front wired is in de handguard, zou je een Plastic zakje om de accu + connector kunnen doen. Of inderdaad een tapeje. Verder is het allemaal lage voltage en heb je niet zomaar een sluiting.

• Leuk
Afhankelijk van wat voor replica je hebt, maar ik doe er eigenlijk helemaal niks aan.

Bij een rearwired M4 hoef je er volgens mij niks aan te doen.
Bij een M4 welke front wired is in de handguard, zou je een Plastic zakje om de accu + connector kunnen doen. Of inderdaad een tapeje. Verder is het allemaal lage voltage en heb je niet zomaar een sluiting.

Ik heb de Tokyo Marui M4 SOPMOD en Tokyo marui foliage warrior 1911.

Verder is het allemaal lage voltage en heb je niet zomaar een sluiting.

Electronica en water gaat niet samen, dat het op een relatief lage spanning werkt is geen garantie dat er geen sluiting kan optreden. Voorkomen is beter dan genezen. Heb je de mogelijkheid om water bij de electronica weg te houden, doe dat dan ook.

Plastic zakje om de accu zonder deze op enige manier af te sluiten zou ik niet doen, loopt er water in kan het niet weg en is kans op sluiting vele malen groter dan wanneer er wat druppel waters overheen lopen...

• Leuk
Plastic zakje om de accu zonder deze op enige manier af te sluiten zou ik niet doen, loopt er water in kan het niet weg en is kans op sluiting vele malen groter dan wanneer er wat druppel waters overheen lopen...

Zo had ik het er niet neer gezet maar bedoelde ik het inderdaad met afsluiten. Bedankt voor de aanvulling.

Voor de sluiting ben ik echter minder bang dan water bij een lipo ;)

• Leuk
Je zou je batterij compartiment waterdicht maken. Bij mijn AUG zit er ook de zekering in de buurt. Maar bij mij sluit alles al (spat)water af. Ik heb al diverse skirms in de (stromende) regen gespeeld, maar nog geen storingen.

Ik heb met frontwired, met kleine tamiya aansluiting en een losse zekering er naast, in de stromende regen gespeeld en nul problemen

• Leuk
Ik las topic titel en dacht gelijk: paraplu gebruiken ;)

Maar vaak door weer en wind gespeeld maar nooit last gehad door de regen en ik deed er niks ander aan dan normaal

• Leuk
Waarderingen: Papa G en Pietjepuk123
Ik las topic titel en dacht gelijk: paraplu gebruiken ;)

Maar vaak door weer en wind gespeeld maar nooit last gehad door de regen en ik deed er niks ander aan dan normaal

Hahahahah maar goed dit is mijn eerste keer buiten met dit weer en gezien dat regen mij niks doe en mischien de replica wel daarom dat vraag.
Maar idd ik kan een paralu meenemen hahhahahah thx man.:):)

• Leuk
Waarderingen: Jan en Toothpick