Airsoft op eigen terrein

Bonaya

Well-Known Member
10 jan 2018
107
51
Trophies
6
Goedenavond allemaal.

Ik woon in regio Rotterdam en helaas zijn er hier niet bijster veel velden in de buurt (lees: minder dan een uur rijden). Nu heb ik de mogelijkheid een eigen stuk bosgrond te bemachtigen.

Hebben jullie enig idee in hoeverre het mogelijk is om op eigen terrein te airsoften met vrienden? Dus enkel priveskirms.

In principe kan je het stuk grond in een bv zetten met elke vriend een eigen holding als aandeelhouder waardoor iedereen "eigenaar" is van het stuk grond. Je kan ook gewoon een vierkante meter verkopen wat mn vrienden ook "eigenaren" maakt. Dat probleem is niet zo lastig omzeilen.

Groeten.
 
Volgens mij mag dat zolang de regels niet worden overtreden.

Ff uit mijn hoofd hoe het ongeveer was, weet ff niet of dit nog steeds zo is.

Niet zichtbaar van openbare wegen, fietspaden en wandelpaden.
En ander moet het waarschijnlijk met veiligheidsnetten of hekken worden afgezet.

Tot max 20 personen mag je het als een eigen terrein gebruiken voor training /privé skirms.
Als je groter gaat word het commerciël en moet je veld gekeurd worden door de NABV en ga je meer regelgeving op je nek halen.

Als ik iets verkeerd heb gezegd of iets vergeten ben, vul me gerust aan.
 
leuk initiatief @Bonaya helaas kan ik je hier niet mee helpen maar ik ben wel benieuwd hoe dit ontwikkeld.
Ik volg deze post even :)
 
Er staat me ook iets van bij dat je een milieuvergunning moet hebben (vanwege de BB's, ook al zijn het bio's).
 
Niet dat ik de middelen heb om zoiets te beginnen, maar het lijkt me ook geweldig om zoiets op te kunnen zetten.
Ik volg je post om de ontwikkelingen bij te houden.:)
Ben benieuwd naar wat allemaal mogelijk is in Nederland.
 
Ik lees trouwens op de website van de NABV bij downloads -> voor organisatoren diverse stukken welke aangeven waar een locatie aan zou moeten voldoen.
Dat is wel erg gericht op de veiligheid maar wellicht heb je er wat aan.

zoals:
Protocol audit terreinen en organisatoren
Auditformulier NABV terreinen
Auditformulier NABV organisatie