Airsoft avonturen vastleggen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bert
  • Startdatum Startdatum

Bert

Active Member
3 jan 2016
27
3
Trophies
3
Hola,

Natuurlijk wil ik, net als velen, mijn airsoft avonturen vast leggen op camera.

Ik ben op zoek naar een camera die hier geschikt voor is, rekening houdend met het beperkte licht dat er bij CQB locaties vaak aanwezig is.

Nu is natuurlijk de vraag: welke camera's gebruiken jullie?

Ik maak gebruik van een SJCAM M10 Cube, heel betaalbaar en kwalitatief ben ik er ook heel tevreden over. Mooie optie als je niet het geld voor een GoPro wilt/kan neerleggen

Actioncams zullen altijd een beperkte lichtsterkte hebben, puur omdat de lenzen zo klein mogelijk gehouden worden. Zelf ben ik nog steeds zeer tevreden over de kwaliteit die een GoPro levert.

Ik zelf heb een gopro 4 silver, met een lowlight functie.
Laatst speelde we indoor zowat helemaal donker.
En toen zag je het nog wel redelijk, wat ik zelf niet helemaal zag.
Als je budget niet dusdanig groot is kan je misschien voor de gopro 3 gaan.

omdat go-pro's naar mijn idee zo lelijk op je voorhoofd zitten heb ik een "Drift HD".
Deze zit aan de zijkant van mijn helm. welke ook wel mooi zijn, zijn de "bullet" camera's @Conrex heeft er zo eentje op zijn helm.

@robin97 zag er netjes uit inderdaad!

Ben het helemaal eens met @Toothpick, maar een side-mounted camera mist toch een hoop van wat er gebeurt. Daarom ben ik toch voor een GoPro gegaan. Ik gebruik de 2, omdat ik het geld niet over had voor een nieuwe. Tweedehandsje gekocht van Marktplaats. Inmiddels een los powerbankje er aan via mijn helm om te zorgen dat ik de hele dag kan filmen.

@Jan dat valt toch nog best mee. Meeste actie gebeurd toch dus danig ver dat je vaak het beeld moet inzoomen.

Hits maken wel, maar overleg met team-mates, om hoekjes en bomen heen turen, team-mates die voor je uitlopen, er gebeurt genoeg in de dode hoek vind ik!

klopt wat jan zegt, heb zelf ook eentje die je aan de zeikant plakt, maar gaf ook op 1 of ander altijd een schuin/scheef beeld

voor mensen die nog mounts zoeken heeft BrainExploder een aantal custom made mounts voor helmen/petjes etc.

http://www.shapeways.com/designer/brainexploder/creations

Ik heb net een mount besteld voor mijn helm en een protector voor de Hero 4 Session, wordt als het goed is 17 juni opgestuurd maar hoop natuurlijk eerder :smiley:

Ik heb de helmet mount van hem. Werkt aardig! Het inklikken had wat beter gekund maar verder prima ding!

Ik heb ook dezelfde, en kan Jan zijn mening bevestigen. Het klik systeem had idd beter gekund.

Iemand ervaring met die mount voor op je bed of boonie? Lijkt me zo instabiel ... ben zelf aan het kijken voor een helm voor die mount van hem, zodat ik daar mijn GoPro in kan hangen, maar een petje of boonie is natuurlijk wat minder warm! (En minder duur om aan te schaffen).

(Al zie ik er met pet wel echt uit als een inbred redneck - maar dat heb ik er wel voor over, haha!)

Nadeel van een boonie is wel dat de warme lucht onder de boonie blijft hangen. Hier door beslaat je bril sneller. Just so you know

Correct! Een pet kan je dan achterstevoren dragen, weet alleen niet hoe die brainexploder mount er dan nog op past.

Jan;23099 zei:
Correct! Een pet kan je dan achterstevoren dragen, weet alleen niet hoe die brainexploder mount er dan nog op past.

Haha nouja, ook achterstevoren! ;) Kan je mooi filmen wat er achter je gebeurd... Maar helder: het wordt dus toch nog even sparen voor een helm!