Beste Airsofters,
Ik kreeg net een belletje van een huishenoot van mij. Twee mensen hadden aangebeld en gevraagd of ze naar binnen mochten. Ze wouden niet zeggen gewoon waarom en mij persoonlijk spreken over iets. Ik was druk op werk dus was er niet. Ze zeiden van dan zie we hem wel over een halfjaar. Ze reden weg in een grote station wagen van volvo. Ik vind het wel erg raar hoe die mensen bij mij voor de deur stonden.
Zouden dit controleurs zijn om te kijken of ik mijn replica's goed achter slot en grendel heb? Ik vond het allemaal een rare zaak. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt?
Ik ook niet.1) Nog nooit gehoord van deze controles.
Sterker nog: je bent gewoon hardstikke verplicht. Een tas met slot is daarvoor niet genoeg, het moet een stationair voorwerp zijn. Een tas met het ielligste slot in de wereld is voldoende voor als je ermee gaat reizen, niet voor opslag thuis. Zeker als je met iemand (relatief) onbekend samenwoond. Wat als die persoon toegang krijgt tot jouw replicas en er iets mee doet? Reken maar dat je dan heel veel specifieke vragen krijgt over je opslag.2) Het is zowieso niet onverstandig om je replica weg te stoppen met een slot er voor (in tas met slot is al genoeg)
3) Je hoeft niemand binnen te laten, ook geen politie als ze daar niet een mooi papiertje voor hebben