Airsoft informatie! Welke bronnen gebruik jij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Om ons forum nog een handig lijstje te geven ben ik benieuwd welke sites, fora en andere zaken jullie gebruiken om up to date te blijven, technische skills te upgraden en tactisch sterker te worden ;). Wellicht via sites als: http://mackila.com/airsoft/atp/ bijvoorbeeld.

Zelf keek ik naar drie Youtube kanalen; maar merk ik dat daar ook te weinig naar kijk de laatste tijd:
  • Airsoftology
  • Evike
  • Node (hun airsoft video's)

Airsoftology was inderdaad een goeie...
Helaas nadruk op was. Door teveel sponsorship en advertising vind ik het geen betrouwbare bron meer wanneer het komt op uitrustingsstukken. Laatst een "review" gezien waarin hij alles over de uitrusting vertelt, maar het zelf niet gebruikt of voordoet. Dat vind ik dan wel weer erg jammer.

Omdat ik zelf nogal passief speel probeer ik veel naar agressieve spelers te kijken op Youtube. Vooral de snipers hebben mijn aandacht zoals Novritsch, Cleanshot en Silo Airsoft. Met de laatste via via contact kunnen maken en een aantal vragen kunnen stellen. Verder is het gewoon Youtube opstarten en een airsoft zoekterm intoetsen :D

• Leuk
Waarderingen: Jan en michiel80
Redwolf heeft ook veel review video's van replica´s. Misschien niet heel objectief omdat ze ze zelf verkopen, maar je kunt je daardoor wel iets oriënteren.

Semi-reviews: Khanseb, is meer een overzicht van features van de replica's dan werkelijk een review, maar soms best handig.

Upgraden, technische skills, etc.
- Airsoftsniperforum, voor het upgraden van sniper replica's maar ook enkele basis principe voor AEG's.
- Airsoftmechanics, zou een hele goede zijn geweest als ik toegang had ;-;
- https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/29h0sw/recommended_brandsparts_list/, een goed overzicht met een reeks merken die goede onderdelen maakt per categorie en welke wat minder zijn. Is niet de gehele markt binnen airsoft maar is handig voor beginners die de eerste build gebruik willen maken met betrouwbaardere onderdelen.
- http://www.airsoftsociety.com/forums/f10/legacys-guide-building-high-speed-aeg-87504/, Uitgebreide en goede guide hoe je meer RPS uit je replica kan krijgen, wordt geen specifieke uitleg gegeven maar juist tips wat de performance verbetert in relatie tot je RPS. Alles achter bepaalde dingen zoals AOE corrigeren, Gearbox shell radiusen enz. moet je dan wel al weten.

Voor hele specifieke dingen is het vaak zoeken.

• Leuk
Waarderingen: Jan en Foodie88
- Light Infrantry Tactics for Small Teams (door Christopher E. Larsen) - Boek wat je minimaal gelezen moet hebben, tenzij je dikkere boeken over dit onderwerp al gelezen hebt (en zelfs dan is het verhelderend). Jip-en-Janneke-taal over tactiek en techniek;
- SpotterUp - Plaatst soms interessante artikelen;
- Project Gecko - Geeft trainingen en cursussen, maar plaatst ook met regelmaat supergoede blogs/artikelen (onder andere Anatomy of the Room, waarin staat waarom je een ruimte op manier X kan betreden. Niet zozeer de how to, maar meer de why;
- DevTSix - Vooral voor gear en load-out related zaken, maar ook zeker voor techniek en tactiek;
- Officiele resources van Department of Defence - Vooral voor gear en load-out inspiratie. Meeste is wel OpSec/PerSec dus niet altijd handig;
- Fora, Reddit, social media, et cetera.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik Google op het moment dat ik wat nodig heb, naar het gene wat ik nodig heb. En heb op ACN na geen vaste sites.

Vind ik iets niet, dan vraag ik het hier ;)

• Leuk
Waarderingen: Jan en michiel80
Awesome! Bedankt voor de extra info's, ik zal de eerste post van gaan aanpassen met alle informatie.

Ook erg tof om wat meer tactiek georienteerde informatie punten te hebben via @Fl4m3s87 ! Dat lijkt me wel erg interessant! Hebben andere forum gangers nog meer bronnen in deze richting?

• Leuk
Waarderingen: Fl4m3s87
In mijn vrije tijd kijk ik vaak naar youtube filmpjes zoals die van Redwolf, Novritsch en Airsoft Mike.

Persoonlijke voormij krijg ik daar meer informatie, als in een betere kijk op de Replica, dan als ik een geschreven review lees. Misschien ook wel een stukje " lui-heid " hehe ;)

@Niels het is maar net hoe 'ver' je wilt gaan met die informatie. Ik kijk nog regelmatig op airsoftsniperforum.com (ik post er zelf eigenlijk niet). Ik kan me echter goed voorstellen dat voor veel mensen, die informatie veel te ver in detail gaat. Maar als je het leuk en handig vindt om echt alles over de werking van een airsoft sniper te weten te komen, dan is het absoluut aan te raden.

@Niels het is maar net hoe 'ver' je wilt gaan met die informatie. Ik kijk nog regelmatig op airsoftsniperforum.com (ik post er zelf eigenlijk niet). Ik kan me echter goed voorstellen dat voor veel mensen, die informatie veel te ver in detail gaat. Maar als je het leuk en handig vindt om echt alles over de werking van een airsoft sniper te weten te komen, dan is het absoluut aan te raden.

Ik wil meestal voordat ik wat koop alles over het product weten, de negatieve dingen en natuurlijk ook de pro's. Ik ken de site, en ben er regelmatig te vinden, ook zoals jij als een lezer en geen poster.

Heb daar veel informatie gevonden over Replica's, maar toch kijk ik liever video's van mensen die er mee bezig zijn. Nonetheless; zeker een aanrader voor mensen die net zoals ik van filmpjes kijken ipv lezen :)

Joep tjoep voor de techniek en het uit elkaar halen van de replica en/of de gearbox.
En voordat ik een bepaald merk replica aanschaf Google ik die naam en lees dan de treffers waar ook vaak reviews tussen zitten.
Qua tactics let ik gewoon erg goed op tijdens trainingen en probeer deze daarna zo goed mogelijk toe te passen.
Natuurlijk helpt het wanneer j een militair verleden hebt.
Daardoor is het makkelijker om bijv.d skirm doctrine te intepreteren.
En soms zoek ik in d diepere spelonken van het web en kom daar dan soms apparte of zeldzame zaken tegen.
Zoals de meest wilde airsoftapparaten.
Of de mooiste airsoft babes.:p

Deze is misschien ook interressant.

http://www.airsplat.com/airsoft-info

Laatst bewerkt:
Red Alliance voor info over loadouts, @Rebelattack voor de technische vragen en Brent0331 op YouTube voor wat tactische info (maar meer voor de camouflage effectiveness).

• Leuk
Waarderingen: Jan en Stey