Afstellen vizier G36 replica

StevenH

Active Member
21 mrt 2018
36
15
Trophies
3
Ik heb als eerste replica een ''JG1538 V2 Assault Rifle'' en het bevalt me goed het enige probleem dat ik ondervindt is dat de ingebouwde 2x scope niet goed afgesteld lijkt. De schoten landen wel , maar te veel naar rechts en onder dan waar ik daadwerkelijk aan het mikken ben. Heb geprobeerd om op internet wat informatie op te doen over het afstellen van een vizier, maar ik kom nog niet echt op veel nuttigs uit. Misschien weet iemand hier meer van het onderwerp af.

Je weet ook zeker dat de hop up goed is afgesteld en niet schuin zit? Vooral het te laag zitten duid daar op. Voor de rest zullen de bbs altijd een keer naar de grond gaan dus is het beste om de scope voor de rechte baan af te stellen.

Hi Steven!

Of bedoel je dat je niet goed weet waar je aan moet draaien om je vizier af te stellen?

Als ik het zo lees lijkt het inderdaad meer om de afstel mogelijkheid zelf.
Niet zo zeer om de manier waarop af te stellen in zn werk gaat.
Maar ik zal het ook niet weten hoe dat gaat bij de G36

Je hebt aan de rechter zijkant en bovenkant een soort schroef die je met een inbussleutel kan draaien. Staat R L enz bij.
Als het alsnog niet helemaal duidelijk is kan ik er wel foto's van maken.

Hi Steven!

Of bedoel je dat je niet goed weet waar je aan moet draaien om je vizier af te stellen?

Dit wel, er zitten twee schroeven in voor links-rechts and laag-hoog (met in inbussleutel als Niels hierboven postte). Maar het aan/los draaien van deze schroeven lijkt weinig effect te hebben ik zal proberen om morgen een bij te voegen als update.

Het te ver naar onder kan ook te maken hebben met te weinig hop of een te zware bb. Mijn m16 trok geen .28 bb’s bijvoorbeeld

Hé Steven! Is het inmiddels gelukt? Weet niet waar je woont, maar er zal vast een airsofter zo lief zijn om even eens langs te rijden, het je rustig uit te leggen (en te helpen afstellen), en misschien wat meer vragen te beantwoorden? ;-)

Hé Steven! Is het inmiddels gelukt? Weet niet waar je woont, maar er zal vast een airsofter zo lief zijn om even eens langs te rijden, het je rustig uit te leggen (en te helpen afstellen), en misschien wat meer vragen te beantwoorden? ;-)

Helaas nog niet verholpen. Maar ik het me op dit moment vooral gefocust op het halen van de rest van de gear. Het afstellen blijft een probleem, weet niet zeker of het de hop-up is of simpelweg een probleem met het vizier.

Klein beetje ''Off topic'':
Bekijk bijlage 1282

Bijlagen

• Airsoft foto ready for action.jpg
    Airsoft foto ready for action.jpg
    434 KB · Weergaven: 229
De volgorde is eerst hop-up afstellen en daarna de scope. Probeer eens zonder de scope de hop up af te stellen. Zie je de bb naar rechts trekken dan zul je wat met je hop up moeten doen en dat niet proberen op te lossen met je scope.

De volgorde is eerst hop-up afstellen en daarna de scope. Probeer eens zonder de scope de hop up af te stellen. Zie je de bb naar rechts trekken dan zul je wat met je hop up moeten doen en dat niet proberen op te lossen met je scope.

Dus meer hop up en je schoten zullen meer naar rechts trekken?

Nee, hop up zorgt, als die goed werkt, puur voor spin naar boven en dus de hoogte van je BBs (meer hop up is niet altijd beter, er is een sweetspot).

Mocht je nub niet goed zitten, dan gaat hij een afwijking krijgen in de hop en dus naar links of rechts afwijken. Dat kan je best allemaal zien door je hoofd langs de upper receiver te houden.

Dus meer hop up en je schoten zullen meer naar rechts trekken?

In principe niet, maar wanneer je je hopup goed hebt afgesteld voor het gewicht dat jij gebruikt kan je daarna de scope doen... Wanneer de BB's dan nog steeds naar links or rechts gaan is het iets mis in je hopup. Waarschijnlijk een bucking of nub die niet goed geinstalleerd is..

Hier een YouTube link waar ze goed uitleggen wat hop up is en hoe het werkt!

Omgeving Hardenberg. Gramsbergen om precies te zijn.

Ik heb ook nog wat rondgekeken met die hop up, afstelling blijft lastig omdat mijn tuin nogal klein is. Moeilijk om te bepalen of de hop up goed staat of niet met zulke korte afstanden.

Ik heb ook nog wat rondgekeken met die hop up, afstelling blijft lastig omdat mijn tuin nogal klein is. Moeilijk om te bepalen of de hop up goed staat of niet met zulke korte afstanden.

Kan je altijd voor skirm nog even snel afstellen of tijdens.

Dat is zo'n 20-25 minuten van Bunker Hill af zie ik; tof! Daar zit ik komend weekend, dus mocht je er ook zijn.. ;-)