AEG Schel geluid tijdens snel schieten.

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo,

Vorige week ging ik even schieten met mn AM-013 (Net niet honey badger) en tijdens semi was er niks aan de hand. Maar als ik snel ging schieten hoor ik langzaam een heel schel geluid op komen. Die steeds harder word als ik sneller schiet. Niet zo handig dus als je ergens in een greppel verborgen ligt.

Ik dacht zelf op internet gelezen dat het de motor kan zijn. Dat die niet goed in de gearbox pakt. Maar ik wil toch even wat bevestiging voordat ik daar aan ga rommelen. Ik zal morgen of overmorgen even een filmpje maken met het geluid, dat maakt het misschien wat duidelijker.

Goed om te weten dat het de AM013 is die helemaal stock is. Er is niks aan veranderd, op een nieuwe of geknipte veer na. Daar komt al een nieuwe sterkere veer voor in de plek morgen.

Alvast Bedankt!
 
Kun je het geluid eens opnemen?

Zo 1-2-3 kun je proberen de motor wat strakker tegen de gear aan te zetten door de schroef onderaan je grip. Onthou even de slag die je maakt, zodat je 'm ook zo terugdraait.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Bedankt voor de video! First gesture is dat de Pinion gear niet strak genoeg tegen de bevel gear aanzit. Probeer 'm steeds nét iets strakker te draaien.

Wordt het geluid zwaar, dan zit 'ie er te strak tegenaan.

Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat je gears te los in de gearbox liggen. Heb je geshimmed?
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
In het filmpje kan je een beetje horen wat het verschil is tussen Full auto en Semi. Het is niet heel duidelijk maar hopelijk genoeg
 
Bedankt voor de video! First gesture is dat de Pinion gear niet strak genoeg tegen de bevel gear aanzit. Probeer 'm steeds nét iets strakker te draaien.

Wordt het geluid zwaar, dan zit 'ie er te strak tegenaan.

Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat je gears te los in de gearbox liggen. Heb je geshimmed?

Nee ik heb niks in de gearbox gedaan, dit is namelijk mijn eerste replica, ik dacht zelf ook al aan de motor, ik ga dat even proberen thanks :)

Ik laat het resultaat weten ofc!
 
Ik heb de motor hoogte aangedraaid en nu klinkt het een stuk beter. Alleen heb ik nu wel gezien dat er hele kleine vonkjes ontstaan in de pistol grip bij de motor. Ik weet niet of dit normaal is, maar het ziet er wel apart uit ;p
 
Oke :) dat is fijn, dankjewel iedereen voor de reacties. Het probleem is opgelost denk ik. Ik ben deze week vrij en ga even de tijd nemen om de replica van binnen te bestuderen. Heb genoeg research gedaan en ik durf het wel aan. Zal toch een keer moeten gaan kijken wat mijn replica voor geheimen heeft. :eek:
 
Ik zou zoals Joris al zei je shimming controleren en je hoe je motor height zit want te strak zetten kan dit dan wel oplossen maar is niet de juiste correcte oplossing.
 
Ik zou zoals Joris al zei je shimming controleren en je hoe je motor height zit want te strak zetten kan dit dan wel oplossen maar is niet de juiste correcte oplossing.

Klopt, alleen moet ik even een set Shims gaan bestellen ergens. Zodat ik daadwerkelijk iets kan aanpassen :p
 
Ik hou van de G&G shim set, komt met 0.1, 0.2 en 0.3 shims, genoeg voor een paar gearboxes door de 0.3 dikte en ze zijn niet duur, misschien slim om meteen wat andere parts mee te bestellen :p.
 
Ik hou van de G&G shim set, komt met 0.1, 0.2 en 0.3 shims, genoeg voor een paar gearboxes door de 0.3 dikte en ze zijn niet duur, misschien slim om meteen wat andere parts mee te bestellen :p.

Ik ga komend weekend voor de eerste keer skirmen met mijn eigen replica. Daarna ga ik een aantal upgrades doen. Wil even weten wat ik mis en hoe hij nu schiet. Ik heb wel een M105 veer gekocht die ik er morgen in ga zetten.
 
Ik hou van de G&G shim set, komt met 0.1, 0.2 en 0.3 shims, genoeg voor een paar gearboxes door de 0.3 dikte en ze zijn niet duur, misschien slim om meteen wat andere parts mee te bestellen :p.

Zou je misschien een linkje kunnen sturen met de set die je bedoelt? :)