Airsoft onderdelen kopen in Honkong, gezeik met de NL douane?

Gerold van Dreumel

New Member
30 aug 2014
3
0
Trophies
1
Hoi, ik heb een vraagje:pas geleden heb ik hier gewoon in Holland een AEG gekocht, een HK417D van Umarex/VFC, keigaaf ding, net echt, full metal weegt loeizwaar. Ik heb hem gekocht zonder extra mags erbij want die kosten hier in de EU toch al gauw zo'n 34,50 per stuk(midcaps, want hicaps kosten nog duurder).
<div>Nou heb ik een spotgoedkope webshop op internet gezien die in Honkong zit gevestigd: WGC Shop http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/ . Nou hebben die wel eens(vandaag toevallig niet, uitverkocht) midcaps liggen die ze voor $22.50 (omgerekend 17.13 Euro) per stuk verkopen en als je er 6 tegelijk koopt, dan $20.90 (15.91 Euro) per suk! Nou komt mijn vraag: als ik die dingen daar bestel hoe groot is dan de kans dat ik gezeik met de burocratische NL douane krijg(je hoort van die verschrikkelijke verhalen op het internet; dat ze maanden lang een zending vast houden en klant constant van het kastje naar de muur sturen). -Hoe zit dat precies met invoerrechten(en hoe wordt dat gecontroleerd)?-Hoe zit dat met op echt gelijkende wapenonderdelen?(een midcap van de HK417 ziet er wel heeeel verdomd echt uit)Dus hoe groot is de kans dat mijn 6 midcaps en 1 hicap(dat was ik van plan om te gaan bestellen denk ik) NIET door de douane heen komen?
</div>
 
onder de 150 dollar hoef je geen invoerrechten te betalen dus als je zoiets besteld hou het dan onder de 150 euro. Ze komen soieso wel door de douane. Als je pakketje er word uitgepikt dan krijg je een brief thuis en moet je een kopie van je NABV pas opsturen (tenzij je een kopie hebt gestuurd naar de webshop met de opmerking dat ze die op de doos moeten plakken)
 
als de zending een waarde boven de 22 euro heeft moet je soms inklaringskosten betalen.Met http://www.invoercalculator.nl/ kan je berekenen hoeveel je aan inklaringskosten kan verwachten.
NABV heeft liever niet dat jij de webshop een kopie van je NABV pas op de doos laat plakken. (lees de DouaneFAQ. maar het versneld soms wel het inklaring van je zending)
 
Boven de 22 euro is inklaringskosten betalen.

Vraag gewoon om een kopie van je nabv pas IN de doos ipv erop. Werkt net zo goed.
 
Hoe zit dat dan met onder de 150 dollar? Is daar niks mee en praat ik weer onzin? :p
 
Jep, helaas onzin mobius :(
35€ hoor ik vaar al als grens.
Maar dit ligt ook aan het formaat van het pakket.
Een pakket van 15x15x15cm met bijvoorbeeld een horloge met een waarde van €2000 komt er waarschijnlijk gewoon doorheen.
terwijl jou pakket van €45  met een stukje guncase een formaat van 60x40x15cm zeer waarschijnlijk wel tergen word gehouden.
Ik heb ook iets besteld bij WGC shop.
Zeer behulpzame lui en proberen hun klanten goed op de hoogte te houden over hun bestelling/ pakketjes.
Helaas werd mijn pakketje tegen gehouden.
Eerst moest ik de juiste formulieren sturen (NABV pas), omdat ik deze voor een paar barrels en wat kleine onderdelen niet nodig achte.
En vervolgens dokken voor de inklaring kosten.
Als je gaat bestellen zelfs bij lullige dingen als magazijnen raad ik zeer aan om er gewoon een kopie van je NABV pas op te laten plakken door WGC shop om onnodig tijdverspillen te voorkomen.
Greetings
 
Onder 150,- Euro betaal je BTW
Boven 150,- Euro betaal je douanekosten er bovenop.
 
Als ik dit zo lees kan ik dus post verwachten.. 2 glock mag's en een doos stanag's bij ehobby besteld.
 
Dat zou dus kunnen afhankelijk van gewicht, omvang, prijs en dan ook nog de omschrijving op het pakket.
Bij mij stond er iets over ''Parts for air rifle`s", of ''Parts for Pressure Rifle" in de omschrijving.
Dat zou ook nog aanleiding kunnen zijn geweest.
Maar lijkt me sterk dat ze alles lezen.
 
Ehh, hoe werkt dat; "er gewoon een kopie van je NABV pas op te laten plakken"?? Ik heb nog nooit eerder buiten EU besteld. en op de website van de WGCshop is het mij niet echt duidelijk welk veld ik precies daarover moet invullen en hoe ik daar een foto van mijn NABV pas moet uploaden. 
Thx.
 
Bij WGC heb ik zelf nog niet besteld, maar ik neem aan dat het net zo gaat als bij andere shops.
Je krijgt na je bestelling geplaatst te hebben een mailtje met het verzoek je pas in te scannen
en naar hun door te zetten. Als dat niet het geval is kan je ze zelf natuurlijk ook mailen
 
Vaak wordt er een pakbon aan de doos geplakt. Het kan dat daar de copy in. Dan op de doos schrijven dat de kopie in de pakbon zit. Maar blijkbaar is de NABV niet meer zo happig op het laten meesturen van kopieën, dus niet meesturen en dan later naar de douane sturen schijnt tegenwoordig ook een optie te zijn.
 
Ondertussen zelf een cheap ass fast helmet besteld om te cannibalizen voor mijn IBH.

Ook een AN PEQ 15 replica met laser gehaald voor komende zondag. Nu nog een flashlight.
 
Thanks, maar ik neem toch het zekere voor het onzekere en heb mijn mags toch maar in de EU besteld; Griekenland. Airsoft Club (http://www.airsoftclub.gr/). Ik heb wel iets meer moeten betalen dan bij WGCshop (scheelt ongeveer tussen de 15 en de 20 euro). Maar dan krijg ik geen last met de douane en moet ik mischien nog meer bijbetalen...
 
Ik had een Real Steal optic vanuit Rusland gekocht. Uitgerekend moest ik 80 euro qua invoerkosten en BTW betalen. Echter toen het aankwam hoefde ik niks te betalen; het was rembours dus ik had er zeker over moeten betalen maar dat is niet gebeurt. Hoe kan zoiets? :p
 
Tja ik weet het ook niet maar volgens mij checken ze alles wat uit het oosten komt niet zo streng, had een bestelling bij ehobby van ~$170,-/€130,- en hoefde geen btw te betalen maar alles wat ik tot nu toe uit america haal heb ik wel voor moeten betalen. 
 
ligt ook aan welke shipping je kiest. Mijn ervaring met pakketten uit Hong Kong: Bij kleine pakketjes met normale airmail verzonden heb ik tot nu toe geen inklaringskosten betaald ongeacht de waarde. Met EMS (speedpost) moet ik altijd inklaringskosten betalen.
DHL/UPS wilt wel eens de inklaringskosten kwijtschelden(weet nog steeds niet hoe dat werkt)(meestal bel ik ze even voordat ik de pakket ophaal dan hoor ik gelijk hoeveel aan inklaringskosten ik moet betalen maar wanneer ik de pakket ophaal is de inklaringskosten kwijtgescholden dit was wel bij pakketten met waarde onder de 150 dollar) maar dat doen ze ook niet altijd :p