Airsoft granaten in Nederland

RoelTheWorld

Well-Known Member
11 dec 2014
289
109
Trophies
10
Ahoy!

Zoals jullie al zagen aan de titel heb ik een vraag over airsoft granaten en de Nederlandse regels omtrent dit onderwerp.

Zijn airsoft granaten, met namen de wel bekende Thunder B legaal in Nederland?

Lijkt mij namelijk geweldig leuk die dingen. Ondanks dat ze prijzig zijn in gebruik.

Alvast bedankt!
-Roel

Alles wat ook maar een beetje lijkt op een explosief is vooralsnog illegaal in nederland.

(40mm shells, claymore, mine, tornado granaten etc. etc.)

Ja wat lockheed zegt,

Tevens denk ik niet dat het snel legaal gaat worden ook.

Door het uiterlijk van de granaten lijken ze op echte explosieven als je zo'n ding kwijt raakt is dan ook het hek van de dam.

De politie zal dan de EOD in moeten lichten die vervolgens een complete woonwijk zal ontruimen.

Mocht je om wat voor reden een replica verliezen ( zeer onwaarschijnlijk iedereen is zuinig op zijn spullen) dan neemt de politie hem mee en is er verder weinig aan de hand voor de omgeving.

Bedankt voor de info Lockheed en Sander!

Verwachtte dit al, aangezien Nederland redelijk streng is qua wapen wetten, etc.

Wel jammer natuurlijk. Maarja we kunnen alleen maar hopen dat het ooit wel mag!

Geld dit trouwens ook voor props? Bijvoorbeeld een Flashbang of Smoke grenade prop.

Wat ik me dan wel afvraag, kwam laatst ergens "airsoft granaten" tegen die op geen enkele manier enige gelijkenis toonde met een regulier explosief. Zou dit dan wel mogen?

Nee want vele velden accepteren ook geen pyro's zoals rookbommen of vuurwerk wat niet altijd op een explosief lijkt. Er word gewoon een hele duidelijk lijn getrokken qua dat. Oftewel: Geen granaten op welke manier dan ook. Jammer, maar ben al blij dat de AA's mogen :D

@sander Hoor ik daar een verwijzing :P

Best wel jammer want je kan ook zoon tornado grenade bestellen. Die goed schijnt te werken en lijkt gewoon op een oranje rubberen Cylinder. Als de politie die zou vinden denk ik eerder dat ze denk dat het een water bidon is :p Maar goed, regels zijn regels.

imagejpeg

Jep! Inderdaad erg jammer want het kan soms verrekte handig zijn zon ding ergens in te kunnen gooien! ;) 

Jep! Inderdaad erg jammer want het kan soms verrekte handig zijn zon ding ergens in te kunnen gooien! ;) 

En het heeft gewoon een "stoer" effect om eerst heel tactisch een granaat naar binnen te gooien voordat je een kamer cleared. ;) 

NABV News Update!:

Gepost door @Stey in een ander forum topic:
http://www.airsoftclubnederland.nl/forums/#/discussion/1916/airsoft-innovations-tornado-grenade-semi-toegestaan